بستن

شطرنج استعفا در وضعیت آچمز

هفت‌برکه گریشنا: با اینکه نزدیک به دو ماه از استعفای دکتر مرتضی فتحی از شورای شهر می‌گذرد، هنوز تکلیف این استعفا معلوم نیست: نه اعضای شورا با استعفا موافقت می‌کنند، و نه دکتر فتحی در جلسات شورا شرکت می‌کند: البته به جز دو جلسه، که یکی از آنها جلسه‌ی مخالفت با استعفای مصطفی خورشیدی و با اصرار اکبر باقرزاده بوده است.

دکتر فتحی در گفتگو با گریشنا درباره‌ی وضعیت استعفایش می‌گوید: «من ۲۵ فروردین ۱۳۹۸ استعفا داده‌ام. اما هنوز موافقت نکرده‌اند. از آن موقع تاکنون یک یا دو جلسه هم رفته‌ام و نامه‌هایشان را هم به عنوان منشی شورا برایشان می‌نویسم.»

دکتر فتحی در مورد دلیل استعفایش از شورا می‌گوید: «دلیل استعفا را در نامه نوشته‌ام. به خاطر فشار کاری، فشار خونم بالا رفته است. ما به صورت خانوادگی مشکل قلبی هم داریم، و باید مواظب باشیم.»

البته پیداست که او دلایل دیگری نیز برای استعفا دارد، که فعلا ترجیح می‌دهد در یک عبارت کوتاه بیان کند: «نارضایتی از وضعیت موجود.» او در ادامه به این نکته بسنده می‌کند: «من چند بار به صورت کلامی، و دو بار هم به صورت کتبی، به شورا تذکر داده‌ام.»

دکتر فتحی در مورد دلیل تذکرهایش به شورا فعلا صحبتی نمی‌کند. او درباره‌ی دلیل قبول نکردن استعفایش نیز نظری نمی‌دهد.

بدین ترتیب، با این که استعفای حسنی و خورشیدی برای شرکت در انتخابات محلس منتفی شده است، پرونده‌ی استعفاها در شورا همچنان باز می‌ماند تا تکلیف استعفای دکتر فتحی و شهردار خداشناس مشخص شود. استعفاهایی که مدت زیادی است از آن گذشته است، و هیچکس دلیل واقعی آنها و نتیجه‌ی آنها را ذکر نمی‌کند.

دکتر فتحی در مورد احتمال استعفای حسنی و خورشیدی برای انتخابات مجلس نیز می‌گوید: «هیچ‌کدامشان برای انتخاب مجلس نمی‌آیند. حسنی که اصلا استعفا نداد. استعفای خورشیدی را هم رد کردیم. به ایشان گفتیم باید یک دوره موفق شورا بگذراند و ارتباطات قوی‌تری داشته باشد، تا بعد بتواند در انتخابات مجلس شرکت کند.»

جمع‌بندی نهایی دکتر فتحی در مصاحبه‌اش با گریشنا از شطرنج استعفاها در بین اعضای شورا این است: «حسنی که استعفا نداد. استعفای خورشیدی هم که منتفی شد. می‌ماند استعفای من. در این مورد هم بنویسید نارضایتی از وضعیت موجود.»

در شطرنج وضعیتی وجود دارد که به آن وضعیت «آچمَز» می‌گویند. به نوشته فرهنگ عمید، آچمز «حالت مهره‌ای است که هرگاه آن را از برابر شاه بردارند، شاه در حال کیش واقع شود، بنابراین نمی‌توان آن را حرکت داد.» اید دید این وضعیت آچمز در شطرنج استعفاهای شورا (استعفای دکتر فتحی و شهردار خداشناس)، برای کیش نشدن کدام مهره یا مهره‌های ارزشمند شوراست، و چطور حرکت دیگر مهره‌ها را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

 

خبرهای مرتبط با استعفاهای اخیر در شورای شهر:

زنجیره‌ی استعفا در شورای شهر گراش

استعفابازی در شورا: خورشیدی استعفا داد، شورا نپذیرفت

همه‌ی خبرهای گریشنا درباره شورای پنجم را با رفتن به این صفحه (اینجا) بخوانید.

سردبیر پایگاه خبری هفت‌برکه عضو هیات مدیره موسسه فرهنگی هنری هفت‌برکه گراش دکترای ادبیات انگلیسی از دانشگاه تهران

13 نظر

  1. فکر نکنم مرتضی فتحی به این حد از بلوغ سیاسی رسیده باشد که در استعفایش از این شورای آچمز شده، جدی باشد!!
    بیشتر به یک بازی برای بازی دادن اعضای دیگر شبیه است.
    حالا هستیم و میبینیم که چقدر جدی است.
    خورشیدی و تاصری اگر استعفا دهند بیشتر قابل باور است تا فتحی!!! چون حسنی، باقرزاده و فتحی سه گوشه یک مثلثِ همراه و همکار هستند؛ مثل سه قلوی همولوگ( دکتر فتحی که پزشک هستند و به دلایلی خاص، در خارج درس خواندند با این اصطلاح کاملا آشناست؛ همولوگ یعنی از یک توده و یک نوع سلول بودن؛ یعنی همسو، همفکر، هم منافع، همگرا و هم افزا بودن!!!)
    ما منتظریم ایشان اثبات کنند در استعفایشان جدی هستند و بعد از استعفا، افشاگری داشته باشند تا مردم از اوضاع داخلی شورای منتخب خودشان باخبر شوند.دو امری که بعید می دانم اتفاق بیفتد!!!!

  2. استعفای بدون توجیه منطقی چیزی جز خیانت به مردم گراش نیست. مگر این مردم مسخره و بازیچه امیال شخصی این آقایان هستند که هر بار دم از استعفا میزنند. از آقایان مهرابی و ناصری گرفته تا الان هم آقای خورشیدی و فتحی. عرضه ندارید کاندیدا نشوید.

  3. عرض سلام خدمت دوستان اینا دیگه شورشو در اوردن هر روز تا به یکی از اعضا میگن بالای چشت ابرو می گن میخوایم استفاء بدییم . به نظر من همه ی اعضا برن منزل استراحت کنن تا اقای باقرزاده خودش تنها به کار مردم رسیدگی کنن .چون من هر روز به غیر از اقای باقرزاده کسی رو تو شورا نمیبینم .

  4. آقای دکتر فتحی هم به نعل میزنه و هم به میخ هم کرسی و منافع شورا میخواد و هم میخواد محبوبیت خود در نزد مردم حفظ کند چون خوب می‌داند هر کسی از شورا در زمان حال خارج شود نزد مردم محترم است جناب آقای دکتر فتحی اگر راست و مردانه از شورا استعفا داده اید چرا در جلسات آن شرکت می کنید

  5. برادر مصطفی ازشورا شهر استعفا بدین کاندید مجلس بشی حتما تمام مردم شهرستانهای لارستان و خنج و گراش به شما رای خواهند داد وقتی رفتین مجلس صندلی مجلس بزرگتر است حقوقش بیشتر است جایگاه مجلس از شورای گراش اگر بیشتر نیست کمتر هم نیست بعد ازاتمام مجلس وزیر خواهید شد و بعدش هم رییس جمهور ایران همین اقایانیکه با استعفای شما مخالفت کرده اند بشما حسودی می کنند شما واقعا محبوب ایران هستید واقعا ما به شما افتخار می کنیم ببنید محمد اباد چقدر آباد کردین چقدر زمینهای آنجا گران شده من که ازشما ممنونم مردانه استعفا دهید و هرگز نهراسبد مجلس عجب جایی است ول کن شورا

  6. جناب مهندس باقرزاده عزیز مردونه وایسادی و پای درد دل مردم میشینی خرابکاری بعضی،از،اعضا رو راست ریس میکنی ممنونتیم بزرگ مرد

  7. بنده خدا آقای باقرزداده خودشون به زحمت انداختن با ان سن و سال رفتن دانشگاه آزاد درس خواندن مهندسی گرفتن که بیایند به شورا و به مردم خدمت کند خدا حفظوشون کند نیتش فقط برای خدمت به مردم وشهر است و اگر همه از شورا بروند اقای باقرزداه به تنهایی هم جای شهردار و هم شورا کار می کند

  8. من هم با محمود موافقم آقای باقر زاده فقط و فق، به نیت کار خیر و برای رضای حضرت باری تعالی و خوشنودی مردم این همه زحمت را متحمل شده اند. واقعا مگر کسی در منطقه هست که نیات سراسر خیر ایشان نا مطلع باشد.

  9. آقایان محترم که به جناب خورشیدی اینجور حرف می زنید ایشان جز دلسوزترین افراد هستند و شما آقای محترم کار غیر قانونی کردید و با مخفی کاری بخاطر ارزانی زمین رفتید محمد آباد و سلطان آباد و…خونه ساختید یعنی خارج محدوده آیا نمی دانستید که اینجا خارج محدوده هست و احتمال تخریب خانه هم وجود دارد .زمانی اونجا زمین رایگان می دادند و باید می دانستید که علتش چیست .هرچیزی قانونی دارد الان آقای خورشیدی نمی تواند کار غیر قانونی شما را درست کند و اینکه اونجا را به عنوان روستا حساب کردن و کددار کردن باید شکر گذار باشید.من قبول دارم زمین داخل شهر گران هست ولی راهش سواستفاده هم نیست .دیگه نشنوم به آقای خورشیدی چیزی بگید این همه مسیول هست مسکن و شهرسازی و فرماندار چسپیدید به ایشان . وقتی به جمعیت قانونی روستای محمد آباد رسید امکانات بیشتر می دهند.

  10. اقای فتحی این دوره خودش رو خراب کرد
    چقدر دم از راست گویی و …. حرف میزد
    الان متاسفانه روبروی خلافکاری هنکفت برخی افردا داخل شورا سکوت کردن موندیم
    بیشتر ادعاسسسسسسسس اقای فتحی

  11. من نمیدونم این کیه که همش تعریف باقرزاده میکنه یا خودش هست یا بچه اش یا قومش ایشون اگه رفته دانشگاه سودش هم خودش خورده ربطی به ما نداره خوبم خورده و میخوره و خواهد خورد

  12. آقا یا خانم خنده دار واقعا خنده دار است اگر باور کنید از آقای باقرزاده کسی تعریف کرده است دارند طعنه می‌زنند حالا اگر کسی تعریف کند مردم باور می‌کنند مگر مردم خیلی عاقل هستند افراد و نیات اعضای شورا را خوب می‌فهمند کی باور دارد برای خدمت آمده است خیلی ساده نباشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 نظر
scroll to top