بستن

دوست داری دکتر بشی؟

هفت‌برکه – مرتضی خواجه‌پور: خیلی از ما دانش‌آموزان به دنبال پزشک شدن هستند و برعکس عده‌ای به این شغل پردردسر علاقه‌ای ندارند.گرایش زیاد بچه‌ها به رشته تجربی نشان می‌دهد علاقه به پزشک شدن چقدر زیاد است. به مناسبت اول شهریورماه و روز پزشک از تعدادی از همکلاسی‌ها و همسن‌هایم پرسیدیم آیا دوست دارند در آینده پزشک شوند؟

رضا رضایی دانش آموز ۱۵ ساله می‌گوید: من به دلیل این که پدرم مهندس راه و شهرسازی است به شغل پزشکی علاقه‌ی کمتری دارم و هدف من مهندس شدن است چون هم پر درآمد است و هم برای من جالب است. اما پزشک شدن سختی و مشقت‌های زیادی به همراه دارد و قبول شدن در این رشته زمان‌بر و کمی سخت است.

امیرعلی سلگی دانش آموز ۱۶ ساله در جواب من گفت: بله، من به رشته‌ی پزشکی بسیار علاقه‌مندم و هدفم این رشته و در آینده پزشک شدن است، چون این شغل یک رشته ی جهانی پرطرفدار و پردرآمد است که خیلی‌ها آرزو دارند وارد این رشته شوند و دلیل دیگرم این است که اگر پزشک خوبی شوم در جامعه فرد با اعتبار و احترامی می‌شوم و در نتیجه به درجات بالاتری می‌رسم. پس نظر قطعی من رشته و شغل پزشکی است.

امیرعلی گلخنی دیگر دانش آموز مقطع متوسطه اول در گفتگو با هفت برکه گفته است: من دوست دارم پزشک شوم، پزشک داروساز چون کار کردن با مواد شیمیایی را دوست دارم و از طرفی دیگر داروخانه‌ای می‌زنم و کاسب خوبی هم می‌توانم باشم.

مریم رضوانیان دانش آموز ۱۳ ساله می‌گوید: من از کودکی از پزشکی خوشم نمی‌آمد و هرگز به این رشته علاقه نداشته‌ام اما هر فرد نظر خودش را دارد که قابل احترام است.

مصیب جوشن دانش آموز ۱۵ ساله گفته است: من به پزشکی علاقه دارم و کلا از درمان کردن مردم و محصوصا جراحی خیلی خوشم می‌آید.

حسین جعفری دانش آموز ۱۶ ساله نظر دیگری دارد: حقیقتا من برعکس خیلی‌ها که دوست دارند جراح یا دکتر باشند من اصلا علاقه‌ای ندارم چون همیشه استرس دارم و یکی از ویژگی‌های پزشک‌ها این است که از تمرکز بالایی برخوردارند و چون من استرس زیادی دارم همیشه احتمال مرگ بیمار من بالا است پس به نفع جامعه و زندگی مردم از انتخاب این رشته جدا خودداری می‌کنم.

این تنها تعدادی از نظرات دانش آموزان بود و عده‌ای دیگر فقط پاسخ‌های کوتاه داند. تعداد افرادی که به سوال من جواب مثبت دادند بیشتر بود. در این بین عده ای گفته بودند به این رشته علاقه دارند اما نه به نسبت رشته‌های دیگر و بعضی‌ها هم به دلیل ترس و اضطراب زیاد از انتخاب رشته‌ی پزشکی اجتناب می‌کردند.

شما اگر دانش‌آموز هستید دوست دارید در آینده دکتر بشوید؟ و اگر در سن بالاتر هستید آیا رویای دکتر شدن داشتید؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top