بستن

گراشی‌ها ۲۴۵ میلیون تومان زکات دادند

هفت برکه (گریشنا): در جلسه شورای زکات گراش اعلام شد مردم شهرستان گراش سال گذشته ۲۴۵ میلیون زکات پرداخت کرده‌اند ولی با توجه به سطح زیرکشت این مبلغ می‌تواند بیشتر هم بشود.

جلسه‌ی شورای زکات با حضور حجت‌الاسلام جعفری، رئیس اداره‌ی زکات کمیته امداد امام خمینی(ره) استان فارس در دفتر امام جمعه برگزار شد. اعزام مبلغ به روستاها برای جذب حداکثری زکات، برگزاری جشن شکرگزاری گندم، شفاف‌سازی از سوی شورای زکات پیرامون درآمد و هزینه‌‌‌کرد زکات از مصوبات اصلی این جلسه بود.

به گزارش کمیته امداد امام خمینی(ره) گراش این جلسه ۲۲ اردیبهشت ماه ۱۳۹۸ با حضور فرودی، فرماندار شهرستان و حجت‌الاسلام بخشایش‌پور، امام جمعه شهر و همچنین سایر اعضای شورای زکات از جمله جهاد کشاورزی، بهزیستی، حوزه علمیه، سازمان تبلیغات و ستاد نماز جمعه تشکیل شد.

حجت‌الاسلام بخشایش‌پور، امام جمعه و رئیس شورای زکات شهرستان گراش در این جلسه با اشاره به این موضوع که ملاک عمل، جمع‌آوری زکات واقعی است، گفت:«عاملین زکات نقش مهمی در جمع‌آوری زکات دارند و می‌بایست در این زمینه از کمک معتمدین سرشناس استفاده شود. حضور روحانیون در روستاها و تامین وسیله نقلیه از طرف دستگاه‌های عضو شورای زکات نیز به روند جمع‌آوری مناسب زکات کمک می‌کند. برای درآمد و هزینه‌ها‌ی انجام شده نیز باید برای مردم شفاف‌سازی شود.»

حجت‌الاسلام جعفری، رئیس اداره زکات کمیته امداد امام خمینی(ره) استان فارس نیز با درخواست برپایی جشن شکرگزاری گندم بیان کرد:«شهرستان گراش در سال ۹۷ در بخش زکات نسبت به سال قبل رشد قابل توجه‌ای داشته است. اما با توجه به آمار جهاد کشاورزی و محاسبه‌ی زکات شهرستان فقط در بحث گندم (به غیر از خرما، دام و سایز زکوات واجب و مستحب) که حدود ۴۵۰ میلیون است هنوز فاصله‌ی زیادی تا جذب حداکثری وجود دارد.»

رییس اداره زکات اعلام کرد زکات فطریه فقط از سوی شورای زکات جمع‌آوری می‌شود: «مطابق بخش‌نامه وزرات کشور جمع‌آوری زکات فطره فقط با آرم شورای زکات شهرستان انجام شود.»

فرودی، فرماندار و نائب رئیس شورای زکات شهرستان نیز با بیان این که پرداخت زکات باید در بین مردم نهادینه شود، گفت:«جشن شکرگزاری گندم حتما باید برگزار شود تا با ارتباط برقرار کردن با کشاورزان بتوان موضوع محاسبه‌ی زکات را مطرح کرد. مردم نیز باید نتیجه‌ی پرداخت زکات را ببینند و به همین دلیل باید فعالیت‌های انجام شده در این زمینه به صورت شفاف به مردم گزارش شود.»

در بخشی از گزارش عملکرد سالیانه زکات که در این جلسه ارائه شد، آمده است:«جذب حدود ۲۴۵ میلیون تومان زکات (واجب،مستحب، نقد، کالا) در سال ۹۷ بسیاری از مشکلات نیازمندان از قبیل جهیزیه، درمان، کمک به احداث و تعمیر منازل را حل کرده است.»

استفاده از وسایل نقلیه دستگاه‌های عضو شورای زکات در خصوص اعزام مبلغین به روستاها، برگزاری جلسات شورای زکات روستایی و شفاف‌سازی در خصوص درآمد و هزینه‌کرد زکات، پیگیری اداره زکات استان در خصوص اختصاص کد به بیت‌العالم روستای لب‌اشکن، استفاده از ظرفیت دستگاه‌های عضو شورای زکات در خصوص جذب حداکثری زکات فطره و برپایی جشن شکرگزاری گندم، تشویقی فرماندار به پروژه‌های عمرانی کد‌ار و دعوت از کشاورزان از طریق جهاد کشاورزی در تاریخ نهم خرداد سال ۹۸ از مصوبات این جلسه بود.

 

 

خبرنگار ارشد پایگاه خبری هفت‌برکه آغاز فعالیت روزنامه‌نگاری از سال ۱۳۸۸

2 نظر

  1. ۴۰۰ هکتار مگه میخواد فرودگاه احداث کنه مگه شتر مرغ چقدر جا میخواد یعنی واقعا میخوان این کار را انجام بدن چرا فکر می کنن تمام املام امور اراضی متعلق یه خودشونه جواب خدا را چجوری میخوان بدن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 نظر
scroll to top