بستن

«بیوه سیاه» در گراش دیده شد

هفت‌برکه – گریشنا: بیوه‌ی سیاه به گراش رسید. زهر این عنکبوت که به پشت قرمز هم معروف است، می‌تواند کشنده باشد. 

به گزارش هفت‌برکه، ۲۷ تیرماه ۱۳۹۸ این عنکبوت در منزل مهندس علی گراشی دیده شد. او در گفت‌وگو با هفت برکه گفت: «همسرم تارهای این عنکبوت را پشت میز تلویزیون و دیوار دیده بود. عنکبوت را با حشره‌کش از بین بردم. من چون در مورد عنکبوت پشت قرمز تحقیق کرده بودم و آن را می‌شناختم، به محض دیدن لاشه‌ی عنکبوت آن را به آتش‌نشانی بردم. بعد از دیدن این عنکبوت، ما تمام وسایل خانه را جابه‌جا و همه جا را با کمک نیروهای آتش‌نشانی سم‌پاشی کردیم.»

مولایی، رئیس آتش‌نشانی گراش، نیز با تایید این خبر می‌گوید: «عنکبوت، نوعی از عنکبوت بیوه‌ی سیاه بود. ما بعد از کمک به این خانواده و سم‌پاشی منزل، با دکتر محمدی در بیمارستان پیرامون این موضوع جلسه گذاشتیم و قرار شد دکتر محمدی از تهران پیگیر باشد.»

رئیس آتش‌نشانی گراش همچنین اضافه می‌کند: «ما حشره را به درمانگاه تحویل دادیم و آن‌ها نیز از طریق حشره‌شناسان در حال تحقیق روی آن هستند که به صورت قطعی تایید کنند که آیا این حشره همان عنکبوت سیاه است یا نه.»

او همچنین با اشاره به این که پیش از این تنها دو شهر کرمان و بندرعباس این حشره دیده شده است، می‌گوید: «این حشره در ایران وجود ندارد. این در حد یک حدس است، اما به نظر می‌رسد این حشره از طریق بار و جنس‌های خارجی که از دبی وارد گراش می‌شوند به این شهر وارد شده است.»

گونه‌های مختلفی از این عنکبوت وجود دارد و باید منتظر اعلام نظر کارشناسان حشره‌شناسی بود که مشخص کنند این عنکبوت چقدر خطرناک است. تا گونه‌ای موردی از گزش در گراش گزارش نشده است اما در صورت گزش افراد به سرعت به بیمارستان مراجعه کنند تا اقدامات درمانی در بیمارستان انجام شود.

اطلاعات بیشتر در مورد این عنکبوت را این‌جا بخوانید.

 

 

خبرنگار ارشد پایگاه خبری هفت‌برکه آغاز فعالیت روزنامه‌نگاری از سال ۱۳۸۸

5 نظر

  1. بچه ها میگن تو صحرا چند روز پیش دقیقا عنکبوت رو با این مشخصات دیدند.لازمه هر چه سریعتر پادزهرش تهیه بشه خدای نکرده اتفاق ناگواری نیفته

  2. هر چی بدبختی داریم از این کشورهای عرب هست از حواله ارز بالا به ایران و کم ارزش کردن پول ملی تا جذب جوانان به خودش در قالب بهره کشی از نیروی انسانی جوان. سیاسیون شهر هم کمتر توجه میکنند. ای کارش گراش به صنعتی شدن سوق میدادن نه همش همچشمی از دبی!!! عربها اگر شهرشان قشنگه ولی سیستم اداره مملکتشون هم طبق برنامه و اصول در قالب تجارت بین الملل هست

    1. محمد بن زاید آل نهیان به دادت برسه!! امارتی جونم راه قاچاق هنوز در رو داره!!! نفت بده سلاح بخر کیلو چند؟ آباد کن شهر خودت و خراب کن شهر مخالفانت متری چند؟ پول حواله کن و فقط در ورزش پیران و پزشکی انحصاری مصرف کن حواله ای چند؟ کارخانه نداشتن گراش و نرخ بیکاری و افسردگی بالا رفتن درصدی چند؟ خودت هم مقصری عزیزم با این تفکرت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 نظر
scroll to top