Kal 8گراشی‌ها با چهار فیلم در جشنواره هشتم کل شرکت می‌کنند. با پایان مهلت ارسال فیلم‌ها به هشتمین جشنواره فیلم کوتاه کل گراش، جمعاً ۱۱۰ فیلم به دبیرخانه جشنواره رسید. به گفته‌ مهرزاد رستم‌پور، مسئول کمیته روابط عمومی جشنواره هشتم، «از بین این فیلم‌ها، ۷ فیلم به دلیل مشکلات فنی توسط کمیته فنی جشنواره حذف شدند، و ۱۰ فیلم هم از استان‌های بوشهر و هرمزگان ارسال شده بودند که فقط سه تای آنها به بخش ویژه‌ی بومی‌گرایی راه یافتند، و ۷ فیلم دیگر به بخش جنبی رفتند. در نتیجه، تعداد ۴۹ فیلم کوتاه داستانی، ۴۰ فیلم مستند و ۴ فیلم پویانمایی برای گزینش نهایی به هیات گزینش تحویل داده شده‌اند.»

همانند سال قبل، تعداد فیلم‌های فرستاده شده از شیراز از تمام شهرهای دیگر استان فارس بیشتر بوده است. در ۵۱ فیلمی که از شیراز فرستاده شده است، ۲۴ فیلم داستانی، ۲۴ مستند، و ۳ پویانمایی دیده می‌شود. جهرم با ۷ فیلم (۳ داستانی و ۴ مستند)، و نورآباد هم با ۷ فیلم (۱ داستانی و ۶ مستند) در رتبه‌ی بعدی هستند، و کازرون با ۶ فیلم (۵ داستانی و یک پویانمایی) رتبه بعد را دارد. از گراش هم تنها ۴ فیلم برای شرکت در این دوره فرستاده شده‌اند، که در بین آنها یک فیلم مستند با نام «پلاستیک سیاه» ساخته‌ی عبدالله فربود دیده می‌شود، و سه فیلم دیگر داستانی هستند: «آرزو» ساخته‌ی زهرا درویشی، «اسموک» ساخته‌ی امیرحسین نوبهار، و «۱۲:۱۲» ساخته‌ی سعید روان‌بخش.

هیات گزینش سه نفره جشنواره، شامل دو نفر با معرفی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس و محمد خواجه‌پور از گراش، از بین ۹۳ فیلمی که در اختیارشان گذاشته شده است، فیلم‌های بخش مسابقه را تعیین خواهند کرد. پس از آن، فیلم‌ها برای هیات داوران جشنواره ارسال خواهد شد.

هیات گزینش فیلم‌های بخش ویژه بومی‌گرایی نیز از طرف هیات برگزاری تعیین شد. این هیات سه نفره شامل علی فخری مسوول کمیته فنی، مهدی جباری عضو گروه گردآورندگان فرهنگ گراشی، و کیوان محسنی فیلمساز است. این هیات از میان ۱۳ فیلم این بخش، چند فیلم را برای داوری نهایی به داوران این بخش معرفی خواهد کرد.