بستن

بنیاد مسکن مثل یک بنگاه‌دار به فداغ نگاه می‌کند

هفت‌برکه – علی‌اصغر خاک‌بیز: نگاه بنیاد مسکن گراش بر زمین‌های مسکونی فداغ به عنوان یک بنگاه تجاری و عملکرد منابع طبیعی گراش بر زمین‌های زراعی فداغ یک عملکرد حاکمیتی و استبدادی است.  

مردم فداغ با عنایت به سعه صدری که بر مقامات محترم استان و شهرستان خصوصاً فرماندار محترم  پوشیده نیست، سالهاست پیگیر راه حل عدم نگاه بنگاه تجاری بنیاد مسکن و عملکرد حاکمیتی و استبدادی منابع طبیعی از منطقه هستند که در این خصوص و در این چند سال جلسات و درخواست و شکایاتی را به مسئولین ادارات متبوع کشوری و استانی و شهرستان تحویل و مردم منطقه با حضور خشمگین خود در  دادگاه شهرستان موضوع را به قضات محترم رسانده و خواستار رفع این معضلات شده‌اند که بعضا با حضور و وساطت مقامات محترم شهرستان جلوی برخوردهای احتمالی و تظاهرات مردم گرفته و نیز وعده‌هایی داده شد که تا کنون محقق نشده است. لیکن مسئولین بی‌تدبیر ادارات یاد شده از این فرصت سو استفاده نموده و به درخواست‌های بحق مردم محروم و ولایی فداغ بی اعتنا  و حقوق حقه مردم را نادیده گرفته و همچنان کما فی السابق بر مردم ظلم روا داشته و می‌دارند.

مردم ولایت مدار فداغ با عنایت به این که تحت ولایت نظام مقدس انقلاب اسلامی بوده و هستند. به طور جدی از مقامات ذی‌صلاح ادارات متبوع تقاضا دارند به زیر دستان خصوصاً مسئولین این دو اداره آموزه‌های مردم‌سالاری در نظام مقدس انقلاب اسلامی و نیز رعایت حقوق مردم ولایت مدار منطقه را گوشزد نموده و تذکر لازم مبنی بر اعاده حضور و تظاهرات جدی مردم علیه این ادارات یاد آوری نمایند. 

ضمناً یادآور میشود که مردم صبور فداغ برای دفاع از خود وکلا و  نمایندگان بومی را به ادارات معرفی و نیز روسای محترم شوراهای قبل در جریان امر قرار داده‌اند که آنها نیز با حضور خود از جمله حضور اخیر و همراهی با مردم در شهرستان و پیگیری موضوع بر حقوق مردم صحه گذاشته و به طور جدی خواستار حل موضوع شده و مکاتبات و جلساتی را در این خصوص با مقامات شهرستان و  تذکر جدی به مسئولین یاد شده داشته‌اند.

متاسفانه تاکنون با بی اعتنایی مسئولین ادارات صدرالاشاره نتیجه ملموسی در پی نداشته است. لازم است در اینجا از فرصت حسن استفاده نموده و از روسای محترم شوراهای اسلامی قبل تشکر و قدردانی نموده  و نیز  از شورای اسلامی فعلی خصوصآ ریاست محترم شورا جناب غلامعباس زمانی درخواست داریم اهتمام لازم برای حل جدی موضوع و جلوگیری از زیاده خواهی ادارات مربوطه  را جزو اهم  پیگیری‌های شورای اسلامی معمول و مبذول دارند.

بدینوسیله از مقامات خصوصاْ نماینده منتخب ولایی مردم محترم لارستان، گراش، اوز و خنج برادر ارجمند جناب حسین‌زاده و نیز فرماندار فرهیخته و محترم  شهرستان جناب فرودی تقاضا داریم با درایت خود هر چه سریعتر موضوع نگاه بنگاه تجاری بنیاد مسکن بر زمین‌های تحت اختیار مردم و عملکرد حاکمیتی و استبدادی اداره منابع طبیعی گراش بر زمین‌های زراعی مردم محروم فداغ را پیگیری و رفع نمایند.

*علی‌اصغر خاک‌بیز: دهیار پیشین فداغ

مطالبی و عکس‌هایی که خوانندگان گریشنا و نشریه افسانه ارسال کرده‌اند.

7 نظر

  1. باسلام وعرض ادب
    متاسفانه درخصوص نظرات جناب خاکبیز اللخصوص درمورد بنیادمسکن موافق نیستم.
    واگر منظورایشان از بنگاه اقتصادی این هست که بنیاد مسکن اززمینهای واگذاری شده کیسه دوخته درجهت درامد واقعا بی انصافیست مگرآقای خاکبیز دراین مملکت زندگی نمیکنند؟کجای این مملکت زمینهای مسکونی وتجاری رومجانی دراختیارمردم میذارند؟البته باتوجه به مبالغی که بنیادمسکن بابت زمینها ازمردم اخذ نموده اند ملزم به هزینه کرد درهمین مسیر هست که تاکنون هم به نسبت واگذاریهای قبل(شهرک اندیشه وشهرک غربی)انصافا هزینه کرده اند
    خواهشمند است درجهت آبادانی فداغ منصفانه قلم بزنیم

  2. متاسفانه در چند سال اخیر مردم چشمشون به اراضی دوختن بخاطر اینکه زمین های دست نخورده به فکر تصرف زمین هستن و هر ارگانی مخالفت کنند به واگذاری زمین اشخاصی صداشون در میاد .
    من از طرف انجمن حافظان محیط زیست گراش تشکر ویژه میکنم از جناب شهسواری رئیس اداره منابع طبیعی که واقعا در این چند سالی که در گراش هستن با جان دل برای اراضی که دست نخورده تلاش میکنند

  3. باسلام وآرزوی قبولی طاعات….انصاف چیزخوبیست اگرشخصی سالهای قبل به فداغ وروستاها مراجعه میکردمتوجه میشدکه ازنظربافت روستایی کمتربن کاری انجام شده بود لیکن الان روستاهاازجمله فداغ دستخوش تغییرات عمرانی قابل چشمگیری بودند…ومدیون زحمات فرماندار،بخشدارومسئولین محترم ادارات بخصوص بنیادمسکن وشوراهاودهیاری هستیم…زیاده خواهی بعضی ازاهالی محترم فداغ باعث تنش میگرددکه دراین میان افرادنیازمندومستحق که موردتوجه ویژه ی ادارات مخصوصا بنیادمسکن ومنابع طبیعی می باشدصدمه بسیاری می بینند…عزیزان معترض یک لحظه فکرکنیدکه درپیشگاه محضرحق تعالی بتیدجواب دهید…تحت تاثیرافکارعده ای زیاده خواه وقانون شکن قرارنگیرید….باتشکر

  4. بنیاد مسکن گراش یکی از اداراتی هست که بیشترین مشکل را برای روستای فداغ و دیگر روستاها ایجاد نموده و با تصرف زمین منابع طبیعی و هم زمینهای تحت تملک افراد ازقدیم به صورت مجانی انرا به طرح الحاق و‌به صورت تجاری به هر کسی خواست میفروشد و با همکاری با دلال نسبت به فروش زمین و پیدا کردن مشتری به قیمت بالاتر و پورسانت اقدام میکند بدون رعایت موازین قانونی. و کسی هم مثل دادستان یا فرمانداری و اطلاعات تا کنون نسبت به تخلفات ان اقدام نکرده اند.

  5. در جواب یوسف دریابر
    کسی منکر این نیست که بنیاد زمین مجانی بدهد
    منظور دلال بازی […] که پول اضافه بر قیمت زمین اخذ میکنند‌ .‌این فساد هست و باید مسئولین ورود کنند تا جلو فساد در این نظام مقدس و ولایی گرفته شود و اینگونه اشخاص و مدیران پاکسازی شوند تا ابروی نظام حفظ شود .

  6. سلام واقعنم مهندس جمشیدی هر کاری کرده واسه فداغ ب نفع مردم شده و به این واقعیت بزرگ رسیدیم
    حالا درسته زمین‌های کشاورزی چاه نبی رو تغییر کاربری دادن و برای ساخت شهرک ب خود مردم با هزینه کمی واگذار کردن (چون واقعاً تغییر کاربری و ساخت شهرک هزینه داره و پولی که مردم دادن هم برگشت خورده ب فداغ و چیزی بیشتر از اونم بنیاد هزینه کرده براش) و موج نارضایتی مردم هم از مهندس جمشیدی شاید همین زمین‌های چاه‌نبی باشه ولی یقین بدونین اگه این کار نمی‌کرد هم الان اونجا هیچ کِشتی که نمی‌شد هیچ، همونجورم سالیان سال رها می‌کردن ولی الان خیلی‌ها از اونجا صاحب زمین و مسکن شدن و باید ب جون اقای جمشیدی دعای خیر کرد

  7. درجوابreza
    قلم مفت وفضای مجازی هم باز
    تهمت زدن بدون مدرک راحتترین کاراست مخصوصا وقتی که درپشت یک نام مجازی پنهان شده باشد.خداوند به همه امور پیدا ونهان آگاه است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 نظر
scroll to top