بستن

آب سد سلمان قطع است، شهروندان بهینه مصرف کنند

هفت‌برکه – گریشنا: «نمی‌توان تاریخ دقیقی برای حل مشکل قطعی آب تعیین کرد. نیروهای تعمیرکار از نقاط مختلف منطقه به محل شکسته شدن لوله‌ی خط انتقال آب اعزام شدند و سعی بر این است که قبل از ورود موج بارشی جدید، تعمیر این خط انتقال به پایان برسد.» این جمله را روابط عمومی اداره‌ی آبفا می‌گوید.

به گزارش هفت برکه، پانزدهم دی‌ماه لوله‌ی خط انتقال آب در منطقه‌ی کهنویه خنج در اثر بارش باران شکسته شد و از این تاریخ، آب مناطقی که با این خط انتقال تامین می‌شود، قطع است. سه روز از این اتفاق می‌گذرد و بر اساس پیش‌بینی‌ها تنها چند ساعت دیگر تا وارد شدن سامانه‌ی بارشی دیگر به منطقه فرصت باقی مانده است.

پورغلام، روابط عمومی اداره‌ی آبفا با اشاره به این که نمی‌توان پیش‌بینی کرد که خط انتقال آب کی تعمیر می‌شود و آب چه زمانی به لوله‌ها برمی‌گردد، گفت: «از تمام ادارات آبفای منطقه برای تسریع در حل این مشکل نیروهایی به منطقه اعزام شدند. از گراش نیز یک نیرو اعزام شده است. تلاش بر این است که تا فردا این خط انتقال آب تعمیر شود.»

او در ادامه با بیان این که در تاریخ پانزدهم و شانزدهم دی‌ماه آب مصرفی شهر از مخزن ده هزار متر مکعبی تامین شده است، می‌گوید: «ما طی دو روز اول مشکلی از جهت تامین آب مصرفی شهر نداشتیم و آب از مخزن ده هزار متر مکعب تامین شد اما از روز چهارشنبه برای آب تنها از چاه‌های موجود در شهر استفاده می‌کنیم. در طول روزهای قطعی آب، ۵ چاه آب مصرفی شهر را تامین می‌کند. البته ما از امروز صبح یک چاه که تحویل شهرداری است را نیز به شبکه آب شهر تزریق کردیم. البته تعداد چاه‌های موجود معدود است و امکان دارد جوابگوی همه‌ی شهر نباشد. به خصوص ساکنین مناطق بالا دست شهر بیشتر از مناطق دیگر با مشکل کمبود آب مواجه می‌شوند.»

اداره آبفا از شهروندان خواست با مصرف بهینه امکان آبرسانی به همه نقاط شهر را فراهم کنند. پورغلام گفت: «در این مدت در تمامی نقاط افت فشار داریم به خاطر همین از شهروندان تقاضا داریم از آب برای موارد ضروری استفاده کنند تا امکان استفاده از آب برای همه شهروندان به ویژه همشهریانی که در نقاط بالادست قرار دارند فراهم شود.»

پورغلام،تنظیم برنامه‌ی ساعتی قطعی آب در مناطق مختلف شهر در صورت طولانی شدن تعمیر خط انتقال آب سد سلمان فارسی را راه‌حل کنترل مشکل آبرسانی در شهر می‌داند و ادامه می‌دهد: «ما امیدواریم مشکل آبرسانی تا فردا حل شود، اما در صورت ادامه‌دار شدن این موضوع، مجبور به تنظیم برنامه‌ی ساعتی قطعی آب در مناطق مختلف شهر می‌شویم که در صورت نیاز از طریق رسانه‌های شهر این برنامه را بین همشهریان به اشتراک می‌گذاریم.»

عکس از آرشیو

خبرنگار ارشد پایگاه خبری هفت‌برکه آغاز فعالیت روزنامه‌نگاری از سال ۱۳۸۸

3 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 نظر
scroll to top