بستن

خواسته‌های خادمین قرآن در سفر معاون قرآنی وزیر

گریشنا: حمایت از موسسات فرهنگی و قرآنی و تامین اعتبار و نیروی انسانی اداره‌ی فرهنگ و ارشاد اسلامی از جمله خواسته‌های مهم در سفر یک‌روزه‌ی معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به گراش بود.

به گزارش سایت مجمع‌القرآن فاطمیون گراش؛ حجت‌الاسلام حشمتی در سفری که روز جمعه به شهرستان گراش داشت، از مؤسسه مجمع القرآن فاطمیون بازدید کرد. در حاشیه‌ی این دیدار مراسم کوتاهی در این موسسه برگزار شد. در این مراسم ابتدا ذبیح‌الله سعادت آیاتی از کلام‌الله مجید را تلاوت کرد و بعد از آن فرودی، فرماندار شهرستان گراش برای عرض خوش‌آمد‌گویی به جایگاه رفت و پیرامون مسائل و مشکلات قرآنی از جمله تخصیص هزینه‌های دولتی سخنانی را ایراد نمود.

به گزارش حجت عابدی از فرمانداری گراش؛ فرماندار گراش در جمع قرآن‌پژوهان، نخبگان و خیرین امور قرآنی شهرستان با تاکید بر اینکه فعالیت‌های قرآنی در شهرستان گراش از حمایت و نگاه ویژه‌ای برخوردار است، اظهار داشت: «آشنایی با مفاهیم قرآنی برکات و ثمرات بسیار زیادی برای جامعه دارد که خوشبختانه شهرستان گراش در زمینه علوم قرآنی فعال و رشد خوبی در این حوزه داشته است.» اصغر فرودی با اشاره به این که شهرستان گراش از دیر باز مستعد و فعال در حوزه دینی و مذهبی بوده است، افزود: «یکی از ویژگی‌های مهم و بارز مردم گراش دین‌داری و دین‌مداری است و این خصوصیات باعث شده تا مردم این شهرستان در امور فرهنگی و قرآنی از سابقه درخشانی برخوردار شوند.»

وی با تشریح مشکلات جامعه قرآنی شهرستان گفت: «تقویت موسسات قرآنی از لحاظ منابع مالی و اعتباری، صدور مجوز‌های لازم از سوی وزارت علوم جهت اخذ مدرک برای قرآن‌پژوهان، حمایت از دانشکده علوم قرآنی، ارتقاء و تامین اعتبار و نیروی انسانی برای اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گراش، بازسازی و تعمیر مجتمع سینمای شهر، تامین اعتبار و ارتقاء جشنواره فیلم کوتاه استانی کل و حمایت و استفاده از فضای موجود و مراکز فرهنگی مذهبی مهمترین خواسته جامعه قرآنی است که امیدواریم با توجه به دغدغه مقام معظم رهبری در امور فرهنگی و قرآنی جامعه شاهد رفع مشکلات در این حوزه باشیم.»

در ادامه دو نفر از نوجوانان پرورش یافته مدرسه قرآنی بشارت به نام مرتضی خواجه‌پور در رشته حفظ و مسعود فتوحی در رشته صوت به تلاوت پرداختند که مورد توجه حاضرین در جمع قرار گرفت. حمید نجاتی، رییس دانشکده علوم قرآنی نفر بعد بود که در جایگاه قرار گرفت و به معرفی دانشکده علوم قرآنی و همچنین فعالیت‌های این دانشکده پرداخت.

بعد از اتمام سخنرانی نجاتی، نوبت به حجت‌الاسلام سعید بصیری؛ رییس مجمع القرآن فاطمیون رسید. او بعد از ارائه‌ی گزارشی کوتاه از روند فعالیت‌ها و برنامه‌های بیست سال گذشته مجمع‌القرآن، به طرح‌های در حال اجرای این مؤسسه اشاره کرد و گفت: «تمامی این طرح‌ها را می‌توان به عنوان یک الگو در کشور معرفی کرد.» حجت الاسلام بصیری همچنین خواستار اختصاص بودجه قرآنی به این شهرستان شد.

سخنرانی حجت‌الاسلام و المسلمین محمدرضا حشمتی برنامه بعدی مراسم بود. معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این جلسه گفت: «سوق دادن موسسات به سمت تدبر و تفکر در حوزه قرآن، حمایت از پژوهش‌های قرآنی، ساماندهی و سازماندهی موسسات از مهمترین برنامه‌های معاونت قرآنی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.»

حجت‌الاسلام حشمتی در ادامه به تشریح اولویت‌های این معاونت پرداخت و اظهار کرد: «یکی دیگر از برنامه‌ها، پرداختن به شیوه هنری و عملی به مفاهیم قرآنی از جمله مباحثی است که در دستور کار معاونت قرآن و عترت این وزارتخانه قرار گرفته است.»

 

mohaven ershad2

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top