بستن

آغاز خرید گندم از کشاورزان گراش

هفت برکه (گریشنا): با آغاز برداشت غلات و کلزا از دو هزار و ۳۶۸ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان گراش، مرکز خرید گندم در شهرستان گراش راه‌اندازی و شروع به کار کرد. 

به گزارش روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان گراش و به نقل از مسئول اداره:بهبود تولیدات گیاهی شهرستان عملیات برداشت، از سطح یک هزار و ۶۷ هکتار گندم آبی، ۷۵۳ هکتار گندم دیم، ۱۲۳ هکتار جوآبی،۳۱۵ هکتار جو دیم و ۱۱۰ هکتار کلزا شهرستان آغاز شد. قیمت مصوب دولتی گندم در حال حاضر هزار و هفتصد تومان است.

عباسی، مسئول تولیدات گیاهی شهرستان با اشاره به بارندگی‌های خیلی خوب امسال پیش‌بینی کرد تا پایان فصل برداشت بیش از ۵ هزار تن گندم، ۷۰۰تن جو و ۳۰۰ تن کلزا از اراضی کشاورزی شهرستان برداشت می‌شود. این در حالی است که در سال گذشت شش هزار و ۵۰۰ تن گندم، ۲۲۰ تن کلزا و ۲۲۵ تن جو از مزارع گراش برداشت شد. دلیل کاهش میزان برداشت، تغییر الگوی کشت کشاورزان و تمایل آن‌ها به کشت صیفی‌جات در سال زراعی جدید است. با توجه به بارندگی خوب، به صرفه بودن قیمت و تمایل مردم به خرید محصولات نوبرانه، کشاورزان امسال بیشتر به کاشت صیفی‌جات تمایل نشان دادند.»

وی با بیان این که،هم‌زمان با برداشت گندم از مزارع، مرکز خرید گندم شهرستان نیز آغاز به کار کرده است و محصول برداشت شده گندم به مرکز خرید گندم حمل می‌شود، افزود:«آدرس این مرکز خرید روبه‌روی شهرک صنعتی است و کارشناسان جهاد کشاورزی به عنوان عامل تشخیص و ذی‌حساب در مرکز خرید حضور دارند.»
عباسی افزود:«محصول تولیدی کلزا شهرستان نیز به دلیل نبودن مرکز خرید کلزا در سطح شهرستان به مرکز خرید شهرستان‌های مجاور انتقال داه می‌شود.»

 

 

 

خبرنگار ارشد پایگاه خبری هفت‌برکه آغاز فعالیت روزنامه‌نگاری از سال ۱۳۸۸

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top