بستن

استعفابازی در شورا: خورشیدی استعفا داد، شورا نپذیرفت

هفت‌برکه گریشنا: استعفای مصطفی خورشیدی از شورای شهر برای ورود به انتخابات مجلس یازدهم از سوی اعضای شورا رد شد. در جلسه‌ی سه‌نفره‌ای که دیشب، ۱۱ خردادماه ۱۳۹۸، با حضور اکبر باقرزاده، مرتضی فتحی و مصطفی خورشیدی در شورای شهر برگزار شد، این دو نفر مخالفت خودشان را زیر نامه‌ی استعفا اعلام کردند. به گفته باقرزاده، سخنگوی شورای شهر، مخالفت دو عضو غایب در جلسه، یعنی علی‌اصغر حسنی و فوزیه ناصری، به صورت تلفنی کسب شد.

سخنگوی شورا: خورشیدی را راضی کردیم که در شورا بماند

اکبر باقرزاده، سخنگوی شورای شهر، با تایید خبر رد شدن استعفای خورشیدی، توضیح می‌دهد: «ایشان نامه استعفایش را تحویل داده بود و اصرار داشت برود. اما من با کمک دکتر فتحی ایشان را راضی کردیم که بماند.» او دلیل اصلی اعضای شورا برای رد کردن استعفای خورشیدی را نیز حفظ انسجام شورا ذکر می‌کند: «علاوه بر این، گفتیم که ایشان در شورا بماند و تعهدات و وعده‌هایی که به مردم داده است را عملی کند، و انشالله کارنامه‌ی خوبی در این دوره شورا داشته باشد تا بتواند در دوره‌های بعد مجلس با دست پر بیاید. برداشت من این است که بالاخره بخشی از مردم از رفتن ایشان ناراضی می‌شوند و می‌پرسند اگر می‌خواست برود، چرا برای شورا خودش را کاندیدا کرد.»

 

خورشیدی: احساس می‌کنم که خدا یک فرصت دیگر به من داده است

مصطفی خورشیدی از ماه‌ها قبل در مورد قصدش برای ورود به انتخابات مجلس صحبت می‌کرد. خورشیدی امشب نیز در گفتگو با گریشنا، در مورد قصد و برنامه‌هایش صحبت کرد: «من فرد ذی‌صلاح و بامشورتی هستم. من حقیقتا برنامه‌ریزی کرده بودم و فقط شعار نبود که بی‌برنامه وارد گود شوم. من از حدود هفت ماه قبل، رایزنی‌های مختلفی برای ورود به انتخابات مجلس انجام داده‌ام. با افراد زیادی هم مشورت کردم که نظر اکثرشان، ورود من به انتخابات مجلس بود. این کار برای فرار از شورا هم نبوده است. مردم به من رای داده‌اند و اگر بخواهیم خدمتی کنیم، اولویت با شوراست. من اگر به انتخابات مجلس ورود کردم، به این دلیل بود که انتخابات این دوره بسیار حساس بود، از جمله این که آقای جعفرپور دیگر هر کاری توانسته است کرده است و بیشتر از این ایده‌ای نخواهد داشت. همچنین ما برای تثبیت موقعیت شهرستان و کامل کردن آن، هیچ چاره‌ای نداریم جز این که نماینده به مجلس بفرستیم.»

اما اکنون استعفای او به عنوان اولین قدم در این راه رد شده است. خورشیدی در این مورد اظهار نظر می‌کند: «من استعفایم را منوط به قبول اعضای شورا کرده بودم. استعفای من به قصد ورود به مجلس بود، ولی تاریخش ۲۹ اردیبهشت بود. اولویت من این بود که شورا با خروج من از هم نپاشد. اعتقاد دارم شورا با همه نواقصی که دارد، باید بماند.»

او در مورد نظر اعضای شورا در مورد استعفایش می‌گوید: «آقای حسنی از همان اول مخالفتش را اعلام کرد. دکتر فتحی گفت من ناراحتی قلبی دارم و نمی‌توانم به اندازه شما که جوان هستی فعالیت کنم و شما باید در شورا بمانید. آقای باقرزاده گفت که در صورت خروج شما از شورا ممکن است خیلی مسائل و مشکلات پیش بیاید.»

خورشیدی نظر خوشبینانه‌ای در مورد رد شدن استعفایش دارد: «من یقین دارم که این افراد تعارف نمی‌کنند. این نه به خاطر خودبزرگ‌بینی است، بلکه به خاطر این است که واقعا شورا را مدیریت می‌کنم. در این مدت سعی کرده‌ام سنگ صبور همه اعضا باشم و با هیچکدام مشکلی نداشته‌ام. در عین حالی که بسیار اثرگذار بوده‌ام و انشالله در آینده نزدیک در مصاحبه‌هایم این موضوع را باز می‌کنم. پس در نهایت خودم هم به این نتیجه رسیدم که با توجه به شرایط، به انتخابات مجلس ورود نکنم بهتر است. من باز هم تلاشم را کردم و پافشاری کردم که استعفایم را قبول کنند، اما اعضای شورا دلایل منطقی آوردند، و من اعتقاد دارم که اگر شورا را قبول داریم، باید رای شورا را هم بپذیریم.»

او در نهایت، قبول نشدن استعفایش را یک فرصت دوباره برای خودش تلقی می‌کند: «الآن احساس می‌کنم که خدا یک فرصت دیگر به من داده است که مجددا حرکت دیگری برای پیگیری مسکن ارزان و اهداف دیگرم را شروع کنم و بخش‌های اندکی که از شعارهای بروشور تبلیغاتی‌ام مانده است را تحقق ببخشم. من به قطع و یقینی می‌خواستم حرکتم را به سمت انتخابات مجلس شروع کنم، ولی الآن که بن‌بستی برایم پیش آمده، آن را به عنوان بن‌بست نمی‌بینم. بلکه آن را یک شروع دوباره در شورا می‌بینم. قول می‌دهم تا این شورا را به عنوان «اَبَرشورا» مطرح کنم.»

 

سخنگوی شورا: حسنی هنوز استعفا نداده است

ناظران شورا عقیده داشتند که علی‌اصغر حسنی و مصطفی خورشیدی در مورد استعفا از شورای شهر برای ورود به انتخابات مجلس رقابت می‌کنند (خبر در گریشنا). اکنون با توجه به مخالفت شورا با استعفای خورشیدی، تنها حسنی در میانه میدان باقی می‌ماند. اما رییس شورا هنوز تکلیف این قضیه را روشن نکرده است. هم باقرزاده و هم خورشیدی در گفتگو با گریشنا به نکته‌ی عجیبی در گفته‌های رییس شورا اشاره می‌کنند: حسنی اعتقاد دارد که لازم نیست او برای ورود به انتخابات مجلس از شورا استعفا بدهد. حسنی حتی در دوره‌ی قبل هم اعتقاد داشت لازم نبوده است از شورا استعفا دهد و اعضای دیگر شورا او را مجبور به این کار کرده‌اند.

باقرزاده در این مورد توضیح می‌دهد: «آقای حسنی تا امروز به صورت رسمی از شورا استعفا نداده است و من هم هیچ اطلاعی ندارم که او می‌خواهد برود یا نه. جواب شفافی در این زمینه به ما نداده است.» او در ادامه می‌گوید: «ایشان اعتقاد دارد که برای شرکت در انتخابات مجلس، استعفایش از شورا لازم نیست، چون نماینده ادوار مجلس بوده است. اعتقاد دارد می‌تواند شرکت کند و برگردد.»

خورشیدی نیز در جواب این که آیا رد استعفای ایشان به معنای ورود قطعی حسنی به انتخابات مجلس است یا نه، می‌گوید: «من هیچ اطلاعی در مورد ورود ایشان ندارم. ولی می‌دانم ایشان مصمم است که استعفا ندهد. صحبت‌های زیادی با ایشان کرده‌ایم و راه‌های مختلفی در ذهن دارند، ولی به نظر من اگر وارد انتخابات شود، تایید صلاحیت نمی‌شود و زمان زیادی هم از دست می‌دهیم و مردم هم بلاتکلیف می‌مانند.»

معلوم نیست این اعتقاد حسنی از چه منبعی سرچشمه می‌گیرد، چون قانون انتخابات در این مورد کاملا شفاف است. به هر حال، تنها سه روز دیگر تا اتمام مهلت استعفای نمایندگان شورای شهر از عضویت در شورا باقی مانده است. اگر حسنی استعفا ندهد، باید دید آیا او واقعا خواهد توانست برای ورود به انتخابات مجلس یازدهم ثبت نام کند یا نه.

 

باقرزاده: اعضای دیگر قصدی برای مجلس ندارند

باقرزاده تایید می‌کند که دیگر اعضای شورا نیز قصدی برای استعفا برای ورود به انتخابات مجلس ندارند. او اظهار نظر می‌کند: «به نظر من این کار درست هم نیست. ما به عنوان نمایندگان مردم به شورا آمده‌ایم. نباید وسط راه شورا را رها کنیم. اگر کسی هم می‌خواهد در انتخابات مجلس شرکت کند، اول باید از این مسیر رد بشود، بعد که شورا تمام شد، با یک برنامه وارد انتخابات مجلس شود. نباید دوباره کاندیدای شورا بشود.»

این گفته‌ی باقرزاده، در واقع یک توصیف ناغاقل از رفتار علی‌اصغر حسنی است. حسنی در دوره قبل، شورای را برای ورود به انتخابات مجلس ترک کرد، و امسال هم قصد مشابهی دارد. باقرزاده در جواب به این انتقاد می‌گوید: «بحث آقای حسنی فرق می‌کند. او یک دوره نماینده شده است، و در آن دوره در شورا هم نبوده است. او تجربه‌اش را دارد و مزه‌اش را چشیده است. پس درست است که هر کاری بکند که دوباره هم برود. ولی برای بقیه که نرفته‌ایم و ندیده‌ایم، قضیه فرق می‌کند. اگر کسی می‌خواهد خدمت کند، همینجا خدمت کند.»

 

بازگشت دکتر فتحی به شورا؟

به گفته باقرزاده، دکتر فتحی در جلسه دیشب شورای شهر حضور داشته است. در صورتی که او از چند هفته پیش استعفایش از شورا را تقدیم کرده بود و طبق شنیده‌ها در جلسات شورا نیز شرکت نمی‌کرد. آیا او استعفایش را پس گرفته است؟ یا شورا با استعفای او مخالفت کرده است؟ یا تنها در مورد این جلسه و برای راضی کردن خورشیدی استثنا قایل شده است؟

باقرزاده در جواب این سوالات می‌گوید: «دکتر فتحی حدود یک ماه قبل استعفا داده است. البته در این مدت در کمیسیون‌ها شرکت می‌کرد به خاطر رضایت مردم. با صحبت‌هایی که با او کردیم، یک جلسه قبلا هم به شورا آمده بود. و دیشب هم به دعوت من به جلسه آمد.» او در مورد وضعیت دکتر فتحی در آینده نیز توضیح می‌دهد: «من احساس می‌کنم دکتر بیشتر به علت ناراحتی جسمی، قادر به حضور در شورا نیست. اما به نظر من قابل قبول نیست که کسی به همین راحتی از شورا استعفا دهد.»

خورشیدی نیز در جواب به این سوال که آیا دکتر فتحی به شورا برمی‌گردد یا نه، می‌گوید: «با ماندن من، دکتر حتما برمی‌گردد. یکی از دلایل استعفای دکتر، استعفای من بود.» اما استعفای دکتر یک ماه پیش از خورشیدی و در فروردین‌ماه نوشته شده بود. خورشیدی توضیح می‌دهد: «اینطور نیست. استعفای من قبل از آقای دکتر تایپ شده بود، منتها آقای دکتر زودتر تحویل داد.»

خورشیدی این خوشبینی‌اش را نیز اینگونه توضیح می‌دهد: «با تمام مشکلاتی که آقای دکتر با شخص آقای حسنی داشت، ایشان برای سخنرانی من در نماز جمعه دعوت من را پذیرفت. اینها نشانه‌هایی است که من سنگ صبور این شورا هستم تا مردم متضرر نشوند. این حرف اول و آخر من است: به ما رای داده‌اند، و راه خدمت در شورا نزدیک‌تر است، اگرچه به بن‌بست‌هایی هم خورده‌ایم.»

سردبیر پایگاه خبری هفت‌برکه عضو هیات مدیره موسسه فرهنگی هنری هفت‌برکه گراش دکترای ادبیات انگلیسی از دانشگاه تهران

21 نظر

  1. هر چی زودتر شورا تعطیل شه بهتره
    والا انگار ملت مسخره شونن
    همتون استعفا بدین برید واسه مجلس کاندید شین
    ان شالله بازم مردم بهتون رای می دن که اول شین البته از اخر

  2. جناب خورشیدی انسان سالم و صادقی هستند.در کنار این نقاط قوت باید گفت هیجانی و احساساتی عمل می کنند.احتمالا اطرافیان ایشان ازشون برای کاندیدا شدن درخواست کرده اند.حاج مصطفی به هیچ وجه نیروی خوبی برای کارزار سیاست نیست.ایشان اول باید در شورا امتحان خود را به خوبی پس بدهد و وعده های انتخاباتی خود را عملی کند و با یک کارنامه خوب به نمایندگی مجلس فکر کند.برای نماینده مجلس شدن فقط گرایش خاص و محبوب سیستم داشتن کافی نیست.باید تجربه و سواد سیاسی هم داشته باشند.

    ایشان باید در شورا بمانند و چالش های موجود در ان را به سرانجام برسانند .برای کاندیدای مجلس شدن وقت هست.

    استعفای ایشان و سودای نمایندگی مجلس بی احترامی به رای هایی هست که به ایشان داده اند و صد البته پشت کردن به وعده های انتخاباتی خود.

    حاج مصطفی باید در عرصه های فرهنگی کار کنند،نه سیاست

  3. به نظرم باید چندین کاندید در گراش نام نویسی کنند چون احتمال دارد چندتاشون رد صلاحیت شوند .مثل دفعات قبل نشود که کاندید درست حسابی و قوی نداشته باشیم .

  4. از استاد خورشیدی و بقیه اعضای شورا بابت اینکه مردم را مضحکه خودشان کرده‌اند تشکر می‌کنیم. انشالله خدا به ایشان توفیق دهد تا همواره در هدر دادن وقت، ثروت و انرژی مردم کوشا باشند.

  5. اقای خورشیدی لطفا یک بار هم که شده به بروشور های انتخابیت بکن ببین چه قول هایی به مردم دادید بعد بیا حرف بزن حیف ….

  6. (الآن احساس می‌کنم که خدا یک فرصت دیگر به من داده است که مجددا حرکت دیگری برای پیگیری مسکن ارزان و اهداف دیگرم را شروع کنم) مردم رو مسخره کردن
    بیش از پنجاه جوان توی شهرک مسکونی عظیمی با مجوز ساخت در محدوده خدمات شهری کاملا قانونی خونه ساختیم آب لوله کشی بهمون نمیدن حالا میگن میخوایم مسکن ارزان قیمت به مردم بدیم مسخره است حرفشون
    آخه چرا مسولامون چرا شورا جوابگو نیستن آخه به کی بگیم حرفمون چرا بعد هفت سال تفکیک این شهرک شبکه لوله کشی آب احداث نمیکنند چرا وقتی میریم شورا هی پاسکاریمون میکنند اگه این زمین ها اگه مشکل داره پس چرا شهرداری فروخته اصلا چرا اجازه کار صادر میکنه
    شمای مسول که میتونین مشکل آب این شهرک حل کنین به خدا قسم اگه کاری نکنین پیش خدا باید جوابگو باشین
    از خدا بترسین
    آخه توی این اوضاع بد اقتصاد و مسکن بیش از پنجاه جوان اونجا خونه ساختن ولی اجاره نشینن
    از گریشنا هم میخوام پیگیر این موضوع باشه

  7. از جناب اقای دکتر فتحی انتظار نمیرفت که زیر حرفش بزند شما که بارها گفتین به شورا بر نمیگردین برادر من دل کندن از پست و مقام خیلی سخته چند هفته غیبت و عدم حضور چرا تصمیمت عوض شد برادر عزیز قبل از اعلان استعفایت باید کمی فکر می کردید که ایا میتوانید به تصمیمت پایبند باشید ایا میتوانید ازکرسی شورا دل بکنید الان چطوری میتوانند مردم به تصمیمات شما دلخوش کنند یک روز استعفا یکروز برگشتن برادر خورشیدی دیگه این شعار دیر شده که مسکن ارزان فلان و بمان این وعده و عیدها هم زمان انتخابات دادین نه شما همه دادن دیگه این ادا و اطوار ها در اوردن قدیمی شده حیف از ان محبویتی که شما نزد دانش اموزان داشتید و همین دانش اموزان والدین خود را مجبور کردند به شما رای دهند حداقل این نسل آینده را ناامید نکن و هر چه سریعتر حدافل به بهانه کاندیدای مجلس استعفای بدین حودت در صحبتها و مصاحبه هایت بارها اعلان کردین در شورا اختلاف شدید است برای یک و یا دو نفر خیلی خیلی خوب شده از مسایل داخلی شورا مردم حق دارند با خبر شوند چه گلی بسر مردم زدید لطفا کمی تدبر کن ِ

  8. با سلام
    ضمن عرض سلام و ادب
    یادم می آید دوره های اول و دوم شورا بود که مردم موضوعی جدیدی را تجربه می کردند . کنار باغ ملی ایستاده بودم که حاج آغا فانی( کارمند سابق شهرداری زمان شاه) که فکر کنم قریب به اتفاق ایشان را به شوغ طبعی و امیدوار بودن به زندگی می شناسند به شوخی گفت من نیز می خواهم کاندید شوم سپس ازش پرسیدم برنامه خاصی دارید گفت من دو موضوع و برنامه را می خواهم اجرا کنم:
    ۱) ماشین تویوتا دوکابیت را آزاد کنم چون این پیکان اول کولر نداره و بدرد نخور می باشد ولی دوکابین ماشینی خوبی است و خیلی خیلی بهتر از پیکان هستش.( ایشان درست می فرمودند!!)
    ۲) می خواهم از وسط کلات یه تونل بزنم!!! گفتن اولی طرح تان عالی است ولی این کمی برای من کیچ کننده هستش گفت پیشرفت !!!
    اگر من این تونل بزنم باعث پیشرفت جوانهای می شود با این کار اگر ۱۵ دقیقه طول می کشد یه دور کلات بزنند مثلا در روز ده دور کلات میزنند با این طرح من جوانها تعداد دور کلاتشان افزایش می یابد ولی مسیر کمتری نیاز به پیمودن هستش….
    و در اخرجمله بسیار قشنگی گفتند
    گفتن که هزینه ندارد بزار رای بیارم بعد می شینیم یه کاری می کنیم
    این موضوع محلی بود
    ان شالله دفعه بعد یه داستان از مجلس شورای اسلامی براتون تعریف می کنم که لذت ببرید( زمانی که آقای حسنی نماینده مجلس بود)
    پیشاپیش عید سعید فطر بر همه روزه داران تبریک و تهنیت
    هرکجا هستید شاد و سالم باشید

  9. متاسفانه برخی افراد در گراش در ایام انتخابات با جو دادن از طرف اطرافیانشون دچار خودبزرگ بینی می شوند و پس از اعلام نتایج انتخابات تحقیر. باید دقت کرد این اطرافیان تمام سیصد هزار نفر کل منطقه نیستند و چه بسا برخی از این افراد به خاطر مطامع شخصی روی مخ یک نفر کار می کنند که متقاعد به کاندیداتوری بشه
    با نهایت تاسف باید گفت در گراش گزینه قدر که از کل منطقه رای اور باشه نداریم هوای نفس ها دارد بیداد می کند.

  10. سلام به همشهریان عزیز و دوستان دلسوز در گریشنا
    بنده علی رضا مقتدری هستم کاندیدای شورای شهر در دوره پنجم
    خدمت به مردم افتخاری بود در شورا که مردم بنده را لایق این نعمت ندانستند
    چند موضوع در مورد شورا وجود دارد که عرض میکنم باشد که در دوره ششم انتخابات شورا بیشتر به این مهم اهمیت داده شود
    به نظر بنده کم کاری از رسانه بود یا بهتر بگویم از رسانه های پر بازدید همچون گریشنا بیشتر انتظار داشتیم و داریم ،به هیچ وجه منکر زحمات بزرگواران نیستم و نخواهم بود اما خواهشی که دارم
    اختیارات شورای شهر را برای مردم روشن کنید
    باور کنید شورای شهر فقط در مورد شهر میتواند کارامد باشد و هیچ گونه اختیاری در مورد اکثر وعده های نامزدهای انتخاباتی ندارد
    به عنوان یک کارشناس که مجوز فعالیت خود را از وزارت مسکن وشهرسازی اخذ کرده ام عرض میکنم قیمت مسکن بستگی به قیمت مصالح ساختمانی و دستمزد اجرای ساختمان در تمامی زمینه ها دارد و مورد بعدی قیمت زمینی است که ساختمان در ان ساخته میشود پایین امدن قیمت مسکن نه تنها از اختیارات شورای شهر نیست بلکه فرمانداری شهرستان وحتی استانداری فارس هم نقشی در ان ندارد و نیاز به تصمیمات رئیس جمهور و وزارت مسکن و شهرسازی دارد و برای کل کشور اجرا میشود
    اگر اختیارات شورای شهر برای مردم مشخص شود مردم میدانند که از نمایندگان خود چه موضوعی را طلب کنند و در راه پیشرفت شهر قدم های محکمتری برداشته خواهد شد

  11. اقای خورشیدی بنده رای اولم شما بودید .ولی حالاکه به شورا امدید در شمکا هیچ تحرک و خلاقیتی ندیدم
    بشین عزیزم تحت تاثیر کسی هم قرار نگیر تو در شورا هم […]

  12. بخدا اینها شهور مردم رو به مسخره گرفتن تا حالا مگر شاهکار کردن که نبودنشان موجب از دست رفتن برنامه های میشود کمی غیرت و از خودگذشتگی و تعامل داشتند این مسائل بین خودشان پیش نمی اومد از بی هرزگی و نالایقی خودشان هست پس منت سر مردم نگذارید زشت نیست کمی به اطراف نگاه کنید

  13. خاک توی سرتون با این همه وعده و وعیدهای الکیتون.پست و مقام آدم با ظرفیت و لایق میطلبد…یا زودتر برید از شورا یا قشنگ بشینین و کار مردم رو انجام بدین.هیچ رسالتی بغیر از این نداشتین از اول.خوبه یکی یادتون بیاره.

  14. حیف گراش […] اهای مردم گراش کجایید ریش سفیدان کجایید کاری کنید برای شهر گراش طوماری یا چیزی شورا رو منحل کنید تو رو خدا دوره بعدی با هم به آدم فقیر و درس خونده که کار اداری نداره رای بدیم آدمی که خانواده اش به درستی ‌‌پاکی معروفه

  15. بخدا قسم بعد ها می فهمیم که این شورا چه ضررها و لطمه هایی به آینده شهرمون زدن… شورای لار چه افکاری تو سرشون دارن اون وقت ما… اینا زمانی میفهمیم که شدیم جز منطقه یک لار و… انشالله که اعضای شورا از برنامه لار مطلع نیستند…
    ببینیم و تماشا کنیم …

  16. با سلام و عرض ادب
    اینکه جناب آقای خورشیدی انسانی‌با خلوص نیت و قلبی پاک هستند اظهر من الشمس می باشد و کسی نمیتواند بر شخصیت ایشان خرده بگیرد. با این حال وظایف ایشان به عنوان نائب رئیس شورا نیاز به ارزیابی دارد ضمن اینکه تمامی وعده های اعضای شورای شهر بایستی از کانال شورا و شهرداری محقق شود و وعده های مربوط به سایر دستگاه ها واضح است که نمیتوان عملی کرد چرا که در حیطه وظایف شورا نیست و این نیازمند آگاه سازی اقشار مطالبه گر جامعه است. منتها روی سخن من به شوراست و نه تنها جناب خورشیدی. اینجا شورا مهم است و همه ی اعضا مسئول.
    اگر بخواهیم عملکرد شورا را زیر ذره بین قرار دهیم و نهایتا نمره ای بدهیم این‌‌شورا مردود است. شورا از ابتدا با حرف و حدیث و بحث و جدل و استعفا آغاز شد و سرانجام آن هتک حرمت ها و شکایت های قضایی و سایر ماجراها که همه از آن آگاه هستند و نیازی به تکرار مکررات نیست.
    اما آنچع که حائض اهمیت است سهم مردم است. عدالتی که از این مردم دریغ شده است. حق های به حقی که از این مردم سلب شده و کسی دادستان نیست. مثال همین مشکل اهالی شهرک عظیمی.
    لطفا بس است بگوییم تقصیر شوراهای قبل است. بله درست است ولی شما شوراییان عزیز برای همین مشکلات بر صندلی قدرت تکیه زده اید. و گرنه من نبودم دستم بود که بچه کودکستانی هم از حفظ است.
    شورا به طور کلی در دو جهت اشتباه میرود.
    اهداف کوتاه مدت
    اهداف بلند مدت

    شورا با انتخاب اهداف کوتاه تلاش دارد تا چهره ی شورای کنونی‌را قدرتمند نشان دهد . کما اینکه این برنامه های کوتاه مدت جایی در چشم انداز بلند مدت شهر ندارد و هدر رفت هزینه است. چرا که قدرت تشخیص واجب و مستحب را نداشته و ندارد. چرا که به قول گراشی ( بر چش و کپ بسه خشن). چونکه عجالتا و بدون کارشناسی تصمیم میگیرند. مثال های زیادی در عملیات های عمرانی اجرا شده در سطح شهر میتوان بیان کرد که تنها پس از گذشت یک یا دو سه سال عملا نیاز به ترمیم و بازسازی مشاهده میشود که به هرگوشه از شهر نگاه کنید خود نشان از این امر دارد. از آسفالت گرفته تا پارک ها و تجهیزات شهری و زیباسازی و نورپردازی و تفکیکها و فروش زمین ها و و و .

    میخواستم بنویسم شورا در چشم انداز بلند مدت نیز اشتباه میکند که بهتر دیدم بگویم چشم انداز بلند مدت نیز‌ندارد. بله پارک جنگلی کلنگ زنی کردند و زیرمجموعه همین چشم انداز است اما درختانش را باید دید. پروژه های بلند مدت دارند بله. اما سد تنگ آبش را باید دید. آب تصفیه کنش را باید دید. درختکاری کلات، آبشار کلات، کمربندی جدید الاحداث ، میدانی که کج و معوج است، زیرگذری که خداداند چه خواهد شد، خیابان امامی که از ترافیک دارد میترکد، و و و
    من علامه ی دهر نیستم و شوراچی هم نیستم و شاید بلد هم نباشم وگرنه شورایی بودم. اما درد این است که شماها که هرکدام بیلان کاری بلند بالا ارائه دادید، شماها که توانایی های متعدد خود را به رخ مردم کشیدید چرا نمیتوانید؟ چرا شهرمان گل و بلبل نمیشود؟ چرا این همه مردم دادشان در آمده است؟ چرا کسی نگفت دست شما درد نکند؟ چرا مردم آسایش ندارند؟
    یا اینکع این مردم نالایق هستند و زبان تشکر نمیشناسند؟؟؟؟
    پس یک جای کارتان میلنگد. پس مشکل دارید و نمیتوانید.
    خواهش و تمنا می کنم به مردم بگویید. با آنها صادق باشید و حرف‌ بزنید. حداقل بگویید نمیتوانید وخلاص. به علی قسم کسی که با مردم صادق باشد و نتواند بهتر است از کسی که نمیتواند و میگوید میتوانم. بیایید برای یک بار هم که شده فکر و ذکرتان مردم گراش و مشکلات باشد نه اینکه یکی بیاید سمت منطقه خود و اقوام خود پارک بسازد آسفالتش عوض کند ، خیابان بکشد و باقی مردم مناطق دیگر هیچ.
    هر چقدر بنویسم باز هم درد هست. مردم پاقلعه چه گناهی دارند؟ مردم بیدله؟ شهرک فرهنگیان؟ و و و
    زبان به کام
    و السلام علی من التبع الهدی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

21 نظر
scroll to top