هفت‌برکه: شامگاه پنجشنبه اول شهریورماه ۱۴۰۳، سازمان نظام پزشکی گراش میزبان مراسم بزرگداشت روز پزشک و روز داروساز در سالن لاله‌ها بود. در تقویم، روز اول شهریور به مناسبت تولد حکیم ابن سینا، روز پزشک، و روز ششم شهریور به مناسبت تولد حکیم زکریای رازی روز داروساز نام گرفته است. نظام پزشکی گراش همچون سال‌های گذشته، مراسم بزرگداشت این روزها را با ضیافت شام و معرفی برگزیدگان جامعه پزشکی گراش برگزار کرد.

14030601 Pezeshk 1

مراسم با قرائت قرآن توسط مسعود خواجه‌زاده شروع شد و سپس احمد خودکامه، مجری مراسم، از دکتر محمدرضا تاجبخش، رییس سازمان نظام پزشکی شهرستان گراش، برای خیر مقدم دعوت کرد. دکتر با تبریک روز پزشک و روز داروساز به جامعه پزشکی و خیر مقدم به مدعوین مراسم، گفت: «این دومین دوره چهارساله است که نظام پزشکی در گراش فعالیت دارد. دفتر نظام پزشکی در ساختمان سیمرغ هر روزه در خدمت شماست. پیگیر واگذاری زمین برای احداث ساختمان اداری آموزشی هم هستیم و انشالله با کمک خیرین این کار به انجام برسد.» او اشاره‌ای نیز به وزیر شدنِ رییس سابق نظام پزشکی کشور کرد: «با انتخاب دکتر ظفرمندی، رییس سابق نظام پزشکی کشور، به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، امیدواریم که با مدیریت ایشان مسائل جامعه پزشکی کمتر و کمتر شود.»

دکتر مهدی محسن‌زاده، رییس دانشکده علوم پزشکی گراش، نیز در سخنانی کوتاه گفت: «اکنون شاید از استثنایی‌ترین شرایط است که رییس جمهور پزشک باشد و وزیر هم کسی باشد که هشت سال در راس نظام پزشکی کشور بوده است. انشالله که دوره خوبی برای جامعه پزشکی و درمان باشد.» او در تقدیر از زحمات جامعه پزشکی گفت: «اگر گراش به عنوان قطب درمان در منطقه شناخته شده است، نشان از رحمات شما عزیزان است.»

دکتر سیدجواد محقق، معاون درمان دانشکده، نیز با یادی از شیخ احمد انصاری و برنامه‌ی بیست‌ساله‌ای که با نظر ایشان برای بهداشت و درمان گراش تهیه شده بود، گفت: «اکنون باعث افتخار است که پزشکانی از همه‌ی رشته‌ها در گراش حضور دارند. در بخش درمان، تجهیزات مختلف و پیشرفته‌ای تهیه شده است، ولی اگر همکاران پزشک نبودند، این دستگاه‌ها هیچ کارایی نداشت. ما از پزشکان فوق تخصص مختلف دعوت کردیم که به گراش بیایند و باز هم تلاش می‌کنیم.» دکتر محقق در ادامه گفت: «زمانی آرزو داشتیم که خدماتی که در مرکز استان ارائه می‌شود، در گراش هم ارائه شود. الان با قدرت ادعا می‌کنم که ۹۵ درصد از خدمات درمانی شیراز در گراش هم به مردم ارایه می‌شود.» او در مورد محقق شدن یکی دیگر از برنامه‌های بلندمدت بهداشت و درمان گراش نیز گفت: «خوشبختانه در سال‌های اخیر با حضور پزشکان متخصص و فوق تخصص، و همچنین با راه افتادن چندین کلینیک و مجتمع پزشکی تخصصی و فوق تخصصی در گراش، ما توانسته‌ایم از این نظر نیز وارد رقابت جدی با شهرستان‌های همجوار شویم و بسیاری از خدمات پزشکی که پیش از این تنها در مطب‌ها و کلینیک‌های خصوصی دیگر شهرستان‌ها ارائه می‌شد، اکنون در گراش هم ارائه می‌شود.»

علیرضا دانشور، رییس شورای شهر گراش، گفت: «با توجه به جلسات و رفت‌وآمدهای متعددی که در مرکز استان و کشور داریم، با ضرس قاطع می‌گویم که بهداشت و درمان گراش در تمام کشور مطرح است و این با تلاش شما امکان‌پذیر شده است. از طرف مردم باسخاوت و قدردان گراش به شما خدا قوت می‌گویم.»

پس از آن، نوبت به سه تن از برگزیدگان گروه پزشکی سازمان نظام پزشکی گراش در سال ۱۴۰۳ رسید که دقایقی برای همکارانشان صحبت کنند.

دکتر مجتبی فروحی، متخصص جراحی عمومی، گفت: «چیزی که ما را دلگرم کرده به ماندن در گراش، همین خونگرمی مردم گراش است. امیدوارم شرمنده شما نشوم در مدتی که در خدمت شما هستم.»

دکتر منوچهر حیدری، رادیولوژیست، دیگر برگزیده گروه پزشکی، گفت: «نزدیک ده سال است در خدمت همشهریان هستم و در حد توان خدمت کرده‌ام. مهمترین نکته‌ای که باید تاکید کنم این است که ما بیشترین دین را به خیرین بزرگ داریم و تعداد این خیرین خیلی زیاد است.»

دکتر سیما روستایی، متخصص زنان و زایمان، نیز گفت: «از حمایتی که در این دو سالی که من در خدمت مردم گراش هستم، تشکر می‌کنم. و دستبوس پدر و مادرم از راه دور هستم.»

14030601 Pezeshk

پس از این نوبت به تجلیل از برگزیدگان سازمان نظام پزشکی در سال ۱۴۰۳ رسید. در این بخش از چهار پزشک متخصص، دو پزشک عمومی، دو دندانپزشک، یک داروساز و سه کارشناس در رشته‌های مختلف تقدیر شد: دکتر مجتبی فروحی، متخصص جراحی عمومی؛ دکتر منوچهر حیدری، متخصص رادیولوژی؛ دکتر مهرداد قبادی، متخصص ارتوپدی؛ دکتر سیما روستایی، متخصص زنان و زایمان؛ دکتر محمود سرخی، پزشک عمومی باسابقه؛ دکتر عبدالرضا آهن‌زاده، پزشک خانواده؛ دکتر نادر رفیعی، دندانپزشک؛ دکتر طاهره شمسی، دندانپزشک؛ دکتر هدی موغلی، داروساز؛ زینب وطن‌خواه، کارشناس فیزیوتراپی؛ مریم داریوش‌نیا، کارشنای مامایی؛ و خانم عباسپور، کارشناس نظام پزشکی.

مراسم با ضیافت شام و گرفتن عکس یادگاری به پایان رسید.