بستن

جوابیه:‌ همه امکانات برای بیماران اورژانسی در درمانگاه فداغ وجود دارد

هفت‌برکه – گریشنا: روز جمعه ۱۵ آذرماه حادثه‌ای فروریختن کومه در روستای بشیرآباد از توابع بخش مرکزی گراش باعث مرگ یک کودک و مصدومیت دو کودک دیگر شد. (خبر در گریشنا) خانواده این کودک از کمبود امکانات در درمانگاه فداغ گلایه داشتند. معاونت بهداشت دانشکده علوم پزشکی گراش در جوابیه‌ای برای گریشنا با رد این موضوع اعلام کرده است:درمانگاه فداغ دارای کلیه تجهیزات مورد نیاز بیماران اورژانسی است.  بیمار بدون فوت وقت پذیرش شده است و عملیات احیا ۴۵ دقیقه ادامه داشته است.

مدیر محترم سایت خبری گریشنا

با سلام و احترام

با آرزوی سلامتی، پیرو انتشار خبر دردناک مرگ کودک بشیرآبادی به نام امیرحسین سهیلی زیر آوار در تاریخ ۱۵ آذر ۱۳۹۸ به استحضار می رساند مرکز خدمات جامع سلامت فداغ مطابق با قوانین برنامه پزشک خانواده و بیمه روستایی روزهای تعطیل رسمی، تعطیل بوده و پزشک خانواده و ماما به صورت آنکال آماده ارائه خدمت به مردم می‌باشند. پس از هماهنگی با پزشک مربوطه، سرکار خانم دکتر فائزه یحیایی به شرح زیر وقایع اتفاق افتاده به حضورتان اعلام می گردد.

در لحظه ورود بیمار به مرکز سرکار خانم دکتر یحیایی جهت پیگیری امور اداری در مرکز حضور داشته و بیمار را بدون فوت وقت پذیرش می‌نماید. در ارزیابی اولیه پزشک متوجه می شود که بیمار نبض و تنفس نداشته و شواهد خونریزی داخلی به صورت خروج خون از دهان را دارد. اما زخم خارجی یا شکستگی باز ندارد و تنها یک کبودی در ناحیه پهلوی راست بیمار دیده می شود.

ماساژ قلبی و مانیتورینگ بیمار سریعا شروع شده اما بیمار کماکان نبض نداشته و ریتم قلبی آسیستول (فقدان فعالیت الکتریکی) دارد. پزشک بیمار را اینتوبه (لوله‌گذاری داخل تراشه) کرده و ترشحات راه هوایی بیمار را با دستگاه ساکشن (مکش) تخلیه نموده و ترشحات خونی با حجم زیاد از ریه بیمار خارج شده است.

در همان حین از همراهان بیمار جهت ادامه ماساژ قلبی کمک می‌گیرد. پس از تزریق ۵ عدد آمپول اپی‌نفرین به فاصله هر ۵ دقیقه با توجه به ریتم آسیستول قلب، ثابت بودن مردمک ها و ادامه خونریزی ، عملیات احیا با گذشت ۴۵ دقیقه ،خاتمه پیدا می‌کند.

شایان ذکر است کلیه تجهیزات و وسایل مورد نیاز جهت مدیریت بیماران اورژانسی (آمبوبگ، ترالی اورژانس، لوله تراشه، لارینگوسکپ، کپسول اکسیژن، دستگاه اکسیژن‌ساز، دستگاه الکتروشوک، دستگا نوارقلب، مانیتور قلبی و … ) در مرکز خدمات جامع سلامت فداغ موجود می باشد.

تیم مرکز خدمات جامع سلامت فداغ به سرپرستی خانم دکتر یحیایی در تاریخ ۱۶ آذرماه جهت بررسی محل وقوع حادثه ریزش آوار به روستای بشیر آباد عازم شده که گزارش آن به شرح زیر می باشد.

حادثه در منزل پدری آقای اسکندر سهیلی (پدر امیرحسین) رخ داده است. به گفته صاحب خانه از چند ماه پیش، عملیات ساخت اتاق گوشه حیاط خانه توسط خود ایشان شروع شده و ۲ ماه پیش به پایان رسیده است.

اتاق خالی از سکنه بوده و به گفته صاحب خانه جهت نگهبانی از حیوانات، بعضی شب‌ها روی سقف اتاق مذکور می‌خوابیده و شواهدی از سستی و ریزش سقف ندیده است. ریزش، ضربه و یا حادثه جدیدی را در روز حادثه ذکر نمی‌کنند. به گفته نزدیکان، امیرحسین سهیلی و دو کودک دیگر در روز حادثه، صرفا از روی کنجکاوی وارد اتاق شده‌اند که بلافاصله صدای ریزش ساختمان جلب توجه می کند. سریعا اقدام به خارج کردن کودکان از میان آوار می‌کنند که حجم بیشتری از آوار روی بدن امیرحسین بوده است.امیرحسین از ابتدا کاهش سطح هوشیاری و شواهد خونریزی داخلی داشته است. با توجه به همخوانی گفته‌های اهالی و صاحب خانه و نیز وجود شواهد نسبتا کافی برای گفته های ایشان، شواهدی به نفع خصومت شخصی،اغراض یا کودک آزاری دیده نشده است.

لذا با توجه به اهمیت موضوع ، خواهشمند است نسبت به انتشار اصلاحیه خبر فوق اقدامات لازم را مبذول فرمایید.

 

خبرنگار ارشد پایگاه خبری هفت‌برکه آغاز فعالیت روزنامه‌نگاری از سال ۱۳۸۸

1 نظر

  1. بخدا همش کاغذبازی و دروغ.از نگارش جوابیه متوجه میشید.عدم امکانات درمانی فداغ و عدم حضور پژشک در ساعات تعطیل هفته بیداد میکنه.همه میخان خودشون رو خوب جلوه بدهند و در عمل پوچ پوچ هستند.فقط خدا بفریاد مردم محرومش برسد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 نظر
scroll to top