بستن

آربیتراژ: ترکیب آموزش با هیجان سود و ضرر

هفت‌برکه – گریشنا: مسابقه‌ی آربیتراژ بعد از سه روز برگزاری، دیشب چهارم مردادماه ۱۳۹۸ با معرفی برندگان در سالن دانشگاه آزاد لار به کارش خاتمه داد.

به گزارش گروه برگزاری، آربیتراژ عنوانی است برای یک رقابت هیجان‌انگیز که توسط جوانان انجمن سمپاد طراحی شده؛ رقابتی که در آن با شبیه‌سازی یک بازار تجاری، هوش مالی شرکت‌کنندگان به چالش کشیده می‌شود و تیم‌ها باید با ریسک‌پذیری و حضور فعالانه در این بازار، سرمایه اولیه خود را افزایش دهند. هر کدام از تیم‌های شرکت‌کننده در قالب یک کشور اروپایی در چارچوب قوانینی که از پیش نوشته شده باید بتوانند با تحلیل صحیح از بازار، مذاکره و چانه‌زنی با دیگر تیم‌ها و خرید و فروش به موقع محصولات خود به سوددهی برسند و در این میان تیم برگزارکننده با اعلام اخباری که می‌تواند بر روی بازار تاثیرگذار باشد، به روند بازی شوک می‌دهند.

علی میرزمانی، دبیر برگزاری این دوره از مسابقات، مسابقه را اینگونه توضیح می‌دهد: تمامی موارد ذکر شده در قانون و آیین‌نامه اجرایی بازی در سیستم شبیه‌سازی شده و با ایجاد یک بستر تحت وب مراحل معاملات، مزایدات، تولید و تمامی تراکنش‌ها به صورت سیستمی انجام می‌شود. کادر اجرایی بازی در قالب بانک مرکزی، بانک منطقه، شرکت‌ها و بنگاه‌های مالی وظیفه انجام این تراکنش‌ها را بر عهده داشتند و به هر کدام از تیم‌های شرکت‌کننده پنل اختصاص یافته بود تا به صورت لحظه‌ای، موجودی کل خود و قیمت محصولات و کالاهای خرد را مشاهده کنند. بر همین اساس تمامی مراحل مسابقه شفاف است و در اختیار تیم داوران قرار دارد.

آربیتراژ امسال در سه روز چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه، دوم تا چهارم مردادماه ۱۳۹۸ در دانشگاه آزاد اسلامی لارستان برگزار شد. روز اول کارگاه آموزشی، روز دوم مسابقه اصلی و روز سوم نیز به آیین اختتامیه و اعلام نتایج اختصاص یافت. در پایان، تیم موسوم به کشور نروژ که اعضای آن مهدی میری، امیرحسین گراشی و محمدامین مقدسی بودند به مقام اول دست یافتند و جایزه ویژه این دوره را کسب کردند. تیم‌های موسوم به کشور آلمان و دانمارک به مقام دوم و سوم رسیدند.

انجمن فارغ التحصیلان سمپاد و دانشگاه آزاد اسلامی لارستان برگزاری این دوره از مسابقات را بر عهده داشتند و مرکز رشد و فناوری لار، مجتمع آموزشی و فناوری هرمز، دلیزافود (اپلیکیشن سفارش آنلاین غذا) و فروشگاه اینترنتی کالینو حامیان این برنامه بودند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top