هفت برکه: دوره‌ی آمادگی نجات غریق، یادبود نادیا غفاری، ویژه بانوان در استخر عطایی لارستان و ویژه آقایان در استخر آبشار اندیشه برگزار شد.

به گزارش هفت برکه: ۲۵ خرداد ماه ساعت ۸ صبح، دوره‌ی ۲۸ آمادگی نجات غریق جنوب فارس ویژه آقایان در استخر آبشار اندیشه گراش و دوره‌ی ۲۶ آمادگی نجات غریق جنوب فارس ویژه بانوان در استخر عطایی لارستان به صورت هم‌زمان برگزار شد.

هیات نجات غریق گراش و لار مسئولیت برگزاری این دوره را برعهده داشتند و مراسم یادبود نادیا غفاری با برنامه‌ریزی طیبه جعفریان و صدیقه شیردم به اجرا درآمد.

نائب رییس هیات نجات غریق گراش می‌گوید:«۵۰ نفر از منجیان خانم و بیش از  ۶۰ نفر از منجیان آقا در این دوره از آمادگی نجات غریق حضور داشتند. این دوره جهت آمادگی سالیانه ناجیان غریق هر سال برگزار می‌شود  و حضور منجیان غریق در این دوره الزامی است.»

او در ادامه می‌گوید:«این برنامه زیر نظر مدرس فدراسیون و سرمربی تیم ملی شنا و نائب رییس هیات نجات غریق و غواصی استان سرکار خانم فروزنده زرآور برگزار شد. آقای بندگانی به عنوان دبیر و مدر س هیات و دکتر لیلا زرآور، خانم نصر، آقای دبیری و آقای علی‌زاده به عنوان مدرسین هیات نجات غریق در این دوره حضور داشتند.»

نادیا غفاری در استخر علوم پزشکی شیراز در آخرین روز دوره و در حالی که تمام آیتم‌های نجات غریق را با موفقیت پشت سر گذاشته بود و یک آیتم بیشتر نداشت به صورت ناگهانی از دنیا رفت.

طیبه جعفریان در رابطه با برگزاری یادمان نادیا غفاری در این دوره از آمادگی نجات غریق گفت:«این اولین سالی که است که به دلیل مشرف شدن به خانه‌ی خدا در این دوره از آمادگی نجات غریق حضور ندارم. ولی در تمام طول این سفر معنوی یاد نادیا را گرامی داشتم. ما از خانواده‌ی او دعوت کردیم که در یادمان فرزندشان حضور داشته باشند. و بخشی از این مراسم با زنده کردن یاد و خاطر او گذشت.»

nejat gharegh 1403 1