بستن

دو کتاب جذاب درباره آموزش استفاده از رسانه‌های دیجیتال

«این بچه معتاد موبایل شده.» «بچه من از پای اینترنت جم نمی‌خورد.» «این همه بازی کامپیوتری به چه دردت می‌خورد؟»

یکی از دغدغه‌های اصلی والدین و مربیان، رفتار با بچه‌ها و آموزش آنها در عصر دیجیتال است؛ یعنی عصری که بچه‌ها بیشتر از والدین و مربیان درباره این چیزها سر در می‌آورند! برای آموزش صحیح کودکان برای استفاده سودمند از رسانه‌های دیجیتال مثل بازی‌های کامپیوتری، اینترنت، و موبایل‌های هوشمند، حتما داشتن اطلاعاتی در مورد این رسانه‌ها لازم است؛ وگرنه بچه‌ها در این بازی بزرگ‌ها را کیش و مات می‌کنند.

مرکز توسعه فن‌آوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مبحث آموزش استفاده از این رسانه‌ها و چگونگی حفظ سلامتی در این محیط‌ها را نیز دنبال می‌کند. دو کتاب الکترونیک سودمند و جذاب که از طرف همین مرکز منتشر شده است در زیر معرفی می‌شوند، و شما می‌توانید از طریق لینک‌ها، نسخه PDF آنها را در حجم کم دریافت کنید.

 

چگونه از کودکان و نوجوانان در محیط رسانه‌های دیجیتال محافظت کنیم. (دستورالعملی برای والدین، معلمان و مربیان)

مرکز توسعه فن‌آوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، پاییز ۸۹، ۷۲ صفحه

این کتاب برای والدین و معلمان نوشته شده است، و در فهرست آن می‌توان موارد زیر را پیدا کرد: آنچه والدین و معلمان نمی‌دانند، وضعیت جهانی، آنچه والدین و معلمان باید بدانند، چگونه حریم شخصی کاربران به مخاطره می‌افتد؟، آموزش والدین و معلمان، و …

دریافت نسخه PDF

 

چگونه سلامتی خود را در محیط رسانه‌های دیجیتال حفظ کنیم. (دستورالعملی برای کودکان)

مرکز توسعه فن‌آوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، بهار ۹۰، ۷۱ صفحه

این کتاب که سعی می‌کند با تصاویر و کاریکاتورهای زیاد، کودکان را جذب کند، مواردی از قبیل آداب حفظ سلامت جسمی، فراگیری شیوه صحیح استفاده، آداب محافظت از اطلاعات شخصی و خصوصی، در امان ماندن از محتوای نامناسب، و اعتیاد به رسانه‌های دیجیتال و … را به کودکان به زبانی ساده می‌آموزد.

دریافت نسخه PDF

2 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 نظر
scroll to top