بستن

شورای ترافیک: پایه دوربین‌ها اصلاح شود

هفت‌برکه – گریشنا: شورای ترافیک مصوب کرد که بخشی از پایه دوربین‌های ترافیکی و امنیتی که در ورودی‌های شهر گراش نصب شده است، موقتا برداشته شود.

به گزارش هفت‌برکه جلسه شورای ترافیک پنجشنبه سوم بهمن ۱۳۹۸ با موضوع نصب دوربین‌های ترافیکی و امنیتی، در سالن جلسات فرمانداری گراش برگزار شد. نحوه نصب این پایه دوربین‌ها که مشکلاتی را برای حمل بارهای ترافیکی به وجود می‌آورد با انتقادهایی روبه‌رو شد. (نمونه در گریشنا)

نصب پایه دوربین‌های ترافیکی و امنیتی در گراش

از اول باید کار کارشناسی می‌شد

علی زمانی معاون عمرانی فرماندار گراش گفت: «در جلسه قبل هم درباره اصلاح این پایه‌ها صحبت شد. اما به دلیل عدم حضور شهردار قرار شد جلسه دیگر تشکیل شود. از نظر ما مساله کاملا واضح و روشن است و از اول باید به صورت کارشناسی کار انجام می‌شد.»

خداشناس شهردار گراش با اشاره به پیشینه اجرای طرح گفت: «این طرح از دو سال پیش در بودجه آمده بود. نقاط نصب شده در شورای تامین مشخص و مصوب شده بود و بر اساس نقاط از پیش تعیین شده به پیمانکار  داده شد. در این مورد بحث از سه سال پیش بوده و باید از همان موقع نظرات کارشناسی لحاظ می‌شد نه این که بعد از اجرا، نامه‌نگاری و سنگ‌اندازی کرد. در محل استقرار، دوربین بر اساس نقشه بوده و در مورد ارتفاع هم استاندارد پلیس راهور پنج و نیم متر تعیین شده است.»

شهردار گراش در مورد الزام قانونی شهرداری به  نصب این دوربین‌ها گفت: «در مورد طرح‌ها اگر ما ابلاغی را لغو کنیم، تخطی از قانون است. نقشه‌ای که تصویب شده است باید عینا اجرا می‌شد.»

شهردار گراش گفت: «این دوربین‌ها دو کارکرد ترافیکی و پایش امنیت شهری است برای تامین هر دو نیاز این شرایط به وجود آمده است. به خاطر همین موضوع باید در جلسه شورای تامین نیز مطرح شود.»

نماینده و کارشناس سازمان همیاری‌های شهرداری در این جلسه گفت: «سامانه پایش امنیت شهری برای داخل شهر است و برای رصد خودروهای ورودی و خروجی از شهر می‌شود. این پایه مثل ورودی خیلی از شهرها به صورت گیت اجرا شده است نیز برای پایش کامل باید روی هر کدام از پایه‌ها دوربین‌های مجزایی نصب شود. در حال حاضر راه حل موقت این است که یکی از بازوها را حذف کنیم و بعد از کمربندی دوباره آن را نصب کنیم. این کار کمی از کارکرد دوربین‌ها کم کند ولی در حال حاضر چاره‌ای نداریم.»

  

کمربندی اولویت دارد

سروان رنجبر رییس پلیس راهور گراش گفت: «در حال حاضر کمربندی نداریم و بارهای ترافیکی مجبور است از این مسیر رد شود. باید یکی از پایه‌ها حذف شود تا حداقل بتوان بارهای ترافیکی را هدایت کرد و از مسیر عبور داد.‌هدف اولیه نصب این پایه‌ها برای دوربین‌های ترافیکی بود و امیدواریم تا پایان سال این دوربین‌ها نصب و فعال شود.»

مهندس محمدکاظم جعفری دبیر شورای ترافیک گراش گفت: «در روند کار متاسفانه مسائل ترافیکی دیده نشد. اجرای کار به صورت گیت مشکلاتی را به وجود می‌آورد. در مورد پل عابر پیاده هم چند بار درخواست شده است اما چون شهرستان محل عبور محموله‌های ترافیکی است با آن موافقت نشده است.»

شهردار گراش با تاکید بر اهمیت کمربندی گفت: «کمربندی باید اولویت اول ما باشد. ما دنبال اعتباراتی بودیم که ثبت شد ولی وصول نشد. همتی باید داشته باشیم که کمربندی اولویت ما باشد. ما تا اینجا برای کمربندی از اعتبارات داخلی شهرستان هزینه کرده‌ایم.»

شهردار گراش با تاکید بر عبور بارهای ترافیکی از کمربندی گفت: «بارهای ترافیکی نباید شهر وارد شود و به جز بحث دوربین‌ها این بارهای ترافیکی موجب استهلاک شده و به زیرساخت‌های شهری هم آسیب می‌رساند.»

رنجبر رییس پلیس راهور نیز با تاکید بر احداث سریع‌تر کمربندی گراش گفت: «برای ساخت کمربندی از سوی پلیس راهور استان چندین بار تاکید شده است. راه حل نهایی مشکل احداث کمربندی است ولی تا آن موقع باید مشکل عبور بارهای ترافیکی حل شود.»

 

 

| مدیر رسانه‌های هفت‌برکه | مدیرمسئول پایگاه خبری هفت‌برکه | مدرس دوره‌های آموزش خبرنگاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top