بستن

جهادی‌های گراش در مهرآباد

هفت‌برکه: در ششمین اردوی جهادی، گروه عمار گراش به روستای مهرآباد لارستان رفتند.

به گزارش هفت‌برکه، گروه عمار از ۱۴ تا ۱۹ شهریور ۱۴۰۰ در روستای مهرآباد زندگی جهادی را تمرین کردند. ۳۵ نفر از جهادگران این گروه در این اردو حضور داشتند. روستای مهرآباد در شرقی‌ترین نقطه لارستان و در دهستان درز و سایبان قرار دارد. 

ابوالقاسم دهنوی، سرپرست گروه جهادی عمار، در مورد هدف از برگزاری این اردوها گفت: «لذت زندگی جهادی از اهداف و شعارهای چند سال اخیر اردوهای گروه جهادی عمار است. اردوهایی که با هدف محرومیت‌زدایی و خدمت‌رسانی به مستضعفین و با حضور جوانان و نوجوانان برگزار می‌شود.»

فعالیت‌های جهادی گروه عمار از دهستان فداغ به‌ویژه روستای محمدزینا و اردوهای درون‌شهری گراش آغاز شد و تابستان ۱۴۰۰ بعد از پنج سال برای نخستین بار این گروه برای کار جهادی به خارج از شهرستان گراش سفر کردند.

دهنوی گفت: «اردوهای جهادی گروه عمار شامل برنامه‌های مختلف عمرانی، فرهنگی و محرومیت‌زدایی است. در بخش عمرانی، ساخت سقف دو خانه، به‌سازی معابر و بهشت زهرای روستا و تامین ماسه مورد نیاز چند خانه به اتمام رسید.»

دهنوی در مورد برنامه‌های فرهنگی گروه گفت: «برگزاری مراسم تعزیه‌خوانی و هیئت عزاداری به مناسبت شهادت حضرت رقیه(س) و برگزاری کلاس‌های تربیتی برای کودکان روستا فعالیت‌های بخش فرهنگی و تبلیغی گروه بود.»

دهنوی گفت: «دیگر برنامه اجرا شده، ارتباط‌گیری و دعوت از مسئول دفتر نماینده محترم مردم در مجلس و برگزاری جلسه بررسی مشکلات و ارائه راهکار با شورای محترم روستا و جوانان بود.»

این اردو با همکاری و پشتیباتی تیم مهندسی و ماشین‌آلات سنگین گروه جهادی جواد الائمه(ع) نیروی هوایی سپاه لار برگزار شد. 

دهنوی در مورد تامین مالی این اردوها گفت: «بخش عمده‌ی تامین مالی این اردوها و برنامه‌های این‌چنینی با همت خیرین اتفاق می‌افتد. این گروه با اجرای طرح قلک جهادی و جذب پول در طول سال خود را برای برگزاری چنین اردوهایی آماده می‌کند، افراد دیگر هم اگر امکان حضور در اردوها را ندارند، می‌توانند عضو طرح قلک جهادی شوند. برای شرکت در طرح می‌توانید به Wa.me/989176859943 پیام دهید.»

دهنوی در مورد برنامه‌های این گروه در طول سال گفت: «این گروه جهادی خدمت‌گزاری به محرومین را معطوف به چند روز اردوی تابستان نکرده و در طول سال هم برنامه‌های مشابهی برگزار می‌کند. این گروه هم‌اکنون نیز با ارتباطی که با شورا و دهیار روستا برقرار کرده، دورادور نیز در رفع مشکلات تلاش می‌کند.»

 

مطالبی و عکس‌هایی که خوانندگان گریشنا و نشریه افسانه ارسال کرده‌اند.

1 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 نظر
scroll to top