بستن

ایمانیه استاندار فارس شد

هفت‌برکه : رییس پیشین دانشگاه علوم پزشکی فارس به عنوان استاندار جدید فارس معرفی شد.

به گزارش ایرنا هیات دولت در جلسه صبح روز چهارشنبه هفتم مهرماه خود، به استانداران منتخب استان‌های لرستان، فارس و زنجان رأی اعتماد داد و دکتر محمد هادی ایمانیه را به عنوان استاندار فارس برگزید.

ایمانیه متولد ۱۳۴۱ در شیراز است. او  پزشک و سیاست‌مدار در استان فارس است. وی دانش‌آموخته فوق تخصص گوارش کودکان از دانشگاه کینگز لندن است.

از وزارت تا استانداری

پیش از این ایمانیه یکی از گزینه های جدی دولت سیزدهم برای تصدی مسئولیت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بود. آیت الله دکتر سید ابراهیم رییسی رئیس جمهوری سی ام مردادماه ۱۴۰۰ در معرفی گزینه پیشنهادی خود برای تصدی وزارت بهداشت در سخنانی در مجلس شورای اسلامی از ایمانیه به عنوان یکی از گزینه‌های مطرح برای این مسئولیت یاد کرد اما در نهایت، بهرام عین الهی به عنوان وزیر بهداشت معرفی شد.

رئیس جمهوری در صحن علنی مجلس در این باره گفت:‌ دیگر چهره‌هایی در این حوزه داشتیم که او را معرفی نکردیم آقای ایمانیه است که چهره ای شاخص در بهداشت و درمان در شیراز است، شخصیتی است که هم علم و هم عمل دارند که مسایلی بود که نشد در خدمت او باشیم. 

نگاهی به کارنامه استاندار جدید فارس

ایمانیه سال‌های ۱۳۸۴ تا ۱۳۹۶ به مدت ۱۲ سال رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز بود. وی قبل از آن در مسئولیت‌های معاون دارو و درمان و معاون پشتیبانی این دانشگاه فعالیت داشت و در سال‌های ۱۳۷۵ تا ۱۳۷۸ نیز رئیس بیمارستان نمازی به عنوان یکی از کانون‌های مهم درمان و آموزش پزشکی در جنوب کشور بود. 
ایمانیه همچنین به عنوان عضو کمیته آموزش پزشکی جامعه‌نگر در دانشگاه علوم پزشکی شیراز در سال ۱۳۸۰ ، سرپرستی شاخه درمان کمیته امنیت اجتماعی استان فارس در سال‌های ۱۳۷۸تا ۱۳۷۷ و به عنوان رئیس بیمارستان شهید بهشتی شیراز در سال ۱۳۷۳ مسوولیت داشته است.

اعتماد دولت به فارس

طی یک ماه گذشته و با طرح نام‌ها و گزینه‌های مطرح برای تصدی مسئولیت استانداری فارس، نام ایمانیه پررنگ تر از دیگر چهره‌ها بود و در نظرخواهی صورت گرفته وزارت کشور از مجمع نمایندگان استان فارس در مجلس شورای اسلامی، ایمانیه بیشترین رأی و حمایت نمایندگان مردم استان در مجلس را به خود اختصاص داده بود.
در مقطعی نام برخی گزینه‌های بومی برای تصدی مسئولیت استانداری فارس مطرح شد که برخی فعالان سیاسی از جمله در میزگرد ایرنا شیراز، تقاضای خود برای انتصاب استاندار بومی را مطرح کردند. درخواست‌هایی که از سوی هیات وزیران اجابت شد و در نهایت رای اعتماد دولت به یک گزینه بومی استان فارس بود.
ایمانیه طی روزهای آینده به صورت رسمی به عنوان استاندار فارس معرفی خواهد شد و با تکیه بر تجارب گذشته و شناخت خود از استان فارس، دستگاه‌های اجرایی استان را در مسیر توسعه هدایت خواهد کرد.

ایمانیه و گراش

به گزارش هفت‌برکه ایمانیه در سال‌های اخیر ارتباط نزدیکی با گراش و مجموعه علوم پزشکی داشته است. دکتر ایمانیه عضو هیات امنا دانشکده علوم پزشکی گراش و همچنین عضو هیات امنا مرکز پیشگیری از سرطان گراش است. 

1 نظر

  1. یعنی واقعا در ایران قطع الرحال است که شخصی که بیست سال در استان فارس مسول بوده است و در زمینه بهداشت و درمان تا سطح نابودی برد ایشان را بعنوان استاندار منصوب کنند نه تجربه ای دارد ایشان یک پزشک است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 نظر
scroll to top