بستن

طرحی برای زنده ماندن ورزش در دوران کرونا

هفت‌برکه: با قرمز شدن وضعیت شهرستان گراش، جامعه‌ی ورزش، بخصوص مدیران باشگاه‌ها، این روزها ناراضی‌ترین افراد نسبت به تصمیمات ستاد کرونای شهرستان هستند. نامه‌ی ستاد کرونا چند روز پیش منتشر شد و با قاطعیت، تعطیلی تمام باشگاه‌های ورزشی را در وضعیت قرمز اعلام کرد. اما ورزشی‌ها می‌گویند در شرایطی که بقیه دستورات ستاد کرونا اجرایی نمی‌شود، از جمله در مورد ممنوعیت برگزاری مراسم و همچنین تعطیلی اصناف، چرا باید هدف اول ستاد کرونا، تعطیلی باشگاه‌های ورزشی باشد.

محسن افشار به نمایندگی از چند تن از دانش‌آموختگان ترتیب بدنی، طرحی برای ادامه‌ی کار باشگاه‌های ورزشی در شرایط قرمز کرونایی آماده و به همراه یادداشت کوتاهی برای انتشار در هفت‌برکه ارسال کرده است. این طرح را در ادامه می‌خوانید.

 

 محسن افشار: از ابتدای سال ۱۴۰۰ و بر اساس یک برنامه اصولی و هدفمند در حوزه ورزش و با توجه به شرایط کرونایی، به همراه چند تن از کارشناسان و فارغ التحصیلان تربیت بدنی و علوم ورزشی، اقدام به تنظیم دو یادداشت و سه طرح جامع ورزشی ویژه شهرستان گراش کردیم. طرح اول و دوم با موضوع «فضاهای ورزشی پارک‌ها» و «هر شهروند گراشی یک ورزشکار همگانی» مربوط به انتخابات بود که در آن ایام ارائه شد. (طرح دوم را به فرم پی‌دی‌اف از اینجا دریافت کنید.)

طرح سوم که یک طرح جامع مربوط به ایام کرونا است، جهت جلوگیری از تعطیلی‌های گاه و بیگاه اماکن و باشگاه‌های ورزشی تهیه شده است. در این طرح راهکاری ارائه شده تا در تمامی شرایط و وضعیت‌های رنگی کرونایی، بتوان به ورزش ادامه داد. در این طرح برای تمامی رشته‌های ورزشی فعال شهرستان برنامه‌ریزی شده است. همچنین شیوه‌نامه‌ی اجرای پروتکل‌های بهداشتی اماکن ورزشی تنظیم شده است که باشگاه‌های ورزشی ملزم به رعایت آنها هستند.

نگارنده به همراه علیرضا دانشور و یعقوب وفایی‌فرد، کارشناسان حوزه ورزش؛ و جواد احمدی و ثریا انصاری کارشناسان حوزه بهداشت پس از حدود سه ماه بحث و بررسی، این طرح را تنظیم و از طرف اداره‌ی ورزش و جوانان به ستاد کرونای شهرستان گراش تقدیم کرده‌ایم. امیدواریم که ستاد کرونا نگاه ویژه‌ای به این طرح داشته باشد.

برای دریافت طرح به فرم پی‌دی‌اف، اینجا کلیک کنید.

مطالبی و عکس‌هایی که خوانندگان گریشنا و نشریه افسانه ارسال کرده‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top