بستن

گراش در لیگ تندرستی مقام دوم استان را کسب کرد

هفت‌برکه: شهرستان گراش توانست در لیگ تندرستی ایران در بین ۳۶ شهرستان استان فارس، رتبه دوم را کسب کند.

 به گزارش هفت‌برکه، لیگ تندرستی ایران با محوریت فدراسیون ورزش‌های همگانی به مدت شش هفته در ماه‌های بهمن و اسفند ۱۳۹۹ در سراسر کشور برگزار شد. افراد بالای ۱۰ سال علاقه‌مند به شرکت در این لیگ می‌بایست پس از ثبت نام در سایت ایران تندرستی (اینجا)، روزانه یک فیلم ۳۰ ثانیه‌ای از حرکات ورزشی خود را در سامانه ارسال کنند. هر ویدئو یک امتیاز برای فرد و یک امتیاز برای استان به همراه داشت. در این لیگ ۳۲ استان با هم به رقابت پرداختند. در نهایت، گراش با جمعیت بالای ۵‌هزار توانست بیش از ۴ هزار کلیپ ورزشی در سایت بارگزاری و از بین ۳۶‌ شهرستان استان فارس در رتبه دوم قرار بگیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، «لیگ تندرستی» ایران برای نخستین بار و با مشارکت ۳۲ هیات استانی، نزدیک به ۵۰۰ شهرستان و بیش از ۱۵۰۰ کمیته استانی از طرف فدراسیون ورزش‌های همگانی و در طرح زمستان فعال با مشارکت ۷۰ هزار نفر برگزار شد. اختتامیه‌ی این لیگ نیز ۲۴ اسفندماه برگزار شد (اینجا).

نوره نظامی، نائب رئیس هیات ورزش‌های همگانی گراش، در مصاحبه با بصیری، روابط عمومی هیات، گفت: «زمانی که فعالیت را شروع کردیم، دو هفته از شروع لیگ گذشته بود و گراش در رتبه یکی مانده به آخر لیست شهرستان‌ها یعنی رتبه ۳۴ قرار داشت‌. با کمک دوستان و برنامه‌ریزی‌هایی که در مدت زمان خیلی کمی که داشتیم توانستیم گراش را به رتبه دوم در استان بیاوریم.»

نظامی افزود: «متاسفانه اکثر ارگان‌ها و هیات‌های ورزشی با ما همکاری نداشتند. از شهرستان گراش که پیشرو مقام‌های ورزشی است انتظار می‌رفت که همکاری‌های بیشتری دریافت کنیم که با اندک نیروهای جمع شده و تلاش‌های تیم پیشتیبانی که داشتیم نتیجه مطلوبی کسب شد.» او گفت: «حضور کمرنگ رشته‌های ورزشی آقایان و باقی باشگاه های گراش و هیات های ورزشی موجب دلخوری هیات همگانی گراش بود، زیرا قطعا با همکاری بقیه میتوانستیم رتبه اول استانی هم کسب کنیم و جز ۲۵ شهر برتر کشور باشیم.»

پاک‌فطرت، رئیس هیات ورزش‌های همگانی فارس، نیز در صحبت با روابط عمومی هیئت همگانی شهرستان گراش گفت: «کسب رتبه دوم موجب بیشتر شناخته شدن و دیدن استعداد ورزشی گراش شد. اگر سایر هیات‌های ورزشی و دیگر ارگان ها مانند اداره آموزش و پرورش و شهرداری و کلیه ادارات … اقدامات یا تدابیری برای مشارکت همه جانبه داشتند به طور یقین گراش جزو ۲۵ شهر برتر کشور قرار می‌گرفت.» او افزود: «گراش رقابت بسیار سختی در بین شهرستان های بزرگ و کوچک و حتی شهرستان هایی با جمعیت بالاتر داشته و رتبه‌ی بسیار عالی و چشمگیری کسب کرده است. شهرستان گراش با جمعیت بالای ۵۰هزار نفر توانست بیش از ۴ هزار کلیپ ورزشی در سایت بارگزاری و از بین ۳۶‌ شهرستان رتبه دوم را بگیرد.»

مریم جوانمردی، نایب رئیس هیات ورزش‌های همگانی استان فارس، نیز با بیان اینکه شهرستان‌های این استان در لیگ تندرستی ایران خوش درخشیدند، گفت: «رتبه‌بندی بر اساس جمعیت شهرستان‌ها و تعداد ویدئو ارسالی انجام گرفته است. شهرستان‌های زرقان، گراش، جهرم، ارسنجان و آباده به ترتیب رتبه‌های اول تا پنجم استان را کسب کرده‌اند. شهرستان‌های استهبان، نی‌ریز، مرودشت، قیروکارزین و شیراز نیز به ترتیب رتبه های ششم تا دهم لیگ تندرستی ایران را کسب کرده اند.»

نایب رییس هیات ورزش‌های همگانی گراش لازم دانست از تیم پشتیبان که به صورت شبانه‌روزی به مدت ۴ هفته با این هیات همکاری داشتند، تشکر کند. او از محدثه بصیری، محبوبه پژدم و سارا اسدی لاری، مربیان آمادگی جسمانی؛ و عارفه غفاری، مریم شیرپور، ملیحه قدسی، عارفه صمیمی، النا کارگر، و فاطمه آشفته، ورزشکاران همراه نام برد. رئیس هیاات ورزش ھای ھمگانی اسماعیل فروزان، رئیس هیات بدمینتون حسن جبرالدینی، ️باشگاه بانوان مکث با مدیریت  میترا نوروزی، باشگاہ فروزان با مدیریت نوره نظامی، ️نائب ریس هیات هندبال زهرا نظافت، ️نائب رئیس هیات تکواندو عارفه پورشمسی، ️نائب رئیس هیات کونگ فو راضیه بذله، ️نائب ریس هیات نینجا حلیمه سلمانی گراشی،️ مدرسه پسرانه بشارت و مهرآوران، اداره ورزش و جوانان گراش، باشگاه بدنسازی فروزان، شرکت فنی مهندسی برق کلات، شیرآلات ساختمانی موج و گراش کوکیز نیز مورد تقدیر قرار گرفتند.

 

توضیحات پاک‌فطرت، رئیس هیات ورزش‌های همگانی فارس، را درباره‌ی این لیگ در فایل صوتی بشنوید:

3 نظر

  1. بسیار عالی
    به امید تقویت و توسعه زیرساخت های ورزشی بخصوص ورزش همگانی با حمایت خیرین و نماینده محترم.
    استعداد ورزشی در شهر گراش بسیار زیاد است. کاش بیشتر کشف و تربیت می شد.
    دختران شهر، می توانند بیش از پیش در حوزه ورزش های عمومی و تخصصی ، توانمندی های خود را به اثبات برسانند. یقینا ورزش، بخشی از شادابی های جامعه و خانواده را تضمین می کند. امید است با ورزش، بیماری را نیز به حد اقل برسانیم

  2. تبریک به خانم نظامی عزیز مربی فعال و دلسوز. به امید موفقیت روزافزون ایشان و بانوان ورزشکار شهرمان گراش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 نظر
scroll to top