بستن

هفته دفاع مقدس امسال با محوریت پایگاه‌های بسیج محلات برگزار می‌شود

هفت‌برکه: توجه به پروتکل‌های بهداشتی، محله‌ای شدن و حضور در فضای مجازی رویکردهای حدود ۱۰۰ برنامه هفته گرامی‌داشت دفاع مقدس در شهرستان گراش است.

سرهنگ دوم وحید ستاری صبح دوشنبه ۲۴ شهریورماه ۱۳۹۹ در آستانه هفته دفاع مقدس در یک نشست خبری برنامه‌های این هفته در شهرستان گراش را تشریح کرد.

ستاری با گرامی‌داشت یاد شهدا بر برگزاری برنامه‌های هفته دفاع مقدس با رعایت پروتکل‌های بهداشتی تاکید کرد: «امسال به لطف خدا در همین شرایط بیماری که وجود دارد برنامه های هفته دفاع مقدس با شعار محوری ما قوی هستیم به لطف خدای متعال و با همکاری همه‌  مجموعه های مختلف و نهادهای مختلفی که در شهرستان گراش هستند، برگزار می‌شود.»

فرمانده ناحیه مقاومت گراش گفت:«مجموعه پایگاههای مقاومت بسیج در طول هفته دفاع مقدس برنامه‌های متنوعی را پیش بینی کرده‌اند و ان شاالله با همکاری همه‌ی ادارات و نهادها و با برنامه ریزی خوب و هدفمند بتونیم هم به نوعی شعار هفته دفاع مقدس را  به منصه ظهور برسانیم.ان شاالله  یاد و خاطره شهیدان را در این فضای معطر دفاع مقدس که همراه با فضای غم و اندوه آل الله هم هست بتوانیم به خوبی پیاده بکنیم.»

ستاری محله محوری را ویژگی برنامه‌های امسال هفته دفاع مقدس اعلام کرد: «در شهرستان گراش قریب به صد برنامه متنوع پیش‌بینی شده که انشاالله با حضور خود مردم در محلات مختلف برگزار می‌شود. با توجه به این که امسال ما بیماری کرونا را داریم تاکیدمان بر این بوده است که با احتیاط بیشتری انجام بشود و از تجمعات گسترده جلوگیری کنیم. من باب همین موضوع برنامه‌ها را به سمت محله‌ها سمت و سوق دادیم و برنامه‌های محله‌ای رو بیشتر مد نظر قرار دادیم. هر محله ان شاالله به واسطه کمک خود پایگاه مقاومت مسجد محله و عزیزانی که در محلات حضور دارند بتوانند که یاد و خاطره شهدا را در سطح محله خودشان با جمعیت کمتری که در محله حضور دارند بر پا بکنند.»

ستار با تاکید بر همکاری ادارات شهرستان گفت: «برنامه‌ریزی و سفارش ما هم این بوده است که حتما بحث فضا سازی هفته دفاع مقدس را طوری انجام بدیم که حال و هوای دفاع مقدسی در شهرستان انشاالله حاکم شود. برای این نیاز است ادارات و مجموعه‌های دیگر هم به مجموعه سپاه و بسیج کمک کنند که آن عطر دل انگیز دفاع مقدس بیشتر در این هفته ان‌شاالله احساس شود و خصوصا نسل جوان و نوجوان ما که امروزه آماج حملات و شدیدترین مسائل خاص چه در فضای مجازی چه در فضای حقیقی قرار دارند بیشتر با فرهنگ شهید و شهادت انشاالله آشنا بشوند.»

بخشی از برنامه‌های هفته دفاع مقدس در فضای مجازی خواهد بود. سرهنگ ستاری گفت: در بحث محتوا و اثر بخشی فرهنگ دفاع مقدس، برگزاری مسابقات مختلفی در فضای مجازی با موضوع شهید و شهادت چه شهدای بومی و چه مجموعه شهدای کشور برنامه‌ریزی شده  است و با توجه به این که شروع سال تحصیلی هم توامان با هفته دفاع مقدس هست برنامه‌ریزی کردیم ان شاالله بحث کمک‌های مومنانه به سمت تهیه و توزیع لوازم و تحریر برای افراد بی بضاعت و با آبرویی که در شهرستان هستند، برود و دامنه‌ی کارکمک های مومنانه با موضوع لوازم تحریر در هفته دفاع مقدس هم داشته باشیم. بسته‌هایی که تهیه دیده شده با ابتکاری که عزیزان بسیج امسال از خودشان به جا گذاشتند هر بسته به نیت یک شهید و با عنوان هدیه شهید به یک خانواده اهدا خواهد شد.»

فرمانده ناحیه مقاومت با مروری بر برنامه‌های دیگر هفته دفاع مقدس گفت: «ما همایش سه ساله‌های حسینی را در سطح محلات خودمان و حوزه‌های مقاومت روستایی و شهری داریم که ان شاالله یک انس و الفت و قرابتی بین این دو تا برنامه پیاده بکنیم. هم در شهر گراش و هم ارد عزیزان بسیجی با امامان جمعه به عنوان پدر معنوی و مسئولین فرهنگی و قطب فرهنگی و محور فرهنگی هر شهرستانی، دیدار می‌کنند. ان شاالله از تدابیر و رهنمودهای آن‌ها مثل همیشه در فواصل مختلف در هفته دفاع مقدس، استفاده بکنیم. حضور مجموعه ی عزیزان بسیجی در نماز جمعه ملبس به لباس مقدس بسیج هم در برنامه است.»

فرمانده سپاه گراش با معرفی شهید ناصر سعادت به عنوان شهید شاخص امسال در شهرستان گراش گفت: «امسال شهید شاخص شهرستان گراش به نا به شرایطی که وجود داشت و لطفی که خدای متعال کرد شهید سید ناصر سعادت شناخته شد که پیرامون شخصیت این معلم شهید نیاز هست بیشتر کار کنیم و فعالیت داشته باشیم و برنامه هایی داریم که خصوصا در مجموعه آموزش و پرورش و بین دانش آموزان عزیز و معلمان و فرهنگیان عزیزمان از شخصیت این شهید والا مقام و سبک زندگی ایشان، رفتار و درایت ایشان و مدیریت ایشان در حد توان بهره‌برداری کنیم.»

سرهنگ ستاری خاطره‌گویی رزمندگان را از دیگر برنامه‌های پیش‌نهادی بسیج اعلام کرد: «این عزیزان هستند که سینه‌های‌شان مالامال از ناگفته‌‌ها ست. از  ظرفیت این‌ها در مساجد و محله ها  و در لابلای همین برنامه های فرهنگی چه در سطح فضای مجازی چه در سطح فضای حقیقی استفاده بکنیم و به نوعی خاطرات این‌ها را به یک سبک ماندگار زندگی که امروزه انصافا مورد نیاز همه ی ما هست، تبدیل بکنیم. نگاه کردن به زندگی شهدا و صرفا خاطره‌گویی از آن‌ها شاید به تنهایی راه‌گشا نباشد اما آشنایی با این فرهنگ و نزدیک شدن با این فرهنگ و خودمان رو غوطه ور کردن با فرهنگ شهید و شهادت قطعا می تواند گره گشای خیلی از مسائل و مشکلات امروز ما چه در سطح کلان و بین الملل چه در سطح شهرستانی باشد و نگاه جهادی و اخلاص و ایثاری که شهدای عزیز والا مقام به تمام معنا از خودشان به یادگار گذاشتند قطعا می تواند گره‌گشای خیلی از مسائل و مشکلات ما باشد. با بهره گیری از نگاه شهید و رفتار شهید زندگی شهید می‌توانیم زندگی خودمان را به رنگ و بوی شهدا در آوریم که ان شاالله به واسطه آن خیلی از مسائل و مشکلات خودمان مرتفع و حل بشود.»

| مدیر رسانه‌های هفت‌برکه | مدیرمسئول پایگاه خبری هفت‌برکه | مدرس دوره‌های آموزش خبرنگاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top