بستن

حذف پیام نور بیرم و خنج از دفترچه کنکور ۱۴۰۰

هفت‌برکه: نام دانشگاه پیام‌نور بیرم و خنج در لیست انتخاب رشته‌های کنکور سال ۱۴۰۰ حذف شد.

به گزارش هفت‌برکه، پنجشنبه چهاردهم مردادماه انتخاب رشته آزمون سراسری سال ۱۴۰۰ برای گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و فنی، تجربی، انسانی، هنر و زبان‌های خارجی در سایت سازمان سنجش آموزش کشور آغاز شد، اما در دفترچه انتخاب رشته نام دو دانشگاه پیام‌نور بیرم و خنج حذف شده است. موضوعی که با اعتراض مردم و رسانه‌های بیرم و خنج همراه شد.

دانشگاه پیام‌نور خنج در سفر احمدی‌نژاد به استان فارس در سال ۱۳۸۶ مصوب شد و دارای دو ساختمان خیرساز است. دانشگاه پیام‌نور بیرم نیز سال ۱۳۸۷ افتتاح شد و در سال‌های اخیر در شش رشته دانشجو می‌پذیرفت. 

کامران‌فرد: با درخواست مهمان موافقت می‌شود

با توجه به این که در پیامی نوشته بود رشته‌های پیام نور بیرم به لار منتقل شده است هفت‌برکه موضوع را از دانشگاه پیام نور لارستان پیگیری کرد. محمدحسین کامران‌فرد، مسئول امور دانشجویی دانشگاه پیام‌نور لار گفت: «امسال سازمان سنجش تعدادی از واحدهای دانشگاه پیام‌نور در کل کشور را در لیست انتخاب رشته قرار نداده است، اینکه هدف از این کار چیست و چه تعبیری دارد چندان روشن نیست، با تغییر و تحولات در دولت جدید باید منتظر بمانیم که ببینیم تصمیم وزارت علوم چگونه است،  در حال حاضر هم دانشگاه پیام‌نور خنج و بیرم در منطقه ما در دفترچه حذف شده است. تصمیم نهایی مشخص نیست و فعلا نا واضح است.»

مسئول امور دانشجویی دانشگاه پیام‌نور لارستان در ادامه افزود: «دانشجویان متقاضی برای این دو شهر می‌تواند در مراکز همجوار انتخاب رشته نمایند و بعد از قبولی و پذیرش این امکان برای ما فراهم است که به صورت مهمان به دانشگاه بیرم و خنج فرستاده شوند. این دو دانشگاه در حال حاضر برقرار است ولی پذیرش جدید ندارد و پیشنهاد این است که بعد از انتخاب رشته مورد نظرشان در شهرهای همجوار مثل لار و اوز درخواست مهمان به بیرم و خنج کنند، ما برای موافقت با درخواست مهمان هیچ ممانعتی نداریم و به راحتی امکان‌پذیر است.»

خبرنگار حوزه شهری و اداری هفت‌برکه عضو هیات مدیره انجمن دوببله و گویندگی گراش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top