بستن

مسئولان جدید بسیج هنرمندان و ورزشکاران معرفی شدند

هفت‌برکه: مسئولان کانون‌های بسیج هنرمندان و بسیج ورزشکاران گراش در مراسمی در دوم اردیبهشت ۱۴۰۰، سالروز تشکیل سپاه پاسداران، تودیع و معارفه شدند. مهدی کهندلی مسئولیت کانون بسیج هنرمندان را از محمدعلی شامحمدی تحویل گرفت، و در کانون بسیج ورزشکاران محسن افشار در مسئولیتش تثبیت شد.

به گزارش هفت‌برکه، محسن افشار، مسئول کانون بسیج ورزشکاران گراش در گفتگو با هفت‌برکه گفت: «این مسئولیت از سال گذشته به من سپرده شده بود، اما چون در دوران کرونا بود، حکم من در آن زمان صادر نشد. در این مراسم، حکم مسئولیت به من اعطا شد.»

محمدعلی شامحمدی نیز از آبان ۱۳۹۹ تا اردیبهشت ۱۴۰۰، حکم مسئولیت کانون بسیج هنرمندان گراش را از فرماندهی ناحیه مقاومت بسیج سپاه گراش دریافت کرده بود، می‌گوید: «این مسئولیت از زمستان ۱۳۹۸ به من سپرده شده بود، تا اینکه در ابتدای آبان‌ماه ۱۳۹۹ حکم مسئولیت به من اعطا شد.» شامحمدی که در این مدت توانسته بود کانون بسیج هنرمندان گراش را در رشته‌ی هنر به مقام اول استان فارس برساند، در مورد فعالیت‌های خود در این کانون گفت: «در این مدت با همراهی بسیجیان هنرمند گراش، این کانون در بیش از ۲۵ رویداد فرهنگی-هنری در نقش برگزارکننده یا مشارکت‌کننده حضور داشت. برگزاری مراسم، تهیه‌ی کلیپ‌ها و تولیدات رادیویی، بزرگداشت‌های متعدد برای بسیجیان هنرمند و دیدار با خانواده‌های شهدا از جمله برنامه‌های برگزارشده بود. بسیج هنرمندان در برگزاری برنامه‌ها و همایش‌هایی همچون همایش بزرگ هشتمین آفتاب نیز مشارکت فعال داشت.»

به گزارش قرارگاه فضای مجازی شهرستان گراش، در مراسم معارفه‌ی مسئولان جدید بسیج هنرمندان و ورزشکاران، سرهنگ ستاری، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان گراش، با گرامیداشت سالروز تشکیل سپاه گفت؛ «هنرمندان و ورزشکاران در سطح جامعه امروز می‌توانند بسیار تاثیرگذار باشند.»

برادر ستاری در آیین معارفه مسئولین جدید بسیج هنرمندان و بسیج ورزشکاران گراش اشاره کرد: ظرفیت ورزشکاران و هنرمندان در گراش بسیار ظرفیت خوبی هست و ما باید با این ابزارهای گرانبها ،جوانان ونوجوانان علاقه مند را به سمت محیط های سالم وبانشاط سوق دهیم. ایشان افزود: قطعا کار هنری و ورزشی در مقابل کارهای سازمانی و نظامی انعطاف وظرافت های  بیشتری لازم دارد و متولیان این امور باید این ظرفیت و ابزارها را منتهی به اخلاق و تعالی جامعه کنند نه اینکه صرفا جنبه سرگرمی و وقت گزرانی داشته  و حتی جاهایی تبدیل به ضدارزش وضد عرف در منطقه شود.

ستاری گفت: هنر همه ما این است که بتوانیم با طیف های مختلف کار کنیم و البته این امر مستلزم رعایت چارچوب ها وارزشهای اسلامی می باشد ونباید به بهانه هنر ویا ورزش ارزش ها زیر پا گذاشته شود. قطعا هیچ کس مخالف هنر ویا ورزش نیست واتفاقا این دو مقوله مهم ،جایگاه بسیار خوبی در کشور ما دارد واستعدادهای خوبی هم در سطح شهرستان گراش وجود دارد که  با انگیزه ی بالا علاقمند به فعالیت در این موضوعات هستند و البته  نیاز است زیر ساخت های فعالیت چه برای برادران و چه خواهران گراشی در حوزه  ورزش وهنر فراهم گردد.

برادر ستاری گفت: مجموعه بسیج هنرمندان و بسیج ورزشکاران بایستی در همین راستا یعنی جذب گروهای مختلف سنی وکشف استعدادهای درخشان شهرستانی با هم افزایی با ادارات متولی، تلاش کنند و قطعا مخاطب این دو رده بسیج ،تمام هنرمندان وتمام ورزشکاران شهرستان هستند نه یک طیف  یا گروه خاص که این امر بایستی با همان هدف تعالی و رشد همه جانبه جوانان و نوجوانان مستعد و با رایحه معطر ارزشهای والای اسلامی انجام شود.

ایشان خاطرنشان کرد: متاسفانه همیشه یک جریان ضد ارزشی وجود داشته که با سوءاستفاده از عناوین عامه پسند وبا  اقدام جهت جذب عده ای از افراد ؛ بنام ورزش و هنر با برنامه های هدفمند به ارزشهای دینی وعرفی هجمه وآسیب  وارد می کند که گوشه هایی از آن در منطقه  بعضا مشاهده می کنیم؛ ما باید مراقب این تفکر شوم باشیم تا فرزندان ما و این جوانان و نوجوانان که بایستی با سلامت کامل آینده این کشور را اداره کنند؛ گرفتار در این دام های شیطانی و به ظاهر  زیبا نشوند. برخی از مسئولین امر هم نباید بنام نشاط و سرگرمی و بها دادن به قشر جوان ،زمینه بوجود آمدن گناه و شکسته شدن حریم ها را فراهم کنند که این خود یک خیانت آشکار در حق ورزش وهنر در  لباس خوش رنگ دلسوزی و ارزش قائل شدن برای جوانان است!

ستاری در ادامه گفت: مساجد وهیات های مذهبی ما بایستی بهترین تیمهای ورزشی و حرفه ای ترین گروهای هنری را رشد دهند تا این مکان ها تبدیل به رفت وآمد همه گروه ها جهت بروز استعداد وتربیت اسلامی آنها شود. و همه ما نیاز است با برنامه و نقشه راه و با عمل در این عرصه مهم وارد شویم.

ستاری گفت: در شهرستان گراش با این همه ظرفیت ها ؛متاسفانه هنوز یک نسخه مشخص و کاملی جهت حضور بانوان ورزشکار واستفاده از فضاهای ورزشی وجود ندارد وبعضا بواسطه این کمبود وخلا ، نگرانی برای زنان ودختران این شهر بوجود آمده است ونمی توان با این امر سلیقه ای برخورد کرد که قطعا یکی از رسالت های مهم بسیج ورزشکاران گراش پرداختن به همین موضوع ورزش بانوان است که من امیدورام جناب افشار با فکر فرهنگی وهمت والایی که دارند با ایجاد هم افزایی ومشاوره از خبرگان این امر وبزرگان وخیرین عزیز شهر  ، جهت رفع این آسیب، بصورت جدی وارد این عرصه شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top