بستن

۱۳ بند آیین‌‌نامه مردمی رانندگی در گراش

هفت‌برکه – مریم مالدار: ما دو جور گواهی‌نامه داریم. گواهی‌نامه‌ای که پلیس می‌ده و برای این که جریمه نشید باید داشته باشید و یک گواهی‌نامه دیگه که اسمش رو می‌ذاریم «گواهی‌نامه مردمی» برای این که فحش نخورید باید داشته باشید. این گواهی‌نامه اجتماعی آیین‌نامه سیالی داره یعنی ممکنه شهر به شهر فرق بکنه هر چند بندهاش در خیلی از موارد به هم نزدیکه. 

من سیزده بند از این قوانین رو مدون کردم هر چند می‌دونم خیلی بیشتر و شما با تذکر قوانین راهنمایی و رانندگی در گراش می‌تونید کمک کنید که خوانندگان گریشنا «گواهی‌نامه پایه یک مردمی» بگیرن 

۱-می‌گن آموزش و پرورش اول مهرماه به دانش‌آموزان پسر اعلام کرده: «برای پیشگیری از خراب شدن موتور‌هایتان سریعا اقدام به خرید کلاه ایمنی نموده و آن‌ را به دسته‌ی موتور آویزان کنید!»

۲-آقایونی که چراغ موتور‌هاشون خرابه یا سوخته حتما به خودشون می‌گن: «روز که هوا روشنه شب هم وقتی ماشین بهم خورد صدا می‌ده! خوب چه کاریه تو این گرونی برم چراغ عوض کنم؟!»

۳-راننده‌های گراشی یه قانون نانوشته‌ای برای پارک خودرو وسط خیابون دارن که می‌گه: «تا خیابون و آپشن چهارعلامت هست چه لزومی داره بیام کنار جدول پارک کنم؟»

۴-قانون دور میدون هم تو گراش می‌گه: «هر وقت من دور فلکه می‌زنم حق تقدم با منه! هر وقت من از فرعی میام و تو دور فلکه می‌زنی بازم حق تقدم با منه چون من هر جا باشم حق با منه!»

۵- از وقتی قبرستون پشت هفت برکه رو کردن پارکینگ بچه‌های اون محله ابراز خوشحالی کردن و گفتن: «خوبه پارکینگ رو ساختن و گرنه ما کجا گل کوچیک بازی می‌کردیم؟»

۶-تاکسیا یه جوری سرعت می‌گیرن و هی برات بوق و چراغ می‌زنن تا از سر راهشون بری کنار که آمبولانس وقتی بیمار بدحال داره اونقدر آژیر نمی‌زنه!

۷-دقت کردین نیسان آبیا از موقعی که قیمت‌شون رفته بالای ۱۴۰ میلیون چقدر خوب و مودب رانندگی می‌کنن؟ حتی علامت هم می‌زنن!

۸-بعضیا هم یه جوری بی‌علامت می‌پیچن چپ یا راست که آدم فکر می‌کنه اگه علامت بزنن قبض برقشون زیاد می‌آد!

۹-ماشینی که فقط به خاطر سایه بره تو بلوار پارک کنه ماشینی‌است از ماشین‌های بهشت!

۱۰-جنتلمن فقط اون دسته راننده‌هایی که رو خط ممتد دور می‌زنن و با یه بوق از خجالت ترافیکی که ایجاد کردن در میان!

۱۱-یه روایت هست که میگه: شما اگه تونستی در طول عمر هفت بار ماشین رو دوبله پارک کنی جوری که صاحب ماشین برای خروج از پارک در به در دنبال شما بگرده در بهشت با خوبان هم سفره می‌شی!

۱۲- هر چی مدل ماشین شما بالاتر و خارجی‌تر باشه حق شما برای پارک دوبل وسط خیابون بیشتره و حق بقیه هم است که دقت کنن به ماشین نازنین شما نمالن.

۱۳- قانون راهنمایی و رانندگی برای وقتیه که پلیس باشه. اگر پول جریمه دادن داشته باشی حتی وقتی پلیس باشه هم قانون کیلویی چند؟

 

4 نظر

  1. البته خانم مالدار باید یک بند هم اضافه می‌کرد که حق تقدم همه جا با رانندگان خانم است از فرعی بیایند به خیابان اصلی بدون توقف به خانمها یادآوری کنند که چراغ راهنما برای تنها برای بدرقه ماشینهای عروس نیست حداقل سرعت و حداکثر سرعت داریم هر جایی جای پارک کردن ماشین نیست سرعت گیر را برای کم کردن سرعت همه ماشین‌ها گذاشتن بچ سانروف ماشین‌ها برای سر بیرون کردن بچههایشان نیست خیابان محل ریختن اشغال و دستمال کاغذی و پاکت چپس و پفک بچه هایشان نیست

  2. من نیزبه نوبه خودبه عنوان یک مربی آموزش رانندگی با صراحت اعلام میکنم که بدلیل ناتوانی وبی تفاوتی وبی نظمی پلیس راهورگراش حتی جلوی خود پلیس باشفافیت گفتم که ازاین به بعد درآموزش دادن به هنرجو کم کاری کرده وبیشترحواسم به خودرو واتومبیلم هست که خراب نشه وفقط درحد بسیارابتدایی آموزش میدهم تا جایی که هرکس هنرجوبنده بشه نه قبول بشه ونه راننده بشه ودونفرازهمکارانم نیزقسم خورده اندکه کم کاری را پیشه کارخودکنندزیرا پلیس راهور اینطورمربیان رابیشتراشویق کرده ومیل زیادی به تصادف وبی نظمی دارد باشد که ازماچنین دست فرمانی بماندبه یادگار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 نظر
scroll to top