هفت‌برکه: در هفت دولت ساخت ۳ کیلومتر از جاده ۳۵ کیلومتر چک‌چک و بهسازی ۲ کیلومتر از جاده ۲۶ کیلومتری فداغ – خلیلی کلنگ‌زنی شد. 

به گزارش روابط عمومی فرمانداری گراش، دوشنبه ۸ شهریورماه ۱۴۰۰، کلنگ ساخت ۳ کیلومتر از محور چک چک و بهسازی و آسفالت ۲ کیلومتر جاده فداغ _خلیلی با حضور دکتر حسین حسین‎‌زاده، نماینده مردم شهرستان‌های لار، خنج، گراش و اوز در مجلس شورای اسلامی، مجید غلام‌پور، فرماندار گراش، حسن شبانی، مدیرکل راه و شهرسازی لارستان و برخی از مسئولین شهرستان به زمین زده شد.

در این مراسم عملیات ساخت محور گراش_ چک چک حد فاصل کیلومتر ۷ الی۱۰ به طول ۳ کیلومتر با اعتباری بالغ بر ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان شروع شد. با گذشت ۱۲ سال از آغاز این پروژه ۷ کیلومتر از جاده چک‌چک ساخته شده است و قرار امسال نیز ۳ کیلومتر دیگر ساخته شود. (درباره جاده چک‌چک در هفت‌برکه)

همچنین کلنگ بهسازی و آسفالت ۲ کیلومتر جاده فداغ- خلیلی با اعتباری افزون بر ۵  میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان به زمین زده شد. در بهسازی جاده فداغ – خلیلی ٨٠٠ متر مکعب خاکبردارى ، ٢١ هزار متر مکعب خاکریزى و ۶ دستگاه آبرو ١ و ٢ مترى احداث خواهدشد . این جاده از جاده‌های بسیار حادثه‌خیز شهرستان گراش است که در سال‌های اخیر جان تعدادی از همشهریان را گرفته است. 

jadeh4

حسین حسین زاده، نماینده مردم شهرستان‌های لار، خنج، گراش و اوز در مجلس شورای اسلامی توسعه محور گراش – چک چک به عنوان راه دسترسی مستقیم شهرستان به مناطق تابعه را ضروری عنوان کرد و افزود: «با احداث این جاده منطقه از قابلیت‌های خوبی برخوردار خواهد شد. این محور به گونه‌ای است که تنها راه ارتباطی مستقیم مرکز شهرستان به مراکز بخش‌ها و روستاهای تابعه است و به لحاظ اقتصادی و امنیتی حائز اهمیت است. بهسازی جاده فداغ – خلیلی ضروری و از مهمترین درخواست‌های مردم این منطقه است و از پیمانکار این پروژه می‌خواهم بی وقفه عملیات اجرایی آن را شروع کند.»

مجید غلام‌پور، فرماندار گراش از اختصاص ۱۰ میلیارد تومان اعتبارات عمرانی سال جاری به حوزه راه خبر داد و گفت: «راه محور توسعه و پیشرفت است و تلاش در جهت ایجاد راه‌های دسترسی، تلاشی در جهت توسعه همه جانبه شهرستان محسوب می‌شود، تکمیل پروژه‌های نیمه تمام حوزه راه و شهرسازی ضروری است، اجرای پروژه محور گراش- چک چک به لحاظ تنها راه دسترسی مستقیم به مناطق بخش‌ها و روستاهای تابعه با ۳۵ کیلومتر طول و بهسازی جاده فداغ – خلیلی به لحاظ حادثه خیز بودن در بخش مرکزی به طول ۲۶ کیلومتر یکی از دغدغه‌های مهم مردم است که ضرورت دارد برای تکمیل و بهره‌برداری آن تسریع شود.»

حسن شبانی، مدیرکل راه و شهرسازی لارستان در این مراسم تنها راه مستقیم دسترسی بخش‌ها و روستاهای توابعه گراش به مرکز شهرستان راه محور چک چک عنوان کرد و اظهار داشت: «اجرایی شدن محور گراش – چک چک  ١٣ کیلومتر از محور ۴۸ کیلومتری موجود را کاهش و به عبارتی این مسیر را به ٣۵ کیلومتر خواهد رساند و راه دسترسی بخش‌ها و روستاهای تابعه را به صورت مستقیم مهیا می‌کند.»

مدیرکل راه و شهرسازی لارستان افزود: «هم اکنون ۷ کیلومتر از محور گراش – چک چک عملیاتی شده و برای استفاده عموم مردم شهرستان به بهره‌برداری رسیده است. این محور در آینده به محور اصلی راه لار_ لامرد و دسترسی به منطقه عسلویه وصل خواهد شد و محور فداغ – خلیلی به لحاظ موقعیتی که دارد از محورهای پرتردد لامرد و خنج خواهد شد.»

Rah ChakChak