هفت‌برکه – گریشنا: قیمت بالای زمین و مسکن در گراش و نقش دلالان در این مساله، همیشه نقل زبان‌هاست. این مساله در روزهای گذشته شکل اعتراض مردمی به خود گرفت: جمعی از کسبه و بازاریان، معتمدین، روسای هیات امنای مساجد و مردم، با امضای طوماری، از مسئولین خواستند تا با عاملان و دلالان فروش زمین و مسکن برخورد شود. آنها همچنین درخواست تهیه‌ی زمین و مسکن ارزان برای جوانان و اقشار آسیب‌پذیر شدند. گرفتن امضا زیر این طومار در حال حاضر ادامه دارد.

به گزارش هفت‌برکه، حجت‌الاسلام احمد پرهیزگار، امام جماعت مسجد باب‌الحوائج، نوشتن این طومار و مسئولیت گرفتن امضای گروه‌های مختلف مردمی را بر عهده دارد. مخاطب این طومار فرماندار شهرستان گراش است و رونوشت آن برای برای امام جمعه جهت استحضار و نظارت بر عملکرد مسئولین ذیربط، نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی جهت استحضار و پیگیری موضوع از طریق وزارتخانه، مدیر کل راه و شهرسازی لارستان جهت استحضار و چاره‌اندیشی در جهت واگذاری زمین و مسکن ارزان قیمت به اقشار آسیب‌پذیر جامعه خصوصا جوانان واجد شرایط، دادگستری به عنوان مدعی‌العموم و اداره اطلاعات جهت استحضار و پیگیری موضوع نیز ارسال می‌شود.

در متن این طومار آمده است:

فرماندار محترم جناب آقای فرودی

با سلام و تحیات

احتراما اینجانبان امضا‌کنندگان ذیل جمعی از اهالی شهرستان گراش به استحضار می‌رسانیم که قیمت افسار گسیخته‌ی زمین و مسکن در شهرستان با اعتراض‌هایی به حق و دل‌نگرانی‌های جدی برای اکثر مردم خصوصا قشر آسیب‌پذیر جامعه علی‌الخصوص جوانان و توده‌های مستضعف جامعه فراهم آورده که حل آن‌ها نیازمند اقدام عاجل، قاطع و بدون مسامحه مسئولان ذیربط می‌باشد.

رهبر معظم و فرهیخته انقلاب با تفکیک دقیق اعتراضات مردمی از اغتشاشات به مسئولان تکلیف نمودند که اقدامات لازم برای علاج مشکلات مردم انجام دهند، پس نه تنها باید اعتراض مردم روا و بجا شمرده شود، بلکه باید بدون درنگ و همراه با تواضع در برابر مردم، به مطالبات بحق‌شان گردن نهاد و راه انکار و فرافکنی در پیش نگرفت.

فرماندار محترم، ما امضاکنندگان این بیانیه، به صورت جدی از شما و سایر مسئولان ذیربط تقاضا داریم که اولا با عاملان و دلالان خرید و فروش زمین و مسکن که باعث اصلی بالا بردن قیمت افسارگسیخته زمین و مسکن در شهرستان شده‌اند، برخورد قاطع و قانونی صورت گیرد. ثانیا ترتیبی اتخاذ فرمایید تا زمین و مسکن ارزان‌قیمت در اختیار جوانان واجد شرایط و اقشار آسیب‌پذیر جامعه قرار گیرد که خود باعث برگرداندن قیمت زمین و مسکن به روال منطقی و واقعی خواهد بود. ان شاالله خداوند به همه مسئولان دلسوز جامعه که درد طبقه مستضعف را در برنامه اصلی کار خود قرار می‌دهند توفیق بیش از پیش عطا فرماید.

tomar2