بستن

کارکن رفت، مهدی‌زاده رئیس شد

هفت برکه: با کناره‌گیری دکتر کارکن، دکتر مهدی مهدی‌زاده، ریاست دانشگاه آزاد اسلامی گراش را بر عهده گرفت.

به گزارش هفت‌برکه، مسائل شخصی، وجود برخی مشکلات در دانشکده آزاد گراش و شهرستان و رسیدگی به کارهای پژوهشی، دلایلی است که دکتر کارکن برای کناره‌گیری از این سمت عنوان می‌کند. او یک سال و هشت ماه سرپرستی دانشگاه آزاد گراش را بر عهده داشت و بعد از این قرار است برای تدریس و انجام کارهای پژوهشی و همچنین به عنوان عضو هیات علمی گروه مهندسی عمران، فعالیتش را در دانشگاه آزاد لار ادامه دهد.

روز پنجشنبه ۷ بهمن ۱۴۰۰ در جلسه شورای معاونین دانشگاه آزاد اسلامی در لار، دکتر مهدی‌زاده جانشین دکتر کارکن در مرکز دانشگاه آزاد گراش شد. انتخاب مهدی‌زاده با تایید شورای شهر و مسئولین شهر گراش همراه بوده است. با این وجود در جلسه تودیع و معارفه هیچ کدام از مسئولین شهرستان گراش حضور نداشته‌اند. 

دکتر کارکن: آرزوی موفقیت برای رئیس جدید

دکتر کارکن در گفت‌وگوی کوتاهی با هفت‌برکه می‌گوید: «برای ریاست جدید دانشگاه، آقای دکتر مهدی‌زاده، آرزوی موفقیت دارم و برای انجام کارهای پژوهشی و تدریس به دانشگاه آزاد لارستان می‌روم.»

داماد گراشی‌ها، رئیسی برای دانشگاه آزاد

دکتر مهدی مهدی‌زاده ۵۰ساله است و دکترای رشته‌ی مدیریت دولتی دارد. عضویت در هیات علمی دانشگاه لارستان از سال ۷۹، مدیریت گروه آموزشی در دانشگاه لار از سال ۸۱ تا ۸۳، معاونت اداری و مالی واحد لارستان از سال ۸۳ تا ۹۴، ریاست واحد لارستان از سال ۹۴ تا ۹۷ در کارنامه او دیده می‌شود و معاونت اداری و مالی واحد زرقان از سال ۹۹ تاکنون، از جمله فعالیت‌هایی است که در کارنامه‌ی رییس جدید دانشگاه آزاد گراش می‌توان دید.

به جز کارنامه‌ی پربار او در حوزه‌های علمی و فرهنگی، دلیل دیگری که او را مورد توجه قرار داده است این است که او ساکن گراش و داماد گراشی‌ها است. دکتر مهدی‌زاده می‌گوید: «من اصالتا مازندانی هستم. همسرم دکتر نسرین سرافراز، فرزند مرحوم حاج فتح‌الله سرافراز است. او دکتری مامایی دارد و عضو هیات علمی گروه مامایی دانشگاه آزاد اسلامی لارستان است.»

او در جواب به این سوال که چقدر با مشکلات دانشگاه آزاد گراش آشنایی دارد، مهم‌ترین مشکلات مرکز گراش از دیدگاه خودش را لیست کرد و گفت: «در این دانشگاه، ساختار سازمانی فاقد کادر منابع  انسانی مناسب است. مخصوصا در حوزه آموزش، نداشتن سند زمین و ساختمان و ملک و نداشتن خودروی سواری جهت فعالیت‌های کاری از دیگر مشکلاتی است که این دانشگاه دارد.»

اهداف مهدی‌زاده برای دانشگاه آزاد گراش

مهدی‌زاده به اهدافی که قرار است در دانشگاه آزاد گراش دنبال کند، اشاره می‌کند: «اهدافی که ما دنبال خواهیم کرد؛ تامین کادر مناسب در حوزه آموزش و به مرور در حوزه‌های دیگر با توجه به توان مالی دانشگاه، توسعه کیفی آموزشی با استفاده از اساتید مجرب مخصوصا  با انتخاب اساتید بومی و نظارت مناسب، توسعه فعالیت‌های فرهنگی، توسعه فعالیت‌های ورزشی دانشجویان، توسعه فعالیت‌های روابط عمومی به منظور ارتباط سازنده با مجموعه شهرستان، تشکیل هیات امنا در دانشگاه از طریق معتمدین و خیرین و مسئولین دلسوز  شهرستان در جهت احداث ساختمان‌ها و خرید تجهیزات و خودرو مورد نیاز دانشگاه است تا در راستای توسعه شهرستان در ابعاد متعدد گام مثبت برداشته شود.»

دکتر مهدی زارع: فعالیت روسا ارزیابی می‌شود

دکتر مهدی زارع، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی لارستان، که مسئولیت دانشگاه‌های جنوب فارس و شهرستان‌های خنج، گراش و اوز و بخش‌های بیرم و جویم را برعهده دارد می‌گوید: «دانشگاه آزاد اسلامی گراش یکی از دانشگاه‌های آزاد استان است که امکان رشد و پیشرفت خیلی خوبی دارد و انتظار می‌رود با توجه به این که یکی از معدود دانشگاه‌های مراکز آموزش عالی است امیدواریم در شهرستان پیشرفت خوبی داشته باشد چون ما در شهرستان گراش در حوزه پزشکی دانشجو داریم ولی در حوزه مربوط به وزارت علوم دانشگاه نداریم و این امکان پیشرفت را بیشتر می‌کند. توقع داریم که مردم شریف گراش و خیرین و جوانان و علاقه‌مندان به دانشگاه، کمک کنند و سعی کنند بی مهری به این مجموعه آموزش عالی نشود.»

او در رابطه با انتصاب و دلایل انتخاب دکتر مهدی‌زاده گفت: «آقای دکتر مهدی‌زاده یکی از چهره‌های بومی و فعال شهرستان است. او داماد مردم بزرگوار گراش است طبیعتا اطلاعات خوبی در رابطه با فرهنگ و ارزش‌ها و دغدغه‌های مردم گراش دارد و از طرفی انتصاب یک مدیر بومی اولویت است که آقای مهدی‎‌زاده از این لحاظ شرایطش را دارد و از سوی دیگر او سابقه اجرایی خوبی دارد و این حق برای او است که در شهر خودش و در جایی که محل زندگی او است نیز فعالیتش ادامه داشته باشد.»

دکتر زارع انتخاب رییس جدید را با تایید مسئولین شهرستان گراش می‌داند و می‌گوید: «از طرفی درخواست زیادی از مسئولین از جمله اعضای شورای شهر گراش و مسئول محترم دفتر نماینده مجلس شورای اسلامی و برخی دیگر از مسئولین داشتیم که دکتر مهدی‌زاده، سکانداری مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی گراش را به عهده بگیرد و احترام و تکریم نظرات بزرگان شهر برای مسئولین مربوط واجب و لازم بود.»

باید از شخصیت علمی دکتر کارکن تکریم کرد

دکتر زارع با معرفی دکتر کارکن به عنوان یکی از مفاخر حوزه‌ی پژوهشی و علمی در دانشگاه آزاد استان فارس گفت: «آقای دکتر کارکن از نظر پژوهشی و علمی یکی از مفاخر دانشگاه آزاد استان فارس است و این را نه به عنوان یک حرف تشریفاتی عرض می‌کنم بلکه ایشان از نظر پژوهش و علم و کارهای تحقیقاتی انصافا سرآمد هستند اما از نظر اجرایی ایشان به دلایل خاص خودشان تمایلی به کار اجرایی در ماه آخر نداشتند.»

به قول دکتر قائدی، ریاست محترم دانشگاه اسلامی استان فارس، هر کسی اطلاعات کاملی از سایت علم‌سنجی دانشگاه آزاد کشور دارد نمی‌تواند دکتر کارکن را نشناسد. ایشان به عنوان چهره فرهیخته علمی و  پژوهشی باید در شهرستان گراش و جنوب فارس برجسته شوند و قدر ایشان دانسته شود و مورد تکریم قرار گیرد. ایشان به عنوان پژوهشگر برتر هم در دانشگاه آزاد اسلامی انتخاب شدند..»

او با بیان مهم‎‌‎ترین توقعاتی که از ریاست جدید دانشگاه آزاد گراش دارد، می‌گوید: «توقعی که داریم این است که دانشگاه را مکان علمی و پژوهشی و فرهنگی بداند که قطعا این گونه است و هدفش ارتقا جایگاه علمی و فرهنگی پژوهشی یک نهاد علمی شهرستان باشد و طبیعتا اگر رئیس مرکز، با این دغدغه و نگاه، فعالیت‌هایش را انجام دهد، دانشگاه از ورود به حاشیه‌های غیر ضروری پرهیز می‌کند و باعث موفقیت بیشتر مجموعه دانشگاه در ابعاد مختلف خواهد شد.»

رئیس دانشگاه آزاد لارستان با اشاره به ارزیابی دائم کمیته انتصابات استانی و سازمانی روی نحوه‌ی عملکرد مسئولین دانشگاه آزاد گفت: «طبیعتا دانشگاه آزاد اسلامی یک سری چارچوب و ارزیابی‌هایی روی فعالیت روسای مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی دارد و عملکرد آن‌ها  بر اساس این انتظارات، سنجیده می‌شود. آقای مهدی‌زاده قطعا می‌تواند دوران خوب و تثبیت شده‌ای را در دانشگاه آزاد گراش تجربه کند و قطعا  با اطلاعی که از فعالیت‌ها و دغدغه و پشتکار ایشان داریم آینده روشنی را برای دانشگاه، ارزیابی می‌کنم. من هم به عنوان خادم مردم در شهرهای گراش اوز و خنج و لارستان که مجموعه‌ی دانشگاه آزاد این شهرستان را پوشش می‌دهد آمادگی هر گونه انتقاد و پیشنهاد را دارم.»

 

خبرنگار ارشد پایگاه خبری هفت‌برکه آغاز فعالیت روزنامه‌نگاری از سال ۱۳۸۸

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top