هفت‌برکه – گریشنا: بعد از پنج روز عملیات ترمیم خط لوله انتقال آب از سد سلمان به جنوب فارس به پایان رسید.

به گزارش روابط عمومی اداره امور آبفا گراش مدیر آبفا گراش گفت: «ضمن تقدیر و تشکر از بردباری شهروندان و همچنین مدیریت در صرفه‌جویی و مصرف بهینه آب در روزهای قطعی و افت فشار آب سد سلمان از اواخر عصر جمعه به گراش رسید و مخزن در حال آبگیری است. افت فشار در بعضی از مناطق شهر تا آبگیری کامل مخزن تا پایان امروز بر طرف خواهد شد. از صبوری شما شهروندان عزیز سپاسگزاریم.»

مساله قطعی آب سلمان گاه به گاه رخ می‌دهد و در این موارد آب گراش از طریق چاه‌های اداره آبفا تامین می‌شود. مساله آماده‌سازی این چاه‌‌های آب برای موارد بحرانی چندین بار مطرح شده است. ۱۸ چاه در اختیار آبفا گراش است که ۱۱ چاه خشک شده و فاقد آبدهی است. یک چاه در اختیار شهرداری قرار دارد و از شش چاه باقی‌مانده پنج چاه این چند روزه در مدار بوده است. این پنج چاه کفاف یک شهر ۳۵ هزار نفری را نمی‌کند. 

برای کاهش این مشکل سه راه حل وجود دارد. افزایش تعداد چاه‌های فعال اداره آبفا، افزایش ظرفیت مخزن آب شهر گراش و انتقال آب  و شیرین کردن آب خلیج فارس با توجه به تکرار قطعی آب سد سلمان به نظر می‌رسد باید به شکل جدی‌تر این راه‌حل‌ها در دستور کار قرار گیرد.

Abfa 01