بستن

اداره محیط زیست: باغ وحش گراش باید تعطیل شود

هفت برکه (گریشنا): «شرایط و حال حیوانات در باغ وحش گراش خوب نیست.» این موضوع در کلیپی کوتاه از باغ وحش گراش که در حال دست به دست شدن در فضای مجازی است به وضوح نشان می‌دهد.

خانمی در بازدید از باغ وحش گراش با گرفتن یک فیلم کوتاه شرایط نامناسب نگهداری گربه‌ها و دیگر حیوانات این باغ وحش را گزارش می‌کند. این فیلم نخستین بار در صفحه اینستاگرامی پناهگاه و پانسیون گربه بابل منتشر شده بود.

به گزارش هفت برکه: چهار سال پیش در پستی با عنوان «باغ وحش گراش استاندارد نیست» خبری از خبرگزاری تسنیم که با تیتر «لاشه حیات وحش کشور در یخچال باغ وحش گراش» منتشر شده بود و به نگهداری لاشه‌ی حیوانات تلف شده در یخچال این باغ وحش اشاره داشت، باز نشر شد.

محمد جمالی، رئیس محیط زیست شهرستان گراش سال ۹۵ بعد از انتشار این اخبار وضعیت نامناسب نگهداری حیوانات در این باغ وحش را تایید کرد. او بعد از ۴ سال هنوز هم شرایط باغ وحش گراش را نامساعد می‌داند و در گفت و‌گوی کوتاه واتس‌آپی با خبرنگار هفت برکه در رابطه با پخش این فیلم می‌گوید:«اتفاقا خود اداره‌ی محیط زیست گراش هم از مسئولان این باغ وحش شاکی است و ما هر ماه طی گزارشی شرایط موجود در باغ وحش را به استان انتقال می‌دهیم و از آن‌جا هم به سازمان اما متاسفانه هیچ حکم قاطعی نسبت به باغ وحش گراش صادر نمی‌شود که ما هم راحت شویم.»

او با اشاره به این که وضعیت نامناسب باغ وحش گراش به معضلی برای اداره محیط زیست گراش و استان تبدیل شده است، ادامه می‌دهد:«باغ وحش گراش کلا معضلی شده برای محیط زیست شهرستان و استان و امیدواریم حکم به تعطیلی آن‌جا بدهند.البته ناگفته نماند که موضوع را با جدیت تمام از طریق اداره کل پیگیر هستم و نتیجه را هم متقابلاً خدمتتان ارسال خواهیم کرد.»

او در جواب به این سوال که چند سال قبل گفتید طرح توسعه‌ی باغ وحش را در دستور کار دارید، آن طرح به کجا رسید؟، گفت:«حسین تمثده، مسئول باغ وحش گراش است. علی‌رغم این که دو هکتار زمین در اختیارشان گذاشتند ولی تا کنون کار مورد تایید اداره انجام نداده است. برای همین هم چندین بار اخطاریه زیست محیطی دریافت کرده است و هر بار به بهانه‌‌هایی شانه خالی می‌کند. ایشان در زمینه مدیریت باغ وحش بسیار کوتاهی می‌کنند.»

انتشار این گونه خبرهای منفی می‌تواند برای وجه گراش از جنبه گردشگری اثر بگذارد. حسین تمثده مالک باغ وحش گراش از اهالی بخش صحرای باغ لارستان است.

 

 

خبرنگار ارشد پایگاه خبری هفت‌برکه آغاز فعالیت روزنامه‌نگاری از سال ۱۳۸۸

4 نظر

  1. آنهایی که با مالک باغ وحش سرو کار داشتند خوب می‌دانند ایشان تا حد اقل ۱۰۰هکتار زمین از گراش نگیرد وبعد به بهانه های مختلف شرایط را برای تعطیلی باغ وحش فراهم نکند دستت بردار نیست. ایشان دقیقا دنبال اینگونه اخبار و اعتراضات هستند، اول با این کارها زمین بیشتری به ایشان واگذار شود ودر نهایت با اعتراضات زیاد باغ وحش تعطیل شود و زمین‌ها را بفروشد.

  2. حیف حسین تمثده که اومده گراش باغ وحش زده با اون هزینه هنگفت و مخارج بالا باید میرفت شهرهای دیگر استان مثل لار یا شیراز نه شهری مثل گراش
    مسولین شهر گراش باید قدر همچون شخصی بدونند و بیان به همچون شخصی کمک کنند
    باغ وحش گراش همه میشناسن و برا گراش شده شناسنامه و کلی اعتبار اورده برا شهر گراش ولی متأسفانه عده ای تنگ نظر از آبادی گراش ناراحت هستن

    1. انصافا خودت خندت نگرفت اینو نوشتی؟ طرف اومده گند زده به اینهمه حیوون بدبخت، الان اینهمه خبر توی خبرگزاریای معروف از بی‌بی‌سی تا خبر فوری گندی که ایشون بالاآورده رو کار کردن میگی اعتبار داده به گراش؟ میخوره فامیل یا دوست و همشهریش باشی..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 نظر
scroll to top