هفت‌برکه: حادثه‌های همزمان در آخرین روز پاییز یک بار دیگر کمبود آمبولانس اورژانس گراش را نشان داد.

به گزارش هفت‌برکه در امروز عصر ۳۰ آذرماه ۱۴۰۲ حادثه‌ای در روبه‌روی بیمارستان گراش رخ داد که عدم حضور آمبولانس اورژانس در محل سوال برانگیز شده بود. دلیل عدم حضور آمبولانس اورژانس از ناصر دلخوش رییس اورژانس ۱۱۵ گراش پیگیر شدیم.

دلخوش رییس اورژانس ۱۱۵ گراش به هفت‌برکه گفت: «تعداد زیاد حوادث در آخرین روز پاییز و رخ دادن سه حادثه همزمان باعث شد که از آمبولانس هلال‌احمر که ویژه حوادث جاده‌ای است نیز کمک بخواهیم.»

دلخوش در مورد حادثه اول گفت: «ساعت ۱۵:۰۳ یک تصادف در شهر اوز گزارش می‌شود چون آمبولانس اوز در ماموریت دیگری بوده است. آمبولانس پایگاه یک گراش به عنوان کمک به اوز خیابان زمین‌پیما اعزام می‌شود. مورد گزارش شده یک واژگونی موتورسیکلت بود که راکب موتورسیکلت به بیمارستان گراش منتقل شد.»

حادثه دوم در بلوار فلسطین رخ داد. رییس اورژانس پیش بیمارستانی گراش گفت: «همزمان ساعت ۱۵:۱۸ در بلوار فلسطین حادثه برخورد موتور با ماشین به ما گزارش شد که دو مصدوم نوجوانان داشت و آمبولانس پایگاه دوم اورژانس به محل اعزام شدند. خوشبختانه دو مصدوم پس از بررسی بالینی با مشاوره پزشکی ۱۰۵۰ با شیراز به صورت سرپایی با رضایت والدین ترخیص شدند.»

رییس اورژانس گراش گفت: «در حالی که هر دو آمبولانس ما در ماموریت بودند. ساعت ۱۵:۳۷ یک تماس در مورد ضربه به سر در روبه‌روی بیمارستان گراش داشتیم و به دلیل عدم حضور دو آمبولانس از آمبولانس هلال‌احمر کمک گرفتیم. مریض یک فرد مسن در حال شیمی درمانی بوده است که در زمان خروج از بیمارستان جلو بیمارستان غش می‌کند و و این افتادن باعث ضربه به سر می‌شود. در کمبود آمبولانس اورژانس همکاران ما در هلال‌احمر فراخوانی شدند و در محل حضور پیدا کردند.»

دلخوش گفت: «البته این حوادث قبل از غروب شب یلدا بود و همچنان این حوادث ادامه دارد. معمولا در مناسبت‌ها به علت افزایش رفت و آمدها و ترافیک شدیدتر تعداد حوادث رانندگی نیز افزایش می‌یابد و همکاران ما روزها و شب‌های پرکارتری را پشت سر می‌گذارند. اولین حادثه شب یلدا واژگونی خودرو در خروجی فداغ به سمت بیرم با یک مصدوم بود که آمبولانس پایگاه اورژانس فداغ به محل اعزام شد.»

رییس اورژانس ۱۱۵ گراش گفت: «در حالت عادی امکانات خوبی در اختیار داریم در زمان اوج‌گیری حوادث و رخ دادن حوادث نیاز است که تعداد آمبولانس‌های بیشتری را در اختیار داشته باشیم. در این مورد پیگیری هستیم و دریافت یک آمبولانس برای پایگاه اورژانس خلیلی در مرحله نهایی است. اما برای کد دوم پایگاه شهری گراش و آمبولانس پشتیبان هم درخواست داده‌ایم که امیدوارم با همکاری وزارت بهداشت و اورژانس کشور این درخواست برآورده شود و ما در موارد مثل امشب بتوانیم خدمات‌دهی مطلوبی به همشهریان داشته باشیم.»

امروز حادثه شلیک اتفاقی نیز رخ داد. نادر مطلوب که در این حادثه کشته شد، مستقیما و بدون تماس به اورژانس به بیمارستان منتقل شده است. 

Orjans 02