هفتبرکه – گریشنا: مصطفی راستگو، جوان لباشکنی، قربانی جادهی فداغ به خلیلی شد. استفادهکنندگان از این مسیر معتقدند که عرض کم جاده، عامل این حادثه است؛ اما مدیر کل راه و شهرسازی لارستان تاثیر جاده در این حادثه را رد میکند.
تصادف موتور با خودرو
بازیار، رییس شورای روستای لباشکن، در تشریح حادثه میگوید: «این تصادف دیشب ۹ فرودینماه ۱۳۹۸ در جادهی فداغ به خلیلی اتفاق افتاد و در اثر آن بهار زندگی مصطفی راستگو، ۲۴ساله و از اهالی لباشکن، در اثر تصادف رخبهرخ موتورسیکلت و خودرو، خزان شد. او متاهل بود.»
رئیس شورای لباشکن با بیان این که هر سال این محور شاهد کشته و زخمی شدن عده زیادی است، گفت: «به جرم این که این محور یک محور روستایی است، به آن رسیدگی نمیشود. این جاده که از فداغ شروع شده است و به خلیلی میرسد، محل عبور هفت روستا است.»
او با اشاره به اهمیت ندادن شورای ترافیک شهرستان به این مشکل، میگوید: «در حالی که تنها دغدغهی شورای ترافیک شهرستان دوربرگردانها و سرعتگیرهای مرکز شهر گراش است، رسیدگی نکردن به این محور سالها است که قربانی میگیرد. به نظر میرسد قرار نیست وعدههای تعریض جاده، ایمنسازی پلها و نصب علایم راهنمایی و رانندگی محقق شود. در حالی که وجود کارخانهی سنگشکن فداغ و عبور خودروهای سنگین در این مسیر، خطرناک بودن این جاده و ضرورت رسیدگی به آن را بیشتر کرده است. به علت عرض کم جاده، ما زمان عبور خودروهای سنگین مجبور به توقف در کنار مسیر هستیم.»
باقریفرد: جاده مقصر نیست
فرماندار گراش شنبه ۱۰ فروردین در حاشیه دیدار نماینده مجلس از گراشلند، این موضوع را با نماینده مجلس و مدیرکل راه و شهرسازی لارستان مطرح کرد. فرماندار گراش گفت: «ما حوادث زیادی در محور داشتیم و یکی از مشکلات موجود در شهرستان است. اما بودجههای شهرستان جوابگوی اصلاح این مسیر نیست و از نماینده و مدیرکل تقاضا داریم از محل بودجههای دیگر و بودجههای ملی برای این جاده هزینه کنند. در جاده گراش – اوز نیز حادثههای زیادی داشتیم اما خوشبختانه سال ۱۳۹۷ این مسیر ایمنسازی و دو بانده شد. در حال حاضر مسیر فداغ – خلیلی حادثهخیزترین محور شهرستان است.»
مهندس باقریفرد، مدیرکل راه و شهرسازی لارستان، عامل جاده را در این حادثه موثر ندانست: «تصادف در نیمهشب رخ داده است. طبق گزارش ارسال شده، راننده خودرو انحراف داشته و در این مورد جاده مقصر نیست. در جنوب استان، عوامل جادهای در تصادفهای ما خیلی کم است و به حداقل رساندهایم. برای کاهش این گونه حوادث باید برای رانندگی و رعایت مقررات فرهنگسازی شود.»
باقریفرد در مورد اختصاص بودجه به جاده فداغ – خلیلی گفت: «این مسیر جاده روستایی است و از نظر روکش و نصب علائم به اندازه کافی در آن کار شده است. در سال ۱۳۹۸ با توجه به تنگناهای بودجهای، اولویت ما جادههای شریانی و راههای بینشهری و در نهایت جادههای روستایی است. باید اولویتبندی کنیم تا بتوانیم حوادث جادهای را کاهش دهیم.»
نام شما...
۱۱ فروردین ۱۳۹۸
ایا مکافات بی احتیاطی افراد را باید دولت پس بدهد ؟!!
واقع بین
۱۰ فروردین ۱۳۹۸
باور کنید این جاده من به عنوان گراشی رفتم خطرناکه.پل های نا ایمن و بالا و پایین های الکی .اگه قراره در آینده جاده جهرم و خنج و لامرد و عسلویه در یک راستا قرار گیرند با وصل کردن این جاده جاده اصلی می شود.بعدش فقط جاده های لار اصلی هست .تمام جاده ها که منتهی به عسلویه و لامرد گاز خیز و انرژی بر می شود اصلی هست .گراش با شهرستان لامرد هم مرز هست و باید رسیدگی شود.بعدش مگر از این جاده به الکترودها و تنگ خور گاز خیز نمی روند .همه اش بهانه هست
عبدالرضا فعلی
۱۰ فروردین ۱۳۹۸
شکر خدا تو یه مملکتی زندگی میکنیم که هیچ مسئولی هیچی رو به گردن نمیگیره.
نمونه اش همین سیل های اخیر در کشور…
باید یه فکری به حال بحران مدیریت بشه نه مدیریت بحران.
این بنده خدا هم خدا رحمتش کنه ….