بستن

تقدیر از پزشکان نمونه در روز پزشک

هفت‌برکه: به مناسبت یکم شهریور و روز پزشک، پزشکان نمونه نظام پزشکی و پزشکان نمونه دانشکده علوم پزشکی معرفی شدند و از آن‌ها تقدیر شد.

به گزارش وبدا گراش، روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی گراش، اسامی پزشکان نمونه شهرستان گراش را اعلام کرد: دکتر علی اصغر کوثری (فوق تخصص قلب)، دکتر علی اصغر لطافت (داروساز) و دکتر عبدالحسین ایزدی (دندانپزشک) به عنوان پزشکان نمونه نظام پزشکی؛ و دکتر محمدهادی مطلبی (متخصص بیماری‌های عفونی و گرمسیری)، دکتر زهراسادات آقامیری (متخصص داخلی)، دکتر مینا محیاپور (پزشک عمومی) و دکتر آوا حسینی (پزشک عمومی) به عنوان پزشکان نمونه دانشکده علوم پزشکی معرفی شدند.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری، یکم شهریورماه به مناسبت روز پزشک، از سه پزشک نمونه‌ی نظام پزشکی گراش با حضور فرماندار، رئیس دانشکده علوم پزشکی، معاونین دانشکده، رئیس و اعضای هیات مدیره سازمان نظام پزشکی، تجلیل شد.

محمود طاهرزاده، فرماندار گراش با ابرزا خرسندی از حضور در جمع پزشکان گفت:«از این که در جمع شما هستم احساس خوشبختی و سرور دارم و روز پزشک را تبریک عرض می‌کنم اول شهریور مصادف با بزرگداشت شهیر ایرانی، بوعلی سینا بزرگ است خرسندیم که در این روز فرصتی فراهم شده که از شما عزیزان تقدیر و تشکر به عمل بیاد.»

او با اشاره به نقش پزشکان در مهار شرایط کرونا گفت:«ایام کرونا را پشت سر گذاشتیم ایام سختی بود که اگر همت و از خودگذشتگی و ایثار و تلاش شما عزیزان نبود، قطعا جامعه ما هم مثل خیلی از جوامع حتی پیشرفته به قهقرا می‌رفت و نمی‌توانستیم به این راحتی کرونا را مهار کنیم. خسته نباشید عرض می‌کنم.»

بررسی حضور اتباع از لحاظ بهداشتی و ارائه طرح تبدیل گراش به قطب درمانی جنوب استان دو موضوع دیگری بود که فرماندار در جمع پزشکان پیرامون آن صحبت کرد:«من با جناب مساح صحبت کردم و در جلسات مختلف از محضرشان استفاده کردم. بحث اتباع مجاز و غیر مجاز  یکی از مسائل جامعه پزشکی نیز است. تا الان تاثیر حضور اتباع در مسائل امنیتی و حتی در بحث اقتصادی بررسی شده است ولی از لحاظ پزشکی کمتر روی این موضوع تحلیل صورت گرفته است.»

طاهرزاده ادامه داد:«با نظری که آقای مساح داشتند قرار شد یک طرحی را برای ما آماده کنند به عنوان طرح شبکه بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی شهرستان گراش ما این طرح را بدهیم شورای تامین و آن‌ها بفرستند شورای تامین کشور که معضل اتباع را در حوزه مسائل پزشکی و درمانی و تحمیل هزینه‌های هم دیده شود. موضوع دوم بحث توریست درمانی است و با همت شما و خیرین امروز گراش به رسیدن به قطب درمانی جنوب استان نزدیک می‌شود و با متخصصین و تجهیزاتی که شما عزیان دارید، پا به پای مرکز استان دارد پیش می‌رود. در بحث توریست درمانی هم امیدوارم دوستان همت کنند یک طرحی تهیه شود و بتوانیم مجوز بگیریم. امیدوارم دوستان این طرح را آماده کنند من و دکتر حسین زاده هم حاضریم کمک کنم که گراش قطب و مرکز درمانی جنوب کشور شود.»

دکتر تاج‌بخش، رئیس نظام پزشکی با اشاره به نحوه‌ی انتخاب پزشکان نمونه گفت:«این انتخاب همراه با نامه رسمی ریاست سازمان انجام شده است که مصوب شده در شهرهای کوچک ۳ نفر انتخاب شوند، یک نفر پزشک یک داروساز و یک نفر دندانپزشک.»

پیگیری برای ساخت ساختمان پزشکان موضوع دیگری بود که دکتر تاج‌بخش از آن حرف زد:«خدمت فرماندار عرض کنم این ساختمانی که در خدمت شما هستیم به صورت استیجاری برای سازمان در نظر گرفتیم و ان شاالله با پیگیری‌های انجام شده با اداره راه و شهرسازی لارستان درخواست دادیم که بتوانیم یک ساختمان شکیل برای سازمان در نظر بگیریم که سالن اجتماعاتی برای برگزاری مراسم‌هایی مانند روز پزشک را هم داشته باشد.»

دکتر احمد عبدالهی، رئیس دانشکده علوم پزشکی گراش با بیان این که پزشکان جز فرهیخته‌ترین قشر جامعه هستند، گفت:«خوشبختانه در گراش می‌توانم قسم بخورم که مجموعه پزشکان علوم پزشکی و دوستانی که در راه مطب‌های خصوصی مشغول کار هستند از فرهیخته‌ترین افراد جامعه هستند من افتخارم این است که عضو این مجموعه هستم اگر امروز می‌بینیم شرایط گراش در مجموعه بهداشت و درمان و آموزش حرفی برای گفتن دارد به دلیل زحمت دوستان بوده کسانی که در مجموعه هستند و کسانی که علی رغم این که در مجموعه نیستند به این پتانسیل کمک می‌کنند. ان‌شاالله در آینده در  با آمدن دانشجوی پزشکی در بخش‌هایی که از آن بهره‌برداری خواهد شد از گراش بیشتر خواهیم شنید و هدف دوستان این است که گراش یک شهر دانشگاهی باشد و یک شهری باشد که در آن تولید باشد، آموزش و درمان باشد.»

او ادامه داد:«می‌بینم دوستان بدون چشمداشتی دارند کار می‌کنند چه در دوران کرونا و چه دوران پساکرونا و هدف اصلی آن‌ها تامین سلامت است و هیچ چشمداشتی از مریض ندارند خیلی از پزشکانی که اینجا حضور دارند حتی پول داروی بیمار را هم می‌دهند. و من صمیمانه سپاسگزاری می‌کنم.»

 

خبرنگار همکار هفت‌برکه از سال ۱۳۸۶ کارشناس روابط عمومی فرمانداری گراش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top