بستن

از مار و زنبور تا آتش خانمان‌سوز: یک سال با آتش‌نشان‌های گراش

هفت برکه – گریشنا: خطر کردن شغل آنهاست. شغلی که در آن رعایت ایمنی و قدرت خطر کردن به طور هم‌زمان به هم گره می‌خورد و حتی ثانیه‌ها در آن اهمیت دارد. ۷ مهرماه روز آتش‌نشان‌ها بود. در این پست به همین مناسبت گزارشی از عملکرد یک سال گذشته‌ی واحد آتش‌نشانی گراش را بخوانید.

به گزارش روابط عمومی واحد آتش‌نشانی شهرداری گراش در نیمه‌ی دوم سال ۹۷، آتش‌نشانی گراش ۱۵ مورد عملیات اطفا حریق و کنتور برق، ۱۹ مورد عملیات مارگیری و رهاسازی حیوانات، ۱۱ مورد عملیات خودرو (جاده‌ای)، ۱۲ مورد رهاسازی افراد در آسانسور، ۲۲ مورد همکاری با ارگان‌ها و مانور، ۲۸ مورد متفرقه (نخل و باغ)، ۲۸ دوره آموزش مدارس و والدین، ۱۴ مورد بازدید تجاری و مسکونی و مساجد، دو مورد خارج از محدوده شامل یک مورد آتش‌سوزی در ارد و یک مورد آتش‌سوزی دانشگاه پیام نور اوز، ۳۸ مورد بازدید ساختمان‌های مدارس و چهار مورد عملیات آب‌گرفتگی مغازه‌ها داشته است.

اما در شش ماه نخست سال ۹۸، آتش‌نشان‌ها در سه مورد اطفا حریق آتش‌سوزی خودرو، هشت مورد تصادفات جاده‌ای، ۵۶ مورد مارگیری، ۴۴ مورد اطفا حریق آتش‌سوزی مزارع، ۲۰ مورد اطفا حریق آتش‌سوزی باغ، ۱۵ مورد اطفا حریق آتش‌سوزی کنتور برق، ۱۳ مورد باز کردن در اتاق و رهاسازی، و ۲۹ مورد متفرقه دیگر حضور داشته‌اند. یک مورد عملیات جستجوی نیم نجات،یک مورد فعال شدن سیستم ایمنی و اعلان حریق مجتمع سیمرغ و یک مورد رهاسازی انگشت بچه از حلقه، چهار مورد آتش‌سوزی انبار کابینت، یک مورد همکاری با سپاه و حضور در مانور، ۹ مورد آتش‌سوزی منازل،یک مورد رهاسازی فرد (خودکشی)، یک مورد بازدید از پمپ بنزین و گاز سی‌ان‌جی و انبار مایعات، یک مورد رهاسازی از آسانسور، یک مورد آب گرفتگی و هفت مورد خارج کردن زنبور از منازل در کارنامه‌ی آتش‌نشان‌های گراش به چشم می‌خورد.

خبرنگار ارشد پایگاه خبری هفت‌برکه آغاز فعالیت روزنامه‌نگاری از سال ۱۳۸۸

1 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 نظر
scroll to top