بستن

رشته‌های جدید هنرستان: تربیت‌بدنی پسران و معماری داخلی دختران

هفت‌برکه: معماری داخلی و تربیت بدنی رشته‌های جدید در هنرستان‌های گراش هستند و رشته نقشه کشی معماری نیز دوباره به هنرستان شهید منفرد بازگشت.

به گزارش روابط عمومی مدیریت آموزش و پرورش گراش، ذبیح اله رضایی مدیر آموزش و پرورش با اعلام این خبر گفت: در راستای به روز آوری و متناسب سازی رشته های هنرستان با نیازهای بازار کار و افزایش جذابیت هنرستان‌های فنی و کاردانش، با تلاش های صورت گرفته و به لطف الهی توانستیم مجوز راه‌اندازی رشته تربیت بدنی پسران برای هنرستان فنی امام حسین (ع) و رشته معماری داخلی دختران برای هنرستان کاردانش امیرکبیر اخذ کنیم.

رضایی گفت: محل ارائه رشته تربیت‌بدنی در فضای سابق دانشگاه آزاد به همراه مجموعه سالن الزهرا و زمین چمن مصنوعی است.

مدیر آموزش و پرورش گراش افزود: اکنون برنامه های کشور به سمت مهارت آموزی و کارآفرینی پیش می‌رود و بسیاری از خانواده‌ها نیز در چند سال اخیر ترجیح می دهند که فرزندان آنها به جای اینکه وارد رشته های نظری و تئوری شوند در رشته هایی تحصیل کنند که در نهایت مهارتی را آموخته و جذب بازار کار شوند.

مجید محبی معاون آموزشی مدیریت آ.پ گراش گفت: در کل استان سه هنرستان شیراز، داراب و لار رشته تربیت‌بدنی دارند. و رشته تربیت‌بدنی پسران برای نخستین بار در جنوب فارس راه‌اندازی شده است. ظرفیت ما ۲۵ نفر است و پیش‌بینی می‌کنیم از لار، اوز و شهرها و روستاهای دیگر هم دانش‌آموز داشته باشیم. 

محبی در مورد اهمیت این رشته گفت: «مجوز این رشته از وزارتخانه صادر می‌شود و تلاش زیادی برای کسب مجوز انجام شد. جا دارد از مدیر اداره و کارشناسان تربیت بدنی و آموزش متوسطه و همکاران اداره کل که در اخذ مجوز زحمات زیادی کشیدند تقدیر و تشکر داشته باشم.»

مجید محبی در مورد برنامه آینده این رشته گفت: «در آغاز این رشته زیر مجموعه هنرستان امام حسین(ع) است اما به تدریج هنرستان تربیت‌بدنی مستقل خواهد شد و برنامه بلند مدت این است که به هنرستان شبانه‌روزی تبدیل شود اما در حال حاضر برای متقاضیان امکان تامین خوابگاه را نداریم.»

معاون آموزشی آموزش و پرورش گراش در مورد وضعیت رشته‌های هنرستان گفت: «استقبال از رشته‌های هنرستانی افزایش پیدا کرده است. الان با توجه به هدایت تحصیلی دانش‌اموزان به سمت علائق خود سوق داده می‌شود و این طوری نیست که  صرفا دانش‌اموزان ضعیف‌تر حضور داشته باشند. بلکه ما دانش‌آموز با معدل ۱۹ هم در ورودی هنرستان‌ها داریم. استقبال خود دانش‌اموزان هم خیلی خوبی است و ظرفیت برخی از رشته‌های ما تکمیل شده است ولی هنوز نیاز به تغییر نگرش والدین وجود دارد.»

بر اساس اعلام روابط عمومی آموزش و پرورش گراش در سال تحصیلی جدید ۱۱ رشته در چهار هنرستان سطح شهر برگزار می‌شود.

▫️ هنرستان دخترانه کاردانش امیر کبیر: معماری داخلی، مدیریت خانواده، طراحی چهره
▫️ هنرستان دخترانه فنی و حرفه‌ای زاهدی: کامپیوتر، حسابداری
▫️ هنرستان پسرانه فنی و حرفه‌ای امام حسین: تربیت بدنی، الکتروتکنیک (برق)
▫️ هنرستان پسرانه کاردانش شهید منفرد: نقشه کشی معماری، کامپیوتر، تاسیسات بهداشتی ساختمان، مکانیک خودرو

 

| مدیر رسانه‌های هفت‌برکه | مدیرمسئول پایگاه خبری هفت‌برکه | مدرس دوره‌های آموزش خبرنگاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top