بستن

همایش سمن‌های منطقه در «گپ خودمونی»

هفت‌برکه گریشنا: در ادامه نشست‌های گفتگومحور، گروه نردبان این بار سراغ همایشی با شکلی آشنا و جذاب رفته است: «گَپ» قرار است همایشی شبیه به کنفرانس‌های معروف TEDx باشد. اولین فصل از همایش «گَپ» به بهانه‌ی حضور سمن‌های منطقه، گپ خودمونی نامیده شده است.

به گفته محسن مهرابی، دبیر این همایش، این دوره‌ی گپ فرصتی برای بیان تجربیات و ارائه‌ی ایده‌های جدید در حوزه فعالیت انجمن‌های مردمی منطقه است: «ایده اولیه برگزاری این برنامه از کنفرانس TEDx که در دنیا برگزار می‌شود گرفته شده است و سعی ما بر این است که نحوه اجرای آن را بومی‌سازی کنیم و در خدمت هدفمان به کار ببریم.»

بدین ترتیب، راس ساعت ۱۸ پنجشنبه، ۷ شهریورماه ۱۳۹۸، سالن اجتماعات شیخ احمد انصاری در دانشکده علوم پزشکی گراش میزبان تعدادی از انجمن‌های منتخب از شهرهای گراش، لار، اوز و خنج است. به گفته مهرابی، «این برنامه به صورت ارائه‌محور برگزار می‌گردد. به این شکل که نماینده هرکدام از انجمن‌ها ۱۵ دقیقه فرصت در اختیار دارد تا درباره‌ی انجمن، از نحوه شکل‌گیری تا حوزه فعالیتش، صحبت کند.»

نمایندگان هفت انجمن فعال در سطح منطقه که در حوزه‌ی مختلف تاثیرگذار بوده‌اند، به این همایش دعوت شده‌اند: گروه نردبان از گراش، انجمن شاعران و نویسندگان گراش، گروه فرهنگی و آموزشی قاصدک از لار، گروه آربیتراژ (رقابت سنجش هوش تجاری) از لار، دبیرخانه پایتخت کتاب اوز، حلقه مطالعه و پژوهش اندیشه اوز و گروه رادیو اچمستان خنج. به گفته دبیر همایش، «هر کدام از این انجمن‌ها در حوزه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی، آموزشی و… فعال هستند و حضور آنها در کنار همدیگر، فرصت خوبی برای ایجاد ارتباط موثر و سازنده میان انجمن‌های مردمی منطقه فراهم می‌کند.»

حضور در این همایش برای عموم آزاد است. به گفته دبیر همایش، «از طرف گروه نردبان از همه شهروندان شهرهای منطقه و فعالان در زمینه‌های مختلف، بخصوص سمن‌ها، دعوت می‌کنیم تا در گپ خودمونی ما حاضر شوند. سعی کرده‌ایم در کنار ارائه‌های جذاب سخنرانان، برنامه‌های حاشیه‌ای متنوعی نیز برای شرکت‌کنندگان طراحی کنیم.»

این دوره از همایش گپ به میزبانی گروه نردبان و با مجوز فرمانداری شهرستان گراش برگزار می‌شود و انجمن معرفی و حفظ بناهای تاریخی گراش (ایکوموس)، دانشکده علوم پزشکی گراش، موسسه فرهنگی هنری هفت‌برکه، گروه فیلمسازی اکوان فیلم و دلیزافود (اپلیکیشن سفارش آنلاین غذا) همراهان و حامیان این برنامه هستند.

7 نظر

  1. گروه نردبان خودش سمن هست؟جایی ثبت شده؟چطوره جریان که میخواد از بین سمن ها، سمن های منتخب رو انتخاب کنه؟ وجالبه گروه نردبان که جایی ثبت نشده، خودشو سمن منتخب اعلام کرده 😐
    انجمن رشته روان شناسی و انجمن رشته حقوق و… میدونم که تو گراش هستن لااقل….

    1. گراشی ها یک ضرب المثل دارن که میگن “گنت از پس” حالا نقل شماست. هرجای دیگه ای گروه فعال مثل نردبان داشت روی سر میذاشتن و حلوا حلوا می‌کردن. یه عده هم هستن جز ایرادگیری هنر دیگه ای ندارن مثل این آقا.
      البته بچه‌های نردبان نباید نا امید بشن از این حرفا. دم اعضای نردبان به خصوص امیرحسین، صادق و محسن گرم.

  2. با سلام
    این برنامه اولین دوره از همایش گپ هست و گروه نردبان به عنوان برگزارکننده و میزبان همایش تمامی مراحل قانونی برگزاری برنامه را از جانب فرمانداری محترم طی نموده.
    انجمن‌ها و سمن‌های حاضر براساس پراکنندگی شهری و تنوع فعالیت در حوزه‌های مختلف انتخاب شده و از تمامی انجمن‌های فعال در منطقه جهت حضور در برنامه دعوت می‌گردد.
    قطعا گروه برگزاری از نظرات و انتقادات منصفانه استقبال خواهد کرد.

  3. محسن جان، خوبه چند نفر یه دعوت بکنن ولی انجمنی که ثبت نشده، چطور میخواد بدونه چه انجمنی ثبت شده یا نه؟؟
    پیچ و خم اداری و…
    مثلا بگید چنتا انجمن و موسسه رسمی ثبت شده در فرمانداری داریم یا پیگیرش هستن؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 نظر
scroll to top