بستن

شب‌های قدر در مساجد: فقط دو ساعت، فقط در فضای باز

هفت‌برکه: با صدور اجازه برگزاری مراسم شب‌های قدر از سوی ستاد ملی کرونا، اداره تبلیغات اسلامی شهرستان گراش در اطلاعیه‌ای شرایط برگزاری این مراسم را به هیات امنای مساجد و اماکن مذهبی اعلام کرد.

 

▫️ احتراما پیرو جلسه مورخه ۱۱ اردیبهشت ستاد مقابله با بیماری کرونا شهرستان گراش، بدین‌وسیله دستورالعمل برگزاری مراسم احیا شب‌های قدر به حضور هیئت امنا محترم کلیه اماکن مذهبی شهرستان گراش اعلام می گردد.

باتوجه به اجازه برگزاری مراسم لیالی قدر توسط ستاد ملی کرونا، اماکن مذهبی، مساجد و حسینیه‌هایی که مایل به برگزاری مراسم هستند ملزم به رعایت موارد ذیل هستند:

۱- برگزاری مراسم در فضای باز و با رعایت فاصله حداقل یک متر
۲- اطلاع رسانی از سوی هیئت امنای مساجد و بسیج محل، مبنی بر عدم حضور بیماران خاص و بیماری‌های زمینه‌ای با ریسک بالا و همچنین کودکان و سالمندان در مراسم صورت پذیرد.
۳- مدت زمان برگزاری مراسم حداکثر ۲ ساعت می باشد.
۴- از برگزاری مراسم در مساجدی که طبق راهنمای فاصله‌گذاری حداقل امکانات را ندارند خودداری شود.
۵- مسؤول هیأت امنا یا نماینده آگاه آن، مسؤول اجرا و نظارت بر حسن اجرای این شیوه نامه است و معاونت بهداشت و نیروی مقاومت بسیج مسئول نظارت و حسن اجرای برنامه در اماکن مذهبی می باشند.
۶- حضور کلیه افراد در محل برگزاری مراسم بایستی با ماسک و هیات امنای اماکن مذهبی مسوول تهیه و توزیع ماسک و اقلام بهداشتی می باشند.
۷- تمام وسایل مشترک در مساجد و حسینیه ها از قبیل مهر، تسبیح، قرآن، کتب ادعیه، آب سردکن ها و … جمع آوری شود.
۸- دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی از طریق معاونت‌های بهداشتی دانشگاه نسبت به نظارت دقیق و تشدید بازرسی اقدام نمایند.
۹- تجهیزات ضد عفونی و شست‌وشوی دست همراه با ماده ضد عفونی کننده و مایع دستشویی در مکان‌های مناسب از جمله ورودی‌های مسجد، روشویی و سرویس‌های بهداشتی به تعداد کافی نصب شده باشد.
۱۰ – سرویس های بهداشتی از وضعیت بهسازی و نظافت مناسبی برخوردار باشند.
۱۱- پذیرایی مجالس شب احیا تنها به صورت بیرون بر مجاز می باشد.

 

| مدیر رسانه‌های هفت‌برکه | مدیرمسئول پایگاه خبری هفت‌برکه | مدرس دوره‌های آموزش خبرنگاری

3 نظر

  1. ظاهرا ویروس کرونا خیلی عاقل است می‌داند که کی هجوم بیاره و وضعیت قرمز بشه وکی یکدفعه وضعیت را زرد و آبی و سفید کند انشاءالله که این ویروس اینقدر خوب باشه که از صبح روز ۲۳ ماه مبارک دوباره به مردم حمله نکنه که وضعیت قرمز اعلان بشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 نظر
scroll to top