هفت برکه (گریشنا): طرح شرکت فنی مهندسی سازه برتر گراش برای اجرای پروژه‌ی اقدام ملی مسکن مورد پذیرش اداره کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی فارس قرار گرفت.

maskan

به گزارش هفت برکه: مهندس جمشیدی، رییس اداره‌ی بنیاد مسکن شهرستان گراش با اعلام خبر پذیرش نقشه‌ی معماری طرح  اقدام  ملی  مسکن گراش، گفت:«طرحی که برای اقدام ملی در نظر گرفته شده با شاخص‌هایی که به ما اعلام شده همخوانی دارد. دفتر فنی و مهندسی سازه برتر به مدیریت مهندس فدایی،  با توجه به  اقلیم و فرهنگ بومی منطقه نقشه خود را طراحی کردند که خوشبختانه مورد پذیرش قرار گرفت. از دفتر نظام مهندسی گراش و از مهندسینی که در شهرستان هستند و همکاری خوبی با بنیاد مسکن در راستای طرح اقدام ملی دارند، تشکر می‌کنم.»

او در ادامه گفت:«پیگیری طراحی نقشه سازه را  نیز از امروز استارت می‌زنیم. امیدوارم بتوانیم روند اخذ پروانه را سریع‌تر طی کنیم و عملیات اجرایی در شهرستان آغاز شود.»

مهندس سرخی، رییس دفتر نمایندگی نظام مهندسی شهرستان گراش با اشاره به انتشار فراخوان طراحی بین مهندسین شهرستان گراش می‌گوید:«زمانی که بنیاد مسکن دنبال طراحی این پروژه بود طی یک نامه به ما درخواست داد تا از طراحان بخواهیم طرح پیشنهادی خود را ارسال کنند. ما  هم یک فراخوان دادیم به کل طراحان و مهندسین چه آن‌ها که دفتر طراحی داشتند و چه آن‌هایی که نداشتند.»

او با اشاره به این که تاکید ما انتخاب و پذیرش طرح طراحان بومی شهر بود، ادامه داد:«ما تبلیغات زیادی انجام دادیم که مهندسین حتما در این طرح مشارکت کنند، به چند دلیل اول این که این طرح در گراش می‌خواهد اجرا شود و تفکر بومی در این قضیه برای من مهم بود از طرف دیگر ترجیح ‌دادیم منفعت مالی این پروژه برای طراحان بومی باشد اما آن طور که توقع داشتم طراحان مشارکت نکردند. تنها دو دفتر برای تحویل نقشه‌ی خود به ما مراجعه کردند و احتمال می‌دهیم یک نفر هم به صورت مستقل طرح خود را به بنیاد مسکن ارسال کرده باشد.»

مهندس سرخی با بیان تاثیر‌گذاری حمایت‌ها و پیگیری مهندس جمشیدی برای مورد پذیرش قرار گرفتن طرح طراحان بومی شهر، گفت: «اگر بنیاد مسکن با نظام مهندسی همکاری و تعاملات لازم را نداشتند این پرونده به فرم دیگری پیش می‌رفت ولی به هر حال رییس بنیاد مسکن گراش از جنس خودمان بود و اصرار ما و همکاری ایشان باعث شد این مسیر طی شود. برای مشارکت در مراحل بعدی پروژه به خصوص بخش اجرایی نیز قول‌هایی گرفته‌ایم. وقتی قرار است ۱۵۰ تا ۲۰۰ واحد مسکونی در شهر گراش ساخته شود می‌توان از مجریان بومی استفاده کرد تا گامی برای اشتغال‌زایی و هم افزایی مهندسین نیز برداشته شود. البته این بسته به تصمیم بنیاد مسکن دارد که قرارداد را چطور با مجری تنظیم کند. به هر حال پیگیر این موضوع هستیم.»

مهندس فدایی نیز با ارائه توضیحاتی در زمینه‌ی طرح پذیرفته شده می‌گوید:« محل اجرای پروژه در زمینی در ضلع شرقی خیابان عاشورا  قرار دارد. این طرح، بتنی است ۱۴ بلوک، ۸ واحدی در ۵ طبقه دارد طبقه همکف پیلوت است و ۴ طبقه روی طبقه همکف و هر طبقه ۲ واحد و هر واحد هم ۲ خواب دارد و یک انباری کوچک هم در نظر گرفتیم.

بر اساس سوابق کارمان سعی کردیم سلیقه‌ی همشهریان را مد نظر قرار دهیم اما استان با بعضی از ایده‌های ما مانند طراحی بالکن به دلیل کمبود موجودی و بالاتر نرفتن متراژ پروژه از حد مجاز، موافقت نکرد.»

WhatsApp Image 2020 11 07 at 10.52.26