بستن

هرمزگان، هرمزگان می ماند

خبرگزاری مهر: معاون اول رئیس جمهور گفت: برنامه و یا طرحی برای جداسازی بخشهایی از استان هرمزگان در دستور کار دولت نبوده و نخواهد بود.

محمد رضا رحیمی در دیدار با اعضای مجمع نمایندگان هرمزگان که ظهر دوشنبه در خصوص مسائل مختلف منطقه ای برگزار شد، ضمن منتفی دانستن هرگونه برنامه‌ای در این راستا، اظهارداشت: اساسا برنامه و یا طرحی برای جداسازی بخشهایی از استان هرمزگان در دستور کار دولت نبوده و نخواهد بود و ظرفیت‌های ساحلی و اقلیمی هرمزگان در اختیار مردم این منطقه باقی خواهد ماند و باید برای به بالفعل رساندن این ظرفیتها تلاش کرد.

وی افزود: بنده به شخصه علاقه وافری به مردمان این منطقه دارم و مسائل و موضوعات مرتبط با استان هرمزگان را با دقت پیگیری می‌کنم.

در این دیدار که در محل نهاد ریاست جمهوری برگزار شد، نمایندگان هرمزگان ضمن بیان و انتقال نگرانی خود و مردم از طرح مباحثی نظیر جدایی بخشهایی از استان٬ بر ضرورت همگرایی هرچه بیشتر برای رفع موانع و مشکلات این مناطق تاکید کردند و خواستار تلاش دولت برای انسجام بخشی و افزایش میزان بهره‌مندی از مردمان ساکن در مرزها و سواحل از مواهب خدادای شدند.

در بخشهای دیگری از این دیدار، نمایندگان هرمزگان به طرح برخی مسائل و مشکلات و موانع موجود بر سر راه پیشرفت این استان پرداختند و از سوی معاون اول رئیس جمهوری نیز مقرر شد تا در آینده‌ای نزدیک سفری ویژه با برخی از وزرای اقتصادی و صنعتی به هرمزگان صورت گیرد و در این سفر این موضوعات مورد پیگیری و چاره‌جویی قرار گیرد.

مدیر گروه مطالعات فرهنگی رادیو فرهنگ سردبیر نشریه افسانه ویِژه گراش شاعر، پژوهشگر فرهنگ عامه، تاریخ و ادبیات در جنوب فارس مدیر انتشارات همسایه مدیرعامل موسسه فرهنگی هفت برکه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top