بستن

پنج پله‌ی انتخاب رشته با نردبان

هفت‌برکه: چهارمین دوره کارگاه انتخاب رشته نردبان هم برای داوطلبان و هم برای خانواده‌ها برگزار شد. 

به گزارش هفت‌برکه مجموعه نردبان و مدیریت اداره آموزش و پرورش گراش، پایگاه انتخاب رشته کنکور ۱۴۰۰ را در شرایط کرونایی به صورت مجازی و نیمه حضوری برگزار کردند. در این پایگاه که طی پنج روز متوالی برگزار شد مشاوره‌ها به صورت مرحله‌ای و فشرده در اختیار داوطلبین قرار گرفت تا ابعاد مختلف نیاز دانش‌آموزان اعم از مشاوره‌های روانشناختی، آشنایی با رشته‌ها و شهرهای مختلف، معیارهای مهم انتخاب رشته، همچنین آشنایی با دفترچه انتخاب رشته پوشش داده شود.

به گزارش نردبان با توجه به اهمیت انتخاب رشته برای خانواده‌ها، نخستین گام انتخاب رشته امسال یک جلسه توجیهی ویژه والدین صورت مجازی بود. این کارگاه با ارائه خانم حسینی از مشاورین مجرب اداره آموزش و پرورش، با استقبال ۳۰ نفر از والدین برگزار شد.

در ادامه در یک کارگاه نیم روزه نردبانی‌ها با مهندس مجید زارعی از دانش‌آموختگان دانشگاه علم و صنعت همراه بودند که دانش‌آموزان طی آن جزییات دفترچه انتخاب رشته و موضوعات مرتبط با آن را آموختند. در این کارگاه ۴۸ نفر از دانش‌آموزان به صورت مجازی حضور داشتند.

در مراحل سوم و چهارم این کارگاه داوطلبین به صورت اختصاصی با مشاورین مرتبط با رشته خود گفت و گو کردند تا درباره علاقه و دانشگاه مدنظر خود اطلاعات بیشتری کسب کنند. فاطمه فردوسی دبیر برگزاری همایش گفت: «این بخش از برنامه انتخاب رشته یکی از پرفشارترین بخش‌های کار بود چرا که داوطلبین به طور معمول به مشاوره حضوری ابراز تمایل می‌کردند و ما باید در مشاوره مجازی رضایت مخاطبان را تامین می‌کردیم.»

فردوسی در مورد میزان مشاوره‌های انجام شده گفت: «ما در مجموع با همکاری ۲۴ مشاور، ۵۸ ساعت مشاوره ارائه کردیم. البته مجازی بودن همایش یک فرصت هم بود چرا که ما توانستیم به داوطلبینی از شهرهای دیگر نیز کمک کنیم. این کارگاه با استقبال خوبی از سوی دیگر اهالی منطقه مواجه شده چرا که داوطلبینی از لار، فداغ، اقلید، کورده و کوره اوز نیز به این کارگاه مراجعه کردند.»

کارگاه انتخابات رشته نردبان هر ساله با هزینه بسیار کمی برگزار می‌شود و استفاده از آن برای دانش‌آموزان توابع شهرستان گراش رایگان بوده است.

در حالی که سال گذشته همزمان دو کارگاه انتخاب رشته برگزار شد. امسال مدیریت آموزش و پرورش گراش و گروه نردبان با همکاری هم کارگاه انتخاب رشته را برگزار کردند. محمد قادری معاون آموزشی مدیریت آموزش و پرورش در خصوص این همکاری گفت: «هدف ما از برگزاری پایگاه مشترک، استفاده از توان علمی مشاوران اداره آموزش پرورش و به روز بودن و توان فنی دانشجویان مجموعه نردبان در جهت راهنمایی هرچه صحیح تر و بهتر دانش آموزان بوده است زیرا انتخاب رشته کنکور همانند خود آزمون کنکور از اهمیت و حساسیت زیادی برخوردار است که توجه به آن می‌تواند باعث رقم زدن اتفاقات خوبی برای دانش آموزان شهرستان گراش شود.»

در کنار آموزش و پرورش، شهرداری گراش، موسسه فرهنگی – هنری هفت برکه و رسانه پندری با نردبان همکاری داشتند. 

گروه نردبان از سال ۱۳۹۶ در شهر گراش در حوزه آموزش به ویژه کنکور فعالیت می‌کند و در چند سال اخیر چهار پایگاه انتخاب رشته را برگزار کرده است.

| مدیر رسانه‌های هفت‌برکه | مدیرمسئول پایگاه خبری هفت‌برکه | مدرس دوره‌های آموزش خبرنگاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top