بستن

سعادت: پیام را با جلوه‌های ویژه ادغام کرده‌ام.

تا جشنواره کل ۲: خواب غفلت

«خواب غفلت» عنوان فیلم کوتاهی است که سعید سعادت و هم‌کلاسی‌هایش ساخته‌اند، و آن طور که خودش می‌گوید مدت زمانی که به فکر ساختن این فیلم بوده‌اند، خیلی بیشتر از ساختن خود فیلم طول کشیده است: «ایده ساختن یک فیلم کوتاه چند سال قبل در جشنواره کل به ذهن‌ام رسید. آن موقع راهنمایی نمونه دولتی لار بودم، و قرار بود با همکاری هم‌کلاسی‌های لاری‌ام آن را بسازیم. ولی امکانات جور نشد. تا اواخر تابستان امسال، در آن دو هفته آخر یکی از دوستان با ما همکاری کرد و دوربین و لوازم در اختیارمان گذاشت.»

سعید الآن سال دوم دبیرستان تیزهوشان است و می‌گوید سال قبل ایده ساختن یک انیمیشن را هم در ذهن‌اش داشته ولی به مرحله اجرا نرسیده است. او با دوستان‌اش یک گروه به نام «دارک افکت» تشکیل داده که تمرکزشان روی جلوه‌های کامپیوتری است. می‌گوید از جلوه‌های ویژه‌ی زیادی هم در این فیلم استفاده کرده‌اند: «به خاطر همین هم که شده، دوست داریم کارمان دیده شود و امیدواریم از آن حداقل تقدیر بشود. دوست داریم در کارمان آن‌قدر پیشرفت کنیم که بقیه فیلم‌سازان هم برای جلوه‌های ویژه پیش ما بیایند.»

البته سعادت می‌گوید علاوه بر این تجربه‌ی تکنیکی، قصد رساندن یک پیام ارزشی را هم داشته است. او قصه‌ی فیلم‌نامه‌ای را که خودش نوشته اینطور تعریف می‌کند: «شخصی برای نماز صبح بیدار نمی‌شود، یعنی دچار خواب غفلت می‌شود. ولی خواب عجیبی می‌بیند که …» اتفاقات ماوراء طبیعه، ساعت‌هایی که به عقب برمی‌گردند، و … در نهایت باعث متنبه شدن این شخص می‌شود.

سعادت می‌گوید مادرش هم او را در این کار خیلی تشویق کرده است.

 

مشخصات فیلم:

خواب غفلت

طرح، فیلم‌نامه و کارگردان: سعید سعادت

تهیه‌کننده: محمد امین مقدسی

تصویربردار: محمد امین مقدسی، امیرحسین گراشی

تدوین و جلوه‌های ویژه: سعید سعادت و محمد امین مقدسی (گروه دارک افکت به آدرس www.DarkEffects.xzn.ir)

گرافیک: محمد مهدی یادگاری‌فرد

بازیگر: حامد محسنی

زمان: ۵ دقیقه و ۱۴ ثانیه

بخش: داستانی

سردبیر پایگاه خبری هفت‌برکه عضو هیات مدیره موسسه فرهنگی هنری هفت‌برکه گراش دکترای ادبیات انگلیسی از دانشگاه تهران

1 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 نظر
scroll to top