بستن

آزادی سه زندانی به یاد شهید دانشجوی گراشی

هفت‌برکه: خیر گراشی سه زندانی را از زندان داراب به یاد شهید حسینعلی غلامی آزاد کرد.

به گزارش هفت‌برکه بنیاد فرهنگی نوبهار به شیوه‌ای متفاوت روز دانشجو را گرامی داشت. ۱۷ آذرماه مدیر بنیاد نوبهار که برای اهدای کتاب در زندان داراب حضور یافته بود با پرداخت مبلغ ۱۵ میلیون و چهارصد هزار تومان شرایط آزادی سه زندانی را فراهم کرد.

جواد بهزادی رییس زندان داراب در گفتگو با هفت‌برکه گفت: «یک زن و دو مرد زندانی که به دلیل عدم توانایی در تامین کامل مبلغ بدهی خود در زندان بودند با نیک‌اندیشی خیرین گراش از زندان آزاد شدند. بخشی از مبلغ بدهی زندانیان از طرق دیگر تامین شده بود اما با اقدام انجام شده بدهی این افراد تسویه و به زودی آزاد می‌شوند.»

بهزادی در مورد زندانیان آزاد شده گفت: «تمام افراد آزاد شده محکومین جرایم مالی هستند. یکی از افراد آزاد شده با نیت این نیک‌اندیش گراشی، زن خانه‌داری است که برای تامین سرپناه فرزندان خود دچار بدهی و گرفتار زندان شده بود.»

عزیز نوبهار مدیر بنیاد فرهنگی نوبهار در مورد اقدام به آزادی زندانیان زندان داراب گفت: «همان‌طور که دادستان در نماز جمعه چند هفته پیش اعلام کرد خوشبختانه زندان مالی گراشی در زندان نداریم. از زمان حضور آقای بهزادی در زندان لارستان برای آزادسازی زندانیان گراشی با ایشان آشنا شدم و ارتباط ما ادامه داشت. در حال حاضر که ایشان در داراب خدمت می‌کنند اطلاع داد زندانیانی هستند که به خاطر مبالغ کم حتی در حد دو میلیون تومان زندانی هستند که قرار شد با تامین این مبالغ این زندانیان به آغوش خانواده برگردند.»

این خیر در مورد اقدام خود به نام شهید غلامی گفت: «شهید حسینعلی غلامی از همرزمان ما و از شهدای نخبه و دانشجوی رشته ریاضی بود. حضور ما در داراب با روز دانشجو همزمان شد و دیدم مناسبت خوبی است که از این شهید بزرگوار و دوست قدیمی هم یادی کنیم.»

پنجشنبه ۱۸ آذرماه قرار است مراسم تشییع شهید گمنام در زندان داراب برگزار شود و همزمان این سه زندانی نیز به یاد شهید حسینعلی غلامی آزاد خواهند شد.

کمک به تهیه اقلام فرهنگی و ادعیه، همچنین اهدای ۱۰ کیسه آرد به زنان زندانی شاغل در کارگاه پخت نان از دیگر هدایای بنیاد نوبهار بود که به نام و یاد شهید غلامی، به زندانیان زندان داراب اهدا شد.  

شهید حسینعلی غلامی دانشجوی رشته ریاضی دانشگاه شیراز بود. او یکی از شهدای ده تن گراش است که سال ۱۳۶۶ در منطقه شلمچه به شهادت رسید.

| مدیر رسانه‌های هفت‌برکه | مدیرمسئول پایگاه خبری هفت‌برکه | مدرس دوره‌های آموزش خبرنگاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top