بستن

خط لوله نفت کشوری از فداغ می‌گذرد

هفت‌برکه – گریشنا: یکی از ایستگاه‌های پمپاژ خط لوله‌ی انتقال نفت از جنوب غربی به جنوب شرقی کشور، در فداغ احداث می‌شود. این خط لوله نفت را از گوره به جاسک می‌برد. ایستگاه پمپاژ فداغ قرار است تا هجده ماه دیگر بهره‌برداری شود.

به گزارش هفت‌برکه، پرویز ربانی‌پور، مسئول کارگاه سایت تلمبه‌خانه شماره ۴ پروژه‌ی خط لوله‌ی نفت گُوره به جاسک گفت: «محل دقیق این پروژه به وسعت ۲۵ هکتار در یک کیلومتری پمپ بنزین فداغ به سمت عمادشهر و روبه‌روی جمشیدآباد قرار داد.»

او در ادامه با بیان این که این پروژه بخشی از یک پروژه‌ی کشوری است، می‌گوید: «این پروژه با هدف انتقال نفت ایران از جنوب غربی به سمت جنوب شرقی کشور به طول هزار و صد کیلومتر اجرا می‌شود. سایز لوله‌های خط انتقال ۴۲ اینچ است. این خط لوله‌ی نفت شامل پنج ایستگاه پمپاژ و دو ایستگاه گیرنده و فرستنده است که ایستگاه شماره چهار آن در قالب قراداد E.P.C شرکت جندی‌شاپور در فداغ احداث می‌شود.» او درباره‌ی این شرکت نیز می‌گوید: «شرکت جندی‌شاپور که یکی از شرکت‌های موفق در زمینه احداث، راه‌اندازی و بهره‌برداری از تاسیسات نفت و گاز ایران است، قرار است طی یک قرارداد هجده‌ماهه این طرح را در فداغ به سرانجام برساند.»

به گزارش روزنامه ایران، گوره در شهرستان گناوه استان بوشهر، محل بزرگ‌ترین تلمبه‌خانه‌ خاورمیانه است (اینجا). به گزارش تلویزیون صنعت نفت ایران، خط لوله گوره-جاسک با عبور از استان فارس به منطقه‌ی کوه مبارک جاسک ختم می‌شود (این ویدئو را ببینید). نام کوه مبارک بعد از سرنگونی پهپاد آمریکایی در خبرها زیاد دیده شد.

ربانی‌پور، مسئول کارگاه تلمبه‌خانه فداغ، با اشاره به این که این پروژه زمینه‌ی اشتغال‌زایی برای افراد بومی را نیز فراهم می‌کند، گفت: «در شروع کار از یک تیم سی و پنج تا چهل نفره استفاده می‌شود. ممکن است این تعداد در پیک کاری به سیصد تا چهارصد نفر نیز برسد. هدف ما استفاده از نیروهای بومی و امکانات منطقه است. بعد از ساخت و بهره‌برداری از پروژه نیز امکان استخدام و به‌کارگیری بیست و پنج تا سی نفر در این پمپاژ وجود دارد.»

خبرنگار ارشد پایگاه خبری هفت‌برکه آغاز فعالیت روزنامه‌نگاری از سال ۱۳۸۸

5 نظر

  1. چه ربطی داره به زمین آخه اتفاقا خوش به حال اون که تو گراش زمین داره کدوم شهر کوچکی رو تو ایران سراغ دارین که اینقدر زمین گرون باشه

  2. زمینهای اون جاها که شمال جاده کمربندی فداغ است ملی و منابع طبیعی است ولی مورد تمع و دست درازی چند تا نفر زمین خار است که راه و چاه زمین خاری هم بلد هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 نظر
scroll to top