بستن

سیل در گراش: روز پرکار امدادگران

گریشنا: بارش باران لبخند و شادی را مهمان اهالی منطقه‌ی جنوب استان فارس کرد اما این همه‌ی ماجرا نیست. عده‌ای که روی دیگر باران سیل‌‌آسا را دیدند با خسارت و مشکلاتی روبه‌رو شدند که باعث شد شیرینی این روز کمتر زیر زبانشان مزه کند.

مهرداد بدیع‌زادگان، روابط عمومی آموزش و پرورش از تعطیلی چهل‌وشش مدرسه‌ی ابتدایی به دلیل بارش شدید باران خبر داد از این تعداد پانزده مدرسه دخترانه، چهارده مدرسه پسرانه و هفده مدرسه مختلط بودند.این امکان که شاید تعطیلی مدارس به مذاق بعضی از دانش‌آموزان خوش آمده باشد را نمی‌توان نادیده گرفت اما این وسط دانش‌آموزانی هم بودند که از عقب افتادن درس و مشق‌هایشان ناراضی بودند.

طی تماسی که با محسنی، رئیس هلال‌احمر گراش داشتیم او از آمار خسارت‌ها‌ی امروز به ما می‌گوید:« امروز شانزده نجاتگر مشغول خدمات‌رسانی به مردم بودند. طی آماری که به دست‌ام رسیده از صبح تا این ساعت از بعد از ظهر، نجاتگران بیست‌وچهار خودرو را از آب بیرون کشیده‌اند، به چهار منزل در انتهای خیابان بسیج که دچار آب‌گرفتگی شده بودند با دستگاه تخلیه آب، کمک‌رسانی شد. هفتاد‌وهشت نفر از سرنشینان خودرو‌ها که در اطراف شهر یا معابر و خیابان‌های مسدود شده، گیر افتاده بودند نجات یافتند. دو نفر هم مجروح داشتیم که به صورت سراپایی درمان شدند.

از یک پاساژ نیمه کاره و گودی بازار طلافروشان که دچار آب گرفتگی شده بود نیز تخلیه آب صورت گرفت. در حال حاضر نیز نیروهای نجاتگر به طرف دشت بالا، کنار صحرای نظامی حرکت کردند تا خودرویی را که به صورت کامل در آب فرو رفته و سرنشین آن بالای خودرو گیر کرده است را از آب نجات دهند.»

sel

او در ادامه پیشنهاد می‌دهد برای کسب اطلاعات بیشتر درمورد وقوع سیل این مقاله را در سایت جمعیت هلال‌احمر شهرستان گراش مطالعه کنید.

سلمان مهرابی، روابط عمومی اداره‌ی راه و شهرسازی که خستگی در صدایش موج می‌زد گفت:« ده نیروی راهداری امروز برای کمک‌رسانی به مردم مشغول بودند. انسداد کامل گردنه‌ی بالنگستان و بازگشایی آن به کمک نیروهای راهداری و پلیس راه، آب بردگی محور فداغ- خلیلی که با دو دستگاه لودر و سه دستگاه کامیون در جهت رفع مشکل اقدام شد و آب بردگی و رفع مشکل در جاده آغصه از عمده‌ترین مشکلاتی بود که امروز با آن روبه‌رو بودیم.» او اعلام میزان خسارت را به بعد موکول کرد.

آتش‌نشان‌ها نیز از دیشب تا به حال برای سروسامان دادن به اوضاع دست به کار شده‌اند. روابط عمومی آتش‌نشانی بیان کرد:«دیشب، سه نفر شیفت داشتند با شروع بارندگی در ساعت ۲ بامداد ، گزارش یک مورد آتش‌سوزی کنتور برق در خیابان شهید محقق به ما رسید که با اعزام نیرو آتش خاموش شد. امروز صبح نیز چهار نیرو و بعد از ظهر و امشب نیز سه نیرو در آتش‌نشانی مشغول به خدمت هستند.بیشترین مشکلاتی که داشتیم به آب‌گرفتگی مربوط می‌شد و مناطقی که آب‌گرفتگی شدید‌تری داشت، خیابان بسیج، بلوار صیاد شیرازی، خیابان دارایی، پاساژ مرکزی و خیابان درمانگاه بود. پانزده مورد آب‌گرفتگی در منازل، پاساژ و مغازه‌ها و یک مورد سقوط ماشین در جوی آب نرسیده به پاسگاه بتن جاده اوز از جمله عملیات‌هایی است که نیرو‌های آتش‌نشانی در آن حضور داشتند.

sel2

 

 

 

 

 

خبرنگار ارشد پایگاه خبری هفت‌برکه آغاز فعالیت روزنامه‌نگاری از سال ۱۳۸۸

1 نظر

  1. بعنوان یک شهروند گراشی
    ﺍﺯ ﻋﻮﺍﻣﻞ ﺍﺟﺮﺍﯾﯽ ﻭ ﺍﻣﺪﺍﺩﮔﺮﺍﻥ ﺟﻤﻌﯿﺖ ﻫﻼﻝ ﺍﺣﻤﺮ بخصوص برادر عزیز و تلاشگر جناب آقای محسنی و
    ﻣﺠﻤﻮﻋﻪ هلال احمر و آتش تشانی ﺑﻪ ﺧﺎﻃﺮ ﺣﻀﻮﺭ ﺳﺮﯾﻊ ﻭ ﻣﻮﺛﺮ ﺩﺭ ﮐﻤﮏ ﺑﻪ
    ﺣﺎﺩﺛﻪ ﺩﯾﺪﮔﺎﻥ باران امروز ﺩﺭ ﻣﻨﺎﻃﻘﯽ ﺍﺯ شهرستان گراش
    ﻫﻤﭽﻨﯿﻦ ﺗﻼﺵ ﻣﺴﺘﻤﺮ برادر مومن و انقلابی مهندس مهرابی و همکارانان محترمشان ﺁ
    ﺗﻘﺪﯾﺮ ﻭ ﺗﺸﮑﺮ میکنم . از خبرنگاران و عکاسان سایت گریشنا در انعکاس خبر قدرانی میشود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 نظر
scroll to top