بستن

دامنه‌ی خیر گراشی‌ها از گراش فراتر می‌رود

هفت‌برکه – گریشنا: مجمع خیرین سلامت شهرستان گراش با انتشار گزارشی تا ۲۵ فروردین ۱۳۹۹ نشان داد که کمک‌های خیرخواهانه‌ی این مجمع در زمان بحران کرونا، تنها به شهرستان گراش محدود نبوده و بسیاری از نقاط کشور را پوشش می‌دهد. منفرد، مدیر عامل این مجمع، اعلام کرد که مجموع کمک‌های خیرین گراش از اسفند ۹۸ تا این روز، یک میلیارد و ۱۷ میلیون و ۸۰۰ هزارتومان بوده است.

به گزارش قاسم ایزدیان، خبرنگار شبستان در گراش، با شیوع بیماری «کرونا»، و مشکلاتی که به تبع آن دامن گیر جامعه شد، فراخوان‌های بسیاری از سوی افراد و گروه‌های مختلف برای کمک به محرومان در روزهای کرونایی اعلام شد تا در این راستا قدمی در حمایت از این قشر جامعه برداشته شود. با وجود مشکلات فراوان معیشتی، مردم همچون گذشته پای کار آمده و خدمات شایانی را برای کمک به محرومان انجام دادند؛ این کمک ها هم به صورت نقدی و هم به صورت غیرنقدی با تهیه بسته های معیشتی جمع آوری و بخش عظیمی از جامعه را تحت پوشش خود قرار داد.

در شهرستان گراش نیز که از گذشته دور تاکنون سبقه کارهای خیرخواهانه مردم، زبانزد عام و خاص بوده، در جریان شیوع بیماری کرونا نیز خدمات شایان توجه خیران نیکوکار همچنان جاری و ساری شد. مساجد، انجمن ها و موسسات خیریه، مراکز فرهنگی، نهادهای خدماتی و عام المنفعه و در رأس آن مردم این شهرستان، پای کار آمدند تا همچون گذشته در کار خیر پیشگام باشند. علاوه بر کمک‌هایی که به مراکز درمانی و بیمارستان این شهر توسط مردم انجام شد، به برخی از شهرهای استان فارس و چند استان دیگر نیز از سوی مردم شهرستان گراش، کمک هایی ارسال شد تا در این روزهای کرونایی مرهمی بر دردهای آنها باشد.

«مجمع خیرین سلامت شهرستان گراش» نیز یکی از این نهادها است که توانسته در طول یک ماه گذشته خدمات قابل توجه و شایانی را به محرومان عرضه و با جمع آوری کمک هایی بالغ بر یک میلیارد تومان پیشگام در عرصه خدمت رسانی به محرومان باشد.

محمد منفرد، مدیر عامل مجمع خیرین سلامت شهرستان گراش، به خبرنگار خبرگزاری شبستان گفت: از ابتدای شیوع ویروس کووید۱۹، خیرین محلی شهرستان گراش با مساعدت خداپسندانه خود نه تنها نسبت به رفع دغدغه بهداشتی مسئولین درمانی شهرستان  گراش اهتمام کرده بلکه کمک های خود را به برخی دیگر از شهرستانها نیز اهداء و ارسال کردند.

منفرد با بیان اینکه تا ۲۵ فروردین ماه از محل کمک های خیرین تعداد ۸۵ هزار ماسک، یک هزارو ۲۰۰ عدد ژل ضدعفونی، ۴۰۰ لیتر الکل، یکصد دست لباس گان، ۲۰۰ دست لباس ایزوله و یک دستگاه تب سنج لیزری به دانشکده علوم پزشکی گراش اعطا شده است، افزود: همچنین تعداد ۲ هزار و۵۰۰ عدد ماسکn95 و ۱۴۰ عدد ماسک اکسیژن نیز به مرکزآموزشی و درمانی حضرت امیرالمومنین (ع) گراش تخصیص و تحویل شده است.

وی با اشاره به اینکه ارزش اقلام تهیه شده جهت دانشکده و بیمارستان گراش بالغ بر۳۹۵ میلیون تومان بوده است، بیان کرد: در راستای مقابله با بیماری منحوس کرونا تا کنون تعداد ۱۴ هزار ماسک بین موسسات، ادارات، هلال احمر و بخشداری مرکزی گراش توزیع شده است.

منفرد ادامه داد: همچنین تعداد پنج هزار و ۷۳۰ بسته بهداشتی، ۲۰۳ هزار جفت دستکش، ۲ هزار و یکصد عدد ژل ضد عفونی کننده دست و تعداد ۵۴۶ عدد ژل بهداشتی در سطح شهر توزیع و ۵۶۰ بسته معیشتی نیز به خانوارهای نیازمند اهدا شده است.

مدیرعامل مجمع سلامت شهرستان گراش همچنین از اختصاص و اهدای ۴۰۰ دست لباس گان به کارگاه های تولیدی ماسک،  یکصد عدد شیلد و۵۰ دست کاور به کنترل کنندگان ورودی های شهر و ۳۰ دست لباس ایزوله به جایگاه های سوخت،  قصابی ها و نیروهای گندزدا خبر داد.

وی ضمن اشاره به اهدای ۸۰ کارت هدیه با اعتبار ۵۰۰ هزار ریال به بانوان مشغول درکارگاه های تولید ماسک مرکز شهرستان، عنوان کرد: درراستای اهداف فرا منطقه ای مجمع خیرین سلامت، هدایای بهداشتی شامل ماسک، دستکش و موادضدعفونی به ارزش ۲۱۰ میلیون ریال نیز جهت شبکه بهداشت و درمان شهرستان فیروزآباد ارسال شده است.

وی ادامه داد: از سوی رئیس هیئت مدیره مجمع خیرین سلامت گراش نیز مبلغ ۵۰۰ میلیون ریال به بیمارستان شهید چمران شیراز، ۲۰ میلیون ریال به مجمع خیرین استان کرمانشاه، ۱۴۵ میلیون ریال به مجمع خیرین سلامت سیستان و بلوچستان کمک نقدی شده است.

منفرد با اشاره به اینکه تعداد پنج هزار عددماسک نیز به مراکزبهداشتی یاسوج ارسال شده است، گفت: با قدردانی از نیات خیرخیرین گراشی، مبلغ کمک های آنان از اسفند ۹۸ تا امروز یک میلیارد و ۱۷ میلیون و ۸۰۰ هزارتومان بوده است.

مدیرعامل مجمع خیرین سلامت شهرستان گراش با قدردانی از خیرین گرانسنگی که درهمه امور نیک پیشگام بوده و در خیراندیشی از یکدیگر سبقت می گیرند، خاطرنشان کرد: بخشی از این خیران ساکن گراش و بخش اعظم آنها در کشورهای عربی حوزه جنوبی خلیج فارس به تامین معاش اشتغال دارند.

2 نظر

  1. با سلام و خداقوت

    جناب منفرد مدیرعامل مجمع خیرین سلامت دست مریزا و خدا قوت
    کارهای که تو این برهه شما انجام دادین از عهده ی خیلی ها یر نمیومد.

    همچنین یه خدا قوت به پرسنل زحمت کش اشون.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 نظر
scroll to top