بستن

با مخالفت برخی اهالی، پارک فخرآباد ساخته نمی‌شود

هفت‌برکه – گریشنا: با گذشت دو سال از کلنگ‌زنی پارک فخرآباد، بر اساس گفته نماینده خیر، با مخالفت برخی از اهالی محله، ساخت این پارک منتفی شده است. 

به گزارش هفت‌برکه، اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۳ با تخریب دیوار و غسالخانه قبرستان فخرآباد، چهره این قبرستان قدیمی گراش تغییر کرد. (خبر در گریشنا) شهریور ۱۳۹۶ در نخستین روزهای فعالیت دوره پنجم شورای اسلامی شهر گراش، با موافقت یک خیر گراشی برای همکاری در ساخت پروژه‌ی پارک محله‌ای فخرآباد، مراسم کلنگ‌زنی این پروژه برگزار شد. (فخرآباد، گورستانی که گلستان می‌شود) با گذشت دو سال از کلنگ‌زنی، اقدامی برای ساخت این پارک انجام نشده است. برای پیگیری دلیل ساخته نشدن این پارک به سراغ محمدامین رحیمی، نماینده این خیر و همسر فوزیه ناصری (عضو شورای شهر گراش) رفتیم.

محمدامین رحیمی در گفتگو با گریشنا بعد از گزارشی کوتاه از پیگیری احداث این پارک محله‌ای، دلیل توقف این پروژه را اعتراض‌های مردمی اعلام می‌کند و می‌گوید: «طی توافق‌نامه‌ای که با شهرداری به عمل آمد، قرار شد که تسطیح محوطه قبرستان فخرآباد را شهرداری انجام دهد و اجرای طرح پارک محله‌ای بر اساس نقشه‌های آماده شده توسط خیر اجرا شود. شهرداری در گام اول تسطیح قبرستان، کار اجرایی را شروع کرد که با اعتراض چند تن از اهالی محل که بستگانشان در این قبرستان دفن شده بودند مواجه شد که موقتا از ادامه روند کار جلوگیری کردند.»

او ادامه می‌دهد: «پس از آن مردم به شورای شهر و شهرداری مراجعه می‌کنند و خواستار توقف اجرای پارک می‌شوند و یکی از دلایل خود را نزدیکی به پارک آهو در خیابان آبیاری اعلام می‌کنند و دلیل بعدی آن‌ها این بود که زمان فوت بعضی از میت‌ها هنوز به سی سال نرسیده است.»

شورا و شهرداری و نماینده‌ی خیر با تشکیل جلسه‌ای سعی در متقاعد کردن مردم برای احداث پارک می‌کنند. رحیمی می‌گوید: «بعد از این که اهالی محله به شهرداری و شورای شهر مراجعه می‌کنند، تصمیمی مبنی بر تشکیل جلسه‌ای در مسجد قمر بنی هاشم (ع) با حضور معتمدین و همه اهالی محله و آقای خورشیدی نماینده شورای شهر گرفته می‌شود. پس از تشکیل جلسه، آقای خورشیدی درسخنرانی خود بعد از نماز عشا بر لزوم زیباسازی این قبرستان و استفاده بهینه برای سالمندان و کودکان محل، سرسبزی، روشنایی، بهداشت و حفظ و نگهداری قبور با شماره‌گذاری در محل دفن و نصب پلاک یادبود بر روی دیوار پارک مذکور تاکید کرد تا قبرستان تبدیل به پارک جهت استفاده عموم شود. ولی با وجود رضایت بسیاری از اهالی، متاسفانه باز هم برخی از آن‌ها مخالفت بودند و حتی تهدید به برخورد با هر کس که بخواهد نسبت به تغییر قبرستان اقدام کند، کردند و عملا کار متوقف شد.»

رحیمی در پایان، ادامه‌ی کار ساخت این پارک را مشروط به رضایت مردم می‌داند و از تصمیم خیر این پارک حرف می‌زند: «بعد از رسیدن این خبر به بانی خیر، او هم فعلا دستور توقف کار را داد. در آخر اگر رضایت کامل اهالی محله جلب شود و مشکلی برای ادامه روند اجرایی کار پیش نیاید، مجدد با خیر محترم صحبت می‌کنیم تا کار اجرایی شروع شود.»

خبرنگار ارشد پایگاه خبری هفت‌برکه آغاز فعالیت روزنامه‌نگاری از سال ۱۳۸۸

1 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 نظر
scroll to top