«این بچه معتاد موبایل شده.» «بچه من از پای اینترنت جم نمی‌خورد.» «این همه بازی کامپیوتری به چه دردت می‌خورد؟»

یکی از دغدغه‌های اصلی والدین و مربیان، رفتار با بچه‌ها و آموزش آنها در عصر دیجیتال است؛ یعنی عصری که بچه‌ها بیشتر از والدین و مربیان درباره این چیزها سر در می‌آورند! برای آموزش صحیح کودکان برای استفاده سودمند از رسانه‌های دیجیتال مثل بازی‌های کامپیوتری، اینترنت، و موبایل‌های هوشمند، حتما داشتن اطلاعاتی در مورد این رسانه‌ها لازم است؛ وگرنه بچه‌ها در این بازی بزرگ‌ها را کیش و مات می‌کنند.

مرکز توسعه فن‌آوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مبحث آموزش استفاده از این رسانه‌ها و چگونگی حفظ سلامتی در این محیط‌ها را نیز دنبال می‌کند. دو کتاب الکترونیک سودمند و جذاب که از طرف همین مرکز منتشر شده است در زیر معرفی می‌شوند، و شما می‌توانید از طریق لینک‌ها، نسخه PDF آنها را در حجم کم دریافت کنید.

 Digital book01

چگونه از کودکان و نوجوانان در محیط رسانه‌های دیجیتال محافظت کنیم. (دستورالعملی برای والدین، معلمان و مربیان)

مرکز توسعه فن‌آوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، پاییز ۸۹، ۷۲ صفحه

این کتاب برای والدین و معلمان نوشته شده است، و در فهرست آن می‌توان موارد زیر را پیدا کرد: آنچه والدین و معلمان نمی‌دانند، وضعیت جهانی، آنچه والدین و معلمان باید بدانند، چگونه حریم شخصی کاربران به مخاطره می‌افتد؟، آموزش والدین و معلمان، و …

دریافت نسخه PDF

 Digital book02

چگونه سلامتی خود را در محیط رسانه‌های دیجیتال حفظ کنیم. (دستورالعملی برای کودکان)

مرکز توسعه فن‌آوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، بهار ۹۰، ۷۱ صفحه

این کتاب که سعی می‌کند با تصاویر و کاریکاتورهای زیاد، کودکان را جذب کند، مواردی از قبیل آداب حفظ سلامت جسمی، فراگیری شیوه صحیح استفاده، آداب محافظت از اطلاعات شخصی و خصوصی، در امان ماندن از محتوای نامناسب، و اعتیاد به رسانه‌های دیجیتال و … را به کودکان به زبانی ساده می‌آموزد.

دریافت نسخه PDF