بستن

دولتمردان در شهرک صنعتی: از کلنگ‌زنی تا شنیدن گلایه‌ها

هفت برکه(گریشنا): یک افتتاح و چهار کلنگ‌زنی سهم شهرک صنعتی گراش در پنجمین روز از هفته دولت بود.

به گزارش هفت برکه، چهارشنبه ششم شهریور ماه ۹۸ مجتمع تولیدی و بسته‌بندی سبزیجات و میوه‌جات خشک طاها افتتاح و تولید لوازم آرایشی و بهداشتی ستاره مصباح آذین، تولید سازه‌های بتونی و پرسی، صنایع فلزی رحیمی و پروژه تولید تولید قطعات بتنی برای مصارف غیر ساختمانی درخشنده در پنجمین روز از هفته دولت با حضور عبدالرضا قاسم‌پور، معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری فارس، مهدی صادقی، مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس در شهرک صنعتی گراش واقع در جاده اوز کلنگ‌زنی شد.

افتتاح مجتمع تولیدی و بسته بندی سبزیجات و میوه‌جات خشک طاها

همزمان با پنجمین روز از هفته دولت با حضور عبدالرضا قاسم‌پور، معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری فارس و مهدی صادقی، مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، اصغر فرودی، فرماندار گراش، مهندس علی جوکار، مدیر جهاد کشاورزی گراش و سایر اعضای شورای اداری شهرستان گراش طرح بسته‌بندی سبزیجات خشک و منجمد  طاها شهرستان گراش به بهره‌برداری رسید. این مجتمع متعلق به اصغر اسدی است.
مهندس علی جوکار، مدیر اداره جهاد کشاورزی گراش با بیان اینکه این مجتمع در سال ۵۲۰ تن تولید دارد گفت: «این واحد با ظرفیت تولید ۵۲۰ تن در سال که شامل  ۶۰ تن سبزیجات خشک، ۳۶۰ تن سبزیجات منجمد و ۱۰۰ تن میوه جات خشک است  فعالیت می‌کند. میزان سرمایه‌گذاری جهت راه‌اندازی این واحد ۲ میلیارد تومان است که ۸۰۰ میلیون آن سهم مجری طرح و یک میلیارد ۲۰۰ میلیون تومان آن سهم اعتبارات دولتی می‌باشد.»

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گراش در ادامه اظهار داشت: «میزان اشتغال‌زایی این واحد ۱۵ نفر به صورت مستقیم و ۱۰نفر به صورت غیرمستقیم می‌باشد. با راه‌اندازی این طرح، شهرستان گراش در رده شهرستان‌های صادر کننده سبزیجات خشک و منجمد و میوه‌جات خشک به استان‌های همجوار و کشورهای حوزه خلیج فارس قرار می‌گیرد. طرح متعلق به اصغر اسدی است و در بخش مرکزی شهرستان در زمینی به مساحت ۴۵۰۰ متر مربع با زیر بنای ۱۵۰۰ متر مربع احداث شده است و محصولات تولیدی این طرح با نام تجاری “گراش طاها فارس” بصورت روزانه روانه بازار می‌گردد.

لوازم آرایشی بهداشتی ستاره مصباح آذین

کارخانه تولید لوازم آرایشی و بهداشتی ستاره مصابح آذین متعلق به ابراهیم حلاجی اهل شهر اوز می‌باشد.

نماینده مدیر کارخانه لوازم آرایشی بهداشتی ستاره مصباح در خصوص این پروژه گفت: «فاز اول آن شامل سالن تولید، آزمایشگاه، انبار مواد اولیه و ابنار محصول نهایی می‌باشد که با اعتباری بالغ بر ۳ میلیارد تومان ساخته خواهد شد. ظرفیت اولیه تولید محصولات آرایشی در فاز اول سالانه به میزان ۱۷۰۰ تن می‌باشد. تمامی تجهیزات و ماشین‎آلات بدون خروج یک ریال ارز و با استفاده از دانش جوانان این کشور می‌باشد. در گام دوم فازهای دیگری در زمینه محصولات غذایی و دارویی می‎‌باشد. این پروژه با ۲۶۰۰ متر زیربنا در سه سالن مجزا به ابعاد ۲۵۰ متر اجرا می‌گردد که هر کدام از این سالن‌ها برای آرایشی، بهداشتی و عطر و ادکلن در نظر گرفته شده است. در این کارخانه ۲۰ نفر نیرو به صورت مستقیم و ۳۰۰ نفر به صورت غیرمستقیم مشغول خواهند بود.»

کلنگ‌زنی صنایع فلزی رحیمی

کشاورز، مدیر شهرک صنعتی گراش در خصوص این پروژه گفت: «این پروژه قرار است در زمینی به مساخت ۹۰۰ متر ساخته می‌شود. قرار بود پروژه دیگری در این محل احداث شود که مجوز فسخ و به صنایع فلزی رحیمی تغییر یافت. این پروژه یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان هزینه خواهد داشت که برای ۸ نفر اشتغال‌زایی و تمامی تولیدات در خود شهرستان گراش به فروش برسد.»

کلنگ‌زنی پروژه تولید سازه‌های بتونی و پرسی

کارخانه تمام اتوماتیک تولید قطعات بتونی شرکت راه و ساختمان فاضل در زیربنای ۲۷۰۰ متر مربع با اعتبار ۵ میلیارد تومان در شهرک صنعتی کلنگ‌زنی شد. زمان اجرای این پروژه یکساله است.

انواع سنگ لبه و کانیوا پرسی، سنگ فرش پرسی، سنگ لبه، سنگ فرش سر رنگی پرسی، اینترلاک سمنت پلاس، سنگ مصنوعی، جداره یا لوله بتنی در ابعاد بزرگ جایگزین پل، بلوک سبک سی ال سی با فوم بتن عایق گرما سرما صوت و آتش سوزی مختص ساختمان اسکلت بتنی و فلزی، دال و درپوش پل رودخانه قرار است در این کارخانه تولید شود.

احمدرضا سجادی، مدیر شرکت سازه‌های بتونی و پرسی در خصوص زمان اجرای پروژه گفت: «پروسه در حال انجام است و به زودی دستگاه بچینگ (تولید بتن) بزرگ نصب خواهد شد که بتن تمام محصولات را با عیار بالا و کیفیت تامین خواهد کرد، نود درصد دستگاه‌ها بصورت اتوماتیک بوده که بصورت مستقیم حدود ۲۵ نفر مشغول بکار خواهند شد. مبلغ سرمایه‌گذاری ۴.۵ تا ۵ میلیارد تومان برآورد شده که اگر در پروسه کارهای اداری وقفه‌ای نداشته باشیم انشالله سعی می‌کنیم تا دهه فجر افتتاح داشته باشیم. سرمایه اولیه ساخت و ساز تامین شده که حدود ۷۰ درصد دستگاه‌ها خریداری و در صورت رفع مشکل اجازه ساخت به زودی کار شروع می‌شود.»

کلنگ‌زنی پروژه تولید قطعات بتنی برای مصارف غیر ساختمانی

این پروژه با اعتبار بالغ بر  ۶۰۰ میلیون تومان ساخته و برای ۵ نفر کارآفرینی می‌شود. مالک این پروژه محمد درخشنده، مسئول کارگاه پنجره دوجداره آرشیستا است.

در پایان این مراسم مهدی وفایی‌فرد، خبرنگار سایت پندری از عبدالرضا قاسم‌پور، معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری فارس چند سوال پرسید.

مهدی وفایی‌فرد: شهرک صنعتی اوز از آب شرب شیرین سد سلمان استفاده می‎کند و ما در شهرک صنعتی گراش با مشکل آب مواجه هستیم و مجوز استفاده هنوز صادر نشده است، برای حل این مشکل باید چه باید کرد؟

قاسم‌پور: برای حل مشکلات همه تولید کنندگان چه در شهرک صنعتی و چه خارج از شهرک همه دوستان و مسئولین پیگیر هستند، در همه شهرستان‌های فارس کارگروه‌های تسهیل و رفع موانع تولید فعال هستند و یکی از فعالترین کارگروه‌ها هم شهرستان گراش که با همت فرماندار گراش هر دو هفته یکبار این کارگروه در گراش برگزار می‌شود. در این مورد هم خودمان را مکلف می‌دانیم که اطلاعات لازم را از طریق فرماندار بدست آوریم و در سطح استان پیگیر باشیم.

مهدی وفایی‌فرد: در شهرک کارگاه‌هایی را داریم که به حالت تعطیل و نیمه تعطیل درآمده است و علت هم نرخ تسهیلات و تورم است. برای این مورد نیاز هست تسهیلات با نرخ کمتر به تولید کنندگان داده شود؟

قاسم‌پور: یکی از برنامه‌های جدی دولت خروج واحدهای راکد یا نیمه تعطیل است و باید دوباره فعال و به چرخه تولید برگردند. دولت تسهیلات رونق تولید را در اختیار این شرکت‌ها با نرخ ۱۲ درصد مناطق محروم در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد.

 

خبرنگار حوزه شهری و اداری هفت‌برکه عضو هیات مدیره انجمن دوببله و گویندگی گراش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top