هفتبرکه: جمعی از قصابان و فعالان تولید محصولات پروتئینی گراش طوماری را در واکنش به سخنان امام جمعه امضا کردند. در این طومار، توضیحات مفصلی در جواب به سخنان سید محمدباقر بخشایشپور، امام جمعه، در خطبههای ۱۱ مهرماه ۱۴۰۴ در مورد غیر شرعی بودن ذبح در کشتارگاه گراش (گزارش در هفتبرکه) داده شده است.
گفتنی است که با وجود گذشت سه روز از اظهارات امام جمعه و اعتراضات گستردهی مردم در گراش، هنوز پاسخ یا توضیحی از سوی امام جمعه گراش یا دفتر او منتشر نشده است.
در این طومار که رونوشتش به فرمانداری، دادگستری و دادسرای گراش، دفتر امام جمعه، شهرداری و شورای اسلامی شهر و رسانههای شهرستان گراش ارسال شده است، قصابان و فعالان صنعت گوشت در سه بند به سخنان امام جمعه پاسخ دادهاند.
آنها در بند اول نوشتهاند: «کشتارگاه گراش یکی از کشتارگاههای نمونه و شاخص منطقه بوده و همواره در آن مکان به رعایت احکام دینی و حدود شرعی ذبح تاکید شده چرا که فعالان این صنف خود از جامعه مذهبی و متشرع گراش هستند و حساسیت زیادی بر رعایت این احکام دارند.»
در بند دوم این طومار، این سوال مطرح شده است: «طرح ادعای ۳۰ سال ذبح غیرشرعی برای ما از این رو جای تعجب و سوال فراوان بوده که چرا در بازدید خود این موضوع را طرح نکردند و اکنون که ناظر معرفی شده از سوی ایشان برای دریافت دستمزد بیشتر با کشتارگاه به اختلاف خورده، چنین موضوعی طرح شده است؟»
و بند سوم نیز به سوالی اساسی اختصاص دارد: «بر فرض اینکه ادعای ایشان مبنی بر غیر شرعی بودن ذبح درست باشد، طرح آن در یک سخنرانی عمومی و یک تریبون رسمی چه نتیجهای جز جریحهدار کردن احساسات مذهبی مردم، مورد اتهام قرار گرفتن صنف قصابان گراش و همچنین اثر مستقیم بر معیشت بخشی از جامعه دارد؟»
قصابان در این نامه «با حساسیتی بیش از پیش بر انجام وظیفه شرعی، قانونی و اخلاقی» خود تاکید کرده و «اظهارات امام جمعه محترم را نه از سر غرضورزی که از سر دلسوزی اما نیازمند کسب آگاهی بیشتر» قلمداد کردهاند.
متن کامل طومار قصابان
باسمه تعالی
محضر مردم شریف شهرستان گراش و دیگر شهرستان های منطقه
با توجه به اظهارات مطرح شده از سوی امام جمعه محترم گراش در خطبه های نمازجمعه مورخ ۱۱ مهرماه ۱۴۰۴ مبنی بر غیر شرعی بودن ذبح در کشتارگاه گراش ما جمعی از فعالان صنعت تولید گوشت و محصولات پروتئینی شهرستان گراش بر خود لازم دانستیم که جهت احترام به افکار عمومی و پاسخ به نگرانی های مردم شریف و متدین گراش و منطقه نکاتی را طرح نماییم.
۱. کشتارگاه گراش یکی از کشتارگاه های نمونه و شاخص منطقه بوده و همواره در آن مکان به رعایت احکام دینی و حدود شرعی ذبح تاکید شده چرا که فعالان این صنف خود از جامعه مذهبی و متشرع گراش هستند و حساسیت زیادی بر رعایت این احکام دارند. اما افزون بر آن همواره ناظر شرعی در کشتارگاه طی سنوات اخیر حضور داشته و ذبح دام با نظارت ناظر معرفی شده از سوی دفتر امام جمعه محترم (روحانی مقیم) صورت پذیرفته که ایشان در اظهارات خود هیچ اشاره ای هم به این موضوع نداشتند. لکن اکنون طی ماه های اخیر به جهت طرح دستمزدهایی که پرداخت آن خارج از توان کشتارگاه و قصابان بوده از حضور امتناء داشته اند و لذا طرح این ادعا که ۳۰ سال است ذبح غیرشرعی صورت می پذیرد باطل بوده و اگر هم برای این موضوع کسی باید پاسخگو باشد، پیش از هر کس ناظر شرعی منظور است و برای ما جای تعجب بسیار دارد که اکنون بار مسئولیت بر دوش قصابان گراش افتاده است.
۲. امام جمعه محترم اکنون بالغ بر ۶ سال است که در شهرستان گراش در کسوت امامت جمعه و جماعت حضور دارند، ایشان طی بازدید خود در سال گذشته هم از عملکرد کشتارگاه و هم از عملکرد قصابان فعال در آن ابراز رضایت نموده و اظهار داشتند که قصابان گراشی خود به حدود شرعی آگاه هستند. جای سوال است که چگونه موضع ایشان طی این چند ماه که حتی خود نیز بازدید مجددی نداشته اند تغییر کرده و ذبح غیرشرعی شده؟ و طرح ادعای ۳۰ سال ذبح غیرشرعی برای ما از این رو جای تعجب و سوال فراوان بوده که چرا در بازدید خود این موضوع را طرح نکردند و اکنون که ناظر معرفی شده از سوی ایشان برای دریافت دستمزد بیشتر با کشتارگاه به اختلاف خورده، چنین موضوعی طرح شده است؟
۳. همگان بر حساسیت مردم شریف و متدین گراش و منطقه بر رعایت حدود الهی و شرعی آگاهی دارند و ما نیز بعنوان فعالان این صنف بر خود لازم می دانیم که با دقت فراوان این موارد رعایت شود. لکن بر فرض اینکه ادعای ایشان مبنی بر غیر شرعی بودن ذبح درست باشد، طرح آن در یک سخنرانی عمومی و یک تریبون رسمی چه نتیجه ای جز جریحه دار کردن احساسات مذهبی مردم، مورد اتهام قرار گرفتن صنف قصابان گراش و همچنین اثر مستقیم بر معیشت بخشی از جامعه دارد؟ و آیا درست آن نبود که طی جلسه ای با حضور مسئولان مربوطه، قصابان گراش و مدیریت کشتارگاه این موضوع طرح شود؟ محصولات پروتئینی تولید شده در گراش به جرات بخش زیادی از نیاز کل منطقه جنوب مرکزی فارس به گوشت را تامین کرده و چه بصورت مستقیم (فروش گوشت کشتار روز) و چه به صورت غیر مستقیم (کبابی ها، آشپزخانه ها و رستوران ها) معیشت بخش زیادی از مردم شهر به رونق این صنف بسته است. ما در محضر علما و از زبان وعاظ محترم همواره شنیده ایم که شرط پیش نماز شدن، عدالت است. آقای امام جمعه محترم آیا رواست که با این فرمایشات حضرت عالی به ناحق این افراد متضرر شده و معیشت آنها آسیب ببیند؛ حال که خود نیز افرادی متدین، آگاه به شرع و حساس به رعایت حدود الهی هستند؟
در پایان خطاب به مردم شریف، متدین و مومن گراش و منطقه عرض داشته که همگان بر رعایت حدود شرعی و ذبح حلال و تولید گوشت سالم، باکیفیت و حلال تاکید داشته و برخود واجب می دانیم که با حساسیتی بیش از پیش بر انجام وظیفه شرعی، قانونی و اخلاقی خود تاکید داشته و اظهارات امام جمعه محترم را نه از سر غرض ورزی که از سر دلسوزی اما نیازمند کسب آگاهی بیشتر قلمداد کرده و اطمینان می دهیم که هرگونه نارسایی و کاستی در مراحل تولید محصول باکیفیت و حلال را نیز روزانه مرتفع نماییم.
رونوشت:
– فرمانداری شهرستان گراش.
– دادگستری و دادسرای شهرستان گراش.
– دفتر امام جمعه شهر گراش.
– شهرداری و شورای اسلامی شهر گراش.
– رسانه های شهرستان گراش.
جمعی از قصابان و فعالان تولید محصولات پروتئینی گراش




۱۷ مهر ۱۴۰۴
پدر پول بسوزه که وقتیکه معقوله پول و شهوت و قدرت در میان باشد همه چیز تحتالشعاع قرار میگیرد حتی دین و ایمان ، درس و حوزه !؟ مسئولان در راس کار در این مملکت در هر امر ممکن و غیرممکن حضور دارند ولی پاسخگویی خیر ، سوال و جواب خیر !؟ مردم را بجایی رساندن که فقط گوشت را پشت ویترین می بینند ، کسی را یارای خرید نیست حالا از روی شکم سیری و سهمخواهی بیشتر برای رسیدن برخواسته خود تفسیرهای گوناگون و شاید اسنادی هم به چند روایت ساختگی بیان نمایند
۱۶ مهر ۱۴۰۴
درپاسخ به مشکلی که برای صنف قصاب پیش آمده باید گفت.چرا در هر مسئله و امری روحانیت باید مداخله کند؟کار روحانی ترویج فرهنگ قرآنی و حدیث و دین مردم است ولاغیر البته چنانچه قصابی دام را از راه غیر شرعی ذبح کرده قطعٱ باید اشتباه خود را بپذیرد و با او برخورد شود.درکل فضای اختلاف وشرع اسلامی را در رسانه های مجازی وارد نکنید که پا روی خون شهدا میگذارید.مواظب شیطان درونی باشید.
۱۶ مهر ۱۴۰۴
غلط کرده کسی رو حرف نماینده و منتخب آقا حرف میزنه و بخواد ایشون رو متهم به ایرادات خودش کنه حتما از چیزی مطمژین شده و گفته دروغ که نمیگه مگه مثل من و شماست خودتون و اصلاح کنید حتچه روز گاری شده مردم رو حرف امام جمعه هم میخوات حرف بزنن دیگه جمهوری اسلامی خیلی داره در مقابل عده ایژ فریب خورده و بیخبر یا مقرض کوتاه میاد حالا کم مونده بود قصابها هم ایراد شون رو گردن نگیرن
۲۵ مهر ۱۴۰۴
مشتی مگه امام جمعه کیه که اشتباه نکنه اونم انسانی هست که ممکنه خطا کنه یا اشتباه کنه یا به عمد دروغ بگه چون صرفا امام جمعه است دلیل بر مورد خاصی نیست شما که ادعا داری خوب بود پشت اقای صدیقی امام جمعه دروغگو ودزد وزمین خوار معروف هم در میامدی ایشون در عرصه جهانی ابرو واعتبار مسلمانان ومردم ایران روبرد این هنا ها خیلی وقته رنگی نداره ما شهید ندادیم که امثال صدیقی در لباس دین ومذهب بیت المال رو غارت کنند ومردم را به اسلام دعوت کنند در مجموع خدا به ایشون خیر دهد نه بابت غارت بیت المال بلکه بخاطر اینکه به مردم فهماند ند که یک امام جمعه هم میتواند گمراه ونامسلمان باشد ولباس روحانیت نشانه پاکی وصداقت شریف بودن هیچ روحانی نیست
۱۶ مهر ۱۴۰۴
قصابان گرامی،پول را که پرداخت کنید همه چیز مطابق حلال خواهد شد..
۱۶ مهر ۱۴۰۴
ذبح هر طوری باشه حلاله وقتی خون از گلو خارج بشه حلال حلاله
۱۶ مهر ۱۴۰۴
این شهرستان چقدر خوبه همه دوشغله هستن باحقوق عالی اقای پورکریمی هم رییس اتاق اصناف وهم رییس اتحادیه خاروبارهستن بعد یه خورده پایین ترازهمین متن دومسولیت دیگه به یه خانوم دادن بابا دمشون گرم چه زحمت کشهایی هستن خدا قوت حقه تونه وقتی حق کسی رو میخورین خدا یک ضرب میزاره توکاستون اخه چرا یه جوون مملکت بیکارباشه شما مفت خورها دوتا کارداشته باشین ای من مردشور هرچی ایرانی ببرم به غیراز دزدی چیزی بلدنیستیم ازریشه خراب هستیم
۱۶ مهر ۱۴۰۴
پسربندہ دام پزشک کشتارگاہ ھستش میگہ بابا آخوندہ میاد بایک بسم اللہ گفتن اندازہ ۲برابر دستمزدوحقوق من پول میگیرہ تازہ ھرماہ اندازہ طایفہ شان مرغ سھمیہ دارہ میبرہ
۱۶ مهر ۱۴۰۴
هر موقع یه اعتراض به حقی از طرف انسان درستی میشه ، یه عده مافیا شروع میکنند به تهمت زدن ، مخصوصا تهمت مالی ، حالا این مطلب بماند که مافیا دستشون چقدر باز هست که رسانه و بعضی افراد را میخرند ، این امام جمعه هم خریدنی نبوده وگرنه حرفی نداشتند که حاج آقا را هم هواشو داشته باشند.
اصل بحث من اینه که ما مردم چرا اینطور هستیم ؟؟ تا یک نفر از حقمون دفاع میکنه ، به جای حمایت بهش طعنه میزنیم؟ این امام جمعه هم نباید از حق ما دفاع کنه ، مگه چطور میشه که گوشت لاش حرام شده با بیماری بدند به ما بخوریم ؟ پولش هم بگیرند ازمون ؟
۱۶ مهر ۱۴۰۴
الکی نیست که توی کازرون فارس،هر ده سال یک امام جمعه را ترور میکنند.امام جمعه باید مثل یه امام معصوم دانا باشد و گروکشی نکند..
۱۶ مهر ۱۴۰۴
اگر چنین مشکلی بوده باید تذکر داده میشد.
اگرتذکر داده شده و انجام نشده باید مکانهای عمومی گفته شود.
وقتی قصاب مسلمان است . بنا و دسته میشود بر شرعی بودن ذبح. مگر واقعا به غیر شرعی بودن آن اطمینان شود.
بهترین ذبح نوع شرعی آن است که. حتی خون از گوشت بیرون آمده کیفیت و بهداشت آن هم بهتر انجام میشود. پس لطفاذهر کسی نظر غیر شرعی ندهد. اروپا هم رو به ذبح شرعی وحلال آورده . بعضی از خود تحقیرها این را عقب ماندگی میدانند. درصورتی که بدترین عقب ماندگی از نوع خودتحقیری وغربزدگی است
۱۶ مهر ۱۴۰۴
دستمزد روحانیت ناظر اگر ببرید بالا جی می شد
الان به این مشکل بر نمی خوردید و ما هم با خیال راحت گوشت می خوردیم من که دیگه گوشت نمی خورم جون توانش را هم ندارم
۱۶ مهر ۱۴۰۴
خخخخ 😄 یاد اون داستان حدیث فروشان و جاعلان حدیث افتادم که فریاد میزدند اگر پیاز اکه را در مکه بخرید قطعه ای از بهشت خریده اید.اینها همانند پولی کف دستشان بگذاری حدیثی صادر می کنند.
۱۶ مهر ۱۴۰۴
همه چیزش یه طرف عکس لاشه یه طرف🤩
۱۶ مهر ۱۴۰۴
روباهی داشت با سرعت از آبادی فرار می کرد دیگر حیوانات از روباه پرسیدند که چه شده گفت گربه ای مرغ امام جمعه را خورده امام جمعه گوشت گربه را حلال اعلام نموده گفتند گوشت گربه را حلال نموده تو چرا فرار می کنی گفت اول می کشند بعد بررسی می کنند که آیا گربه بوده یانه ؟
قصاب ها پآ تو کفش امام جمعه نکنند که گوشت قصابان را با فتوی خود حلال اعلام می کند . اونوقت باید کشتارگاه و زندگی خودشان را گذاشته و فرار کنند دستمزد نماینده امام جمعه را افزایش دهید و دعوی را خاتمه دهید
۱۶ مهر ۱۴۰۴
فدات کلی خندیدم.والله واقعیته متاسفانه
۱۶ مهر ۱۴۰۴
امام جمعه ها واقعا نقششون چیه که توی هر مسئله ای دخالت میکنند .
۱۶ مهر ۱۴۰۴
باسط جان واقعان که شما چی هستی حرف دل همه را میدونی🙏👏👏👏
۱۶ مهر ۱۴۰۴
قصابان محترم لطفا خودتون رو ناراحت نکنین این جماعت معروفن به وراجی
۱۶ مهر ۱۴۰۴
وقتی قیمت گوشت وبقیه کالاها سربه فلک کشیده، واکثر مردم توان خرید یک کیلو گوشت درماه رو ندارن چه فرقی میکنه ذبح شرعی وغیر شرعی باشه,
۱۶ مهر ۱۴۰۴
درود
داداش حتما شما قصابان پول بهش ندادید یا کم دادید این حرف و زده پولدبهش بدید ببنید فردا میآید می گوید اصلا این کشتارگاه جزو بهترین کشتارگاههای جهان است
مثل ماجرای قند
با سپاس
۱۵ مهر ۱۴۰۴
اگرسهم امام جمعه رامیدادید همه کشتارهاتون حلال وذبح شرعی بود
۱۵ مهر ۱۴۰۴
خیلی هم بعید نیست احتمالا همین گوشت حرام باعث بیغیرتی مردها شده که زنان و دخترانشان را به تماشا میگذارند.
۱۵ مهر ۱۴۰۴
باز بحث پوله!!هروقت منفعتشون کم میشه بلافاصله اسلام ومسایل شرعی رومیذارن وسط!!اینقدر ازش خرج کردین که دیگه اعتقادی واسه مردم باقی نداشتین! […]!!
۱۵ مهر ۱۴۰۴
اینو کجا بزارم باباجون اینا میخوان مردم سرگرم کنند دلشان به حال هیچکس نسوخته مردم اینقدر زود باور نباشید دلسوز نیست والله نیست یه فکری به حال گرانی کنید .محض رضای خدا.
۱۵ مهر ۱۴۰۴
بجای اینکه به قصابان گیر بدید اقتصادتون رودرست کنیدفقر گرانی تورم بدبختی و… رودرست کنید […]
۱۵ مهر ۱۴۰۴
ناظر گذاشتن به جند دلیل مهم تر از همه اینکه مدیریت غلط به اسم دین اعتقادات ملت را سست نموده واینا باید ناظر بزارن که اولا شغل نمیتونن ایجاد کنن باید کارهای کاذب باشه بعد باید نراقب شما که سست اعتقاد شدین باشن که به جهنم نرفته و شما را با خود بزور هم شده به بهشت ببرن
۱۵ مهر ۱۴۰۴
این شخص که به اسم امام جمعه ازش یاد میشه به فکر گرانی این ماده پروتیینی هم هست یا فقط ادا شو درباره مرد حسابی کل دنیا دادن گوشت خرو سگ و خوک میخوردند و بدون تورم گرانی زندگی شاد دارند. […]
۱۵ مهر ۱۴۰۴
میخوان غیر شرعی کنند تا ارزون بشه و …
۱۵ مهر ۱۴۰۴
چرا سی سال هیچی نگفتند پس چه مسولی هست سی سال چشم بستن خطا. از خطا کار بدترند
۱۵ مهر ۱۴۰۴
از کی تا حالا قصاب ها اینقدر با سواد شدن
۱۵ مهر ۱۴۰۴
با بد صنفی در افتاد
۱۵ مهر ۱۴۰۴
ناظر کلمه ای بس خنده دار ،ناظر برای احکام شرعی میفرستند کشتار گاه حال آنکه خود به هیچ یک از احکام شرعی پایبند نیستند
امیدوارم خداوند هیچ نظارتی بر اعمالتان نداشته باشد که اگر داشته باشد…..!!!!
۱۵ مهر ۱۴۰۴
اخه نوع ذبح نیست که گوشت را حلال می کنه. اون پوله هست که می دید، اون گوشت را حلال می کنه.
وای از جهالت ما
۱۵ مهر ۱۴۰۴
بانو، از نظر علمی برو مطالعه کن ببین ذبح حلال و حرام فرقش چیه و چه تاثیری روی گوشت میذاره بعد متوجه میشی جاهلی یا نه
۱۶ مهر ۱۴۰۴
یعنی تمام کشورهای پیشرفته و مترقی دنیا که شما و امثال شما به همه چیزشان وابسته اید اشتباه میکنند و فقط شما که ذبح شرعی! میکنید فرق و تاثیرش رو میفهمید ! حالا خوبه در همه ی علوم هزار سال از دنیا عقبید اینقدر فاز ما خوبیم و بس ! دارید .خخخ خخخ
۱۶ مهر ۱۴۰۴
کلمه ی حلال برای هر چیزی در اسلام به نوع خودش تفسیر میشه؛ حلال بودن ذبح به معنی رعایت برخی نکات در جهت حفظ سلامت و استاندار گوشت مورد مصرف انسان هست که خداوند تشریح فرموده .
حلال بودنِ هزینه ای که برای خرید ، صرف میشه یک مقوله ی جدا و لازم هست.
با تشکر
۱۵ مهر ۱۴۰۴
سلام لازم به این همه گروکشی نیست ،بسم الله بصورت نامحسوس یک هفته نظارت باشد این همه طومار ناشی از نگرانی است مشک آنست که ببوید نه آنکه عطار بگوید تو
۱۵ مهر ۱۴۰۴
چرا قیمه ها رو میریزی تو ماستا؟ماستا نوع ذبح مهم نیست ؟؟؟؟فقط پول ما مهمه حلاله یا نه؟؟؟
۱۶ مهر ۱۴۰۴
علی آقا، منظور بانو این هست که اگر سر پول ناظری که امام جمعه فرستاده به مشکل نمیخوردند ذبح حلال بود ولی حالا بخاطر پول گفته ذبحشون حرامه، پس پول در اینجا گوشت رو حلال یا حرامش کرده نه ذبح آن
۱۵ مهر ۱۴۰۴
دم جامعه و صنف قصابان شریف و مردمی گراش گرم […] این صنف حتما باید به دفتر مقام عظمای ولایت هم رونوشت می دادند. از اطلاع رسانیتان ممنونیم.
۱۵ مهر ۱۴۰۴
حالا بگو گراش چیه و کجاست؟
۱۵ مهر ۱۴۰۴
خودتون نوشتین روحانی مقیم قبلا بوده و بخاطر دستمزد بالایی که طلب کرده و توان پرداخت نبوده از ادامه حضور امتناع کرده
خیلی واضح و مشخصه که همون روحانی به دفتر امام جمعه فشار آورده که این حرفا رو بزنن تا حساسیت ایجاد کنند […]
۱۵ مهر ۱۴۰۴
واقعا برای کشور به اصطلاح اسلامی متاسفم ما کجا زندگی میکنیم 😡😡
۱۵ مهر ۱۴۰۴
ای بابا وضع شما قصابان که قابل ذکر تبست و کشتار ور کشتار کاه همکه ربطی به قصابان و فروشندگان آن ندارد از کشتار به قصابان ربط دارد که درصورت قحت ایندموصگضوع پس قصابان هم شریک جرم هستند کشتارگاه ها هم آن قدر بهشت برین تیستند پس قصاب با فروشنده گوشت و مواد پروتئینی غرق دارد اگر ذبحی غیر شرعی و آلوده است به کشتارگاه ها ارتباط دارد، سلامت مردم همیشه ور خطر بوده واین بار اول نبست گزارش، مامور مومن بهداشت از گشتارکاه ملاک لست. این ربطی به امام جمعه ندارد بقول معرف تا نباشد چیزکی
مردم نگویند چیزها
۱۵ مهر ۱۴۰۴
متاسفانه این درد عدم نظارت شرعی وبهداشتی یا کمتر توجه کردن نسئولین ذیریط یک مصیبت تمام عیار شاید درکل کشور باشد.
در مناطق ماهم همین درد جاریست وباید مسئولان کاری کنند.
۱۵ مهر ۱۴۰۴
چون در کشتارگاهها دکتر دامپزشکی حصور دارد و البته مردم ایران مسلمان و ذبح شرعی انجام می دهند بظر می رسد.
افرادی به عمد در صدد ایجاد شرایطی هستند.
لذا اگر بررسی کارشناسی بشود. و گفته های عوامل کشتارگاه درست باشد. اینبار با افرادی که باعث اینگونه جو سازی ها می شوند آنهم برای منافع شخصی، برخورد قضایی بشود.
۱۵ مهر ۱۴۰۴
آگر هم راست بگن و شرعی ذبح کنن،اما صد درصد غیر اخلاقی و خشن و بدون در نظر گرفتن احساسات ذبح میکنن،مثلآ اون حیوون زبون بسته نباید بفهمه که قراره کشته بشه،یا نباید همدیگه رو موقع ذبح شدن ببینن،چون روایت و حدیث متقن و با سند از بزرگان دین داریم که میفرمایند هیچ حیوانی رو پیش اون یکی ذبح نکنید و نگذارید که همدیگه رو موقع ذبح شدن ببینن.
۱۶ مهر ۱۴۰۴
در مورد اولی و دومی باید بررسی بشه اما مورد سومی گفته که آبروی صنف قصابان رعایت بشه و در جلسه خصوصی تخلفات گفته شود این اعتراض درست نیست.چون قطعا قبلاً در جلسات گفته شده که الان در نماز جمعه مطرح میکنند
۱۵ مهر ۱۴۰۴
بنظرم طرح چنین موضوعی بر فرض صحت در نماز جمعه « تریبون عام » صحیح نبود…
امیدوارم رفع سوء تفاهم گردد.
۱۶ مهر ۱۴۰۴
الان تخلفات طوری شده اگر در رسانه ها و تریبون عمومی گفته نشود درست نمیشه . یک روز در کشتارگاه نظارت نکنند ببینید چه تخلفاتی میکنند
۱۵ مهر ۱۴۰۴
احتمالا ی اثفاقیه مثل قضیه قند سفید درگذشته و بعداز مدتی و البته همکاری جیبی بازشدن دراستکان حلال شد
۱۵ مهر ۱۴۰۴
👍🌹😀