بستن

بازگشت خلیلی روی ویبره زلزله

هفت‌برکه – گریشنا: سه زلزله پیاپی در شامگاه ۲۰ خرداد ۱۳۹۹ یک بار دیگر باعث شد زلزله‌های خلیلی این بار در سطح ملی شنیده شود.

زلزله اول با شدت ۵.۱ ریشتر ساعت ۲۰:۳۸ رخ داد. ۷۰ دقیقه بعد در ساعت ۲۱:۴۸ زلزله بزرگتری به شدت ۵.۷ رخ داد سه زلزله کوچک‌تر دیگر به بزرگی ۴ و ۳ و ۴ ریشتر نیز در ادامه رخ داد.

زلزله با توجه به نزدیک‌ترین شهر ثبت می‌شود زلزله اول و دوم در سایت لرزه‌نگاری در نزدیکی بیرم و زلزله سوم در نزدیکی خنج ثبت شده است. اما نقشه‌های زمین‌شناسی نشان می‌دهد که این زلزله‌ها ادامه زلزله‌های دنباله‌دار روستای خلیلی در بخش مرکزی گراش است.

عبدالله فضلی بخشدار مرکزی گراش که برای بازدید از وضعیت روستاها به محل رفته بود گفت: بر اساس اطلاعات اولیه زلزله خسارت جانی نداشته است اما در روستاهای خلیلی، حسین‌آباد و بشیرآباد که نزدیک‌ترین نقاط به مرکز زلزله هستند برخی دیوارهای خشتی ریزش داشته است.

این زلزله باعث ریزش سنگ در گردنه بالنگستان و کندی عبور و مرور در جاده فداغ – ارد شد. با حضور نیروهای راهداری این مسیر حدود یک ساعت بعد از زلزله صورت کامل پاکسازی شد

و خاموشی بخشی از برق فداغ، بیرم و روستاهای همجوار نیز گزارش شده است. اما در حال حاضر که سه ساعت از زلزله می‌گذرذ برق تمام این مناطق وصل است. 

ساعت ۲۳ امشب جلسه ستاد بحران زلزله در فرمانداری گراش تشکیل شده است و بخشدار مرکزی گراش، رییس هلال احمر و رییس بنیاد مسکن از جمله مسئولینی هستند که به روستاهای زلزله‌زده اعزام شده‌اند. تیم‌های هلال‌احمر لامرد و گراش در محل حضور دارند و افرادی که نیاز باشد امشب در چادر اسکان داده می‌شوند.

زلزله‌های خلیلی از بهمن ۱۳۹۷ آغاز شد و در ۹ ماه ۷۰ زلزله در این روستا ثبت شد. این زلزله‌ها همچنان ادامه دارد و مردم این روستا به دنبال مشخص شدن دلیل زلزله‌ها و انجام اقدامات پیشگیرانه هستند. گزارش‌های گریشنا در این مورد را دنبال کنید

این خبر در صورت وجود گزارش از خسارات تکمیل می‌شود.

| مدیر رسانه‌های هفت‌برکه | مدیرمسئول پایگاه خبری هفت‌برکه | مدرس دوره‌های آموزش خبرنگاری

4 نظر

  1. وقتی فداغ با جمعیت قریب ۷۰۰۰ نفری رو برخی مسئولین دلشون نمیخاد شهر بشه ، باید هم از شهرهای شهرستان اطراف اسم ببرن

  2. به برکت اینکه فداغ وخلیلی جز شهرستان گراش هستن اسمشون تو دفتر خر هم نیست چطوریه که فرماندار لار اسم دیدهبان میبره که زلزله اومده ولی هیچی خبری از فداغ و خلیلی نیست که کانون زلزله بوده
    گردنه بالنگستان چه ربطی به جاده لار و خنج داره که بنام خودشون میکنن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 نظر
scroll to top