بستن

سال جدید با «حسین فقیهی» جدید

هفت‌برکه – گریشنا: حسین فقیهی که پیشتر به عنوان فعال سیاسی و روزنامه‌نگار شناخته می‌شد، از سال گذشته وارد حیطه سخنرانی‌های انگیزشی و هیپنوتیزم شده است. اولین سخنرانی عمومی فقیهی در گراش با عنوان دکتر فقیهی در برنامه «سال جدید، من جدید» بود.

به گزارش هفت‌برکه، ۱۹ اسفندماه ۱۳۹۷، حسین فقیهی در همایشی به نام «سال جدید، من جدید» از نقش والدین در افزایش اعتماد به نفس فرزندان صحبت کرد. فقیهی فارغ‌التحصیل رشته‌ی روانشناسی است. او دوره‌ی کارشناسی خود را در دانشگاه پیام نور اوز گذرانده است و مدرک کارشناسی ارشد خود را از دانشگاه بین‌الملل کیش دریافت کرده است. حسین فقیهی در این مدت چندین کتاب از جمله کتاب «رازهای ترک سیگار به روش هیپنوتیزم» را نیز منتشر کرده است.

فقیهی در مورد استفاده از عنوان دکترا در تبلیغات این برنامه گفت: «من به مدت یک سال دوره‌ی DBA (مدیریت عالی کسب‌وکار) را در دانشکده‌ی مدیریت دانشگاه تهران گذرانده‌ام. گواهینامه این دوره مهارتی است و با مدارک دانشگاهی و PHD کاملاً متفاوت است.»

  • دانشکده مدیریت دانشگاه تهران برگزارکننده دوره‌های DBA در توضیح این مدرک نوشته است: «دوره DBA دوره ای مهارتی بوده که میتواند برای بسیاری از اهالی کسب و کار فرصتی استثنایی جهت ارتقای وضعیت شغلی و حرفه‌ای باشد، ولی به کار بردن آن به جای مدرک PhD  سواستفاده است.»

غلامی، رئیس اداره‌ی بهزیستی گراش، با بیان این موضوع که آموزشکده‌ی کیهان برگزار‌کننده‌ی این همایش انگیزشی بوده است، گفت: «ما مجوز برگزاری این همایش را به آموزشکده‌ی کیهان دادیم. و شناخت ما از آقای فقیهی به عنوان سخنران این همایش نیز بی‌تاثیر نبود.»

دلاوران، یکی از مدیران آموزشکده‌ی کیهان و مسئول برگزاری همایش، با اشاره به این که استقبال زیادی از این همایش نشد، می‌گوید: «ماهیت ذهن و فکر مثبت، روش‌های تربیت فرزندان و افزایش اعتماد به نفس در آن‌ها از جمله موضوعاتی بود که آقای فقیهی در مورد آن صحبت کرد. به نظر می‌رسد هزینه‌ی بلیط یکی از دلایل عدم استقبال مردم از این همایش بود.»

او در ادامه با بیان این که برگزاری این قبیل همایش‌ها می‌تواند موثر باشد، گفت:« برگزاری این همایش یک شروع خوب بود، اما تا رسیدن به همایش‌هایی با کیفیت مناسب و مطلوب، هنوز خیلی فاصله داریم.»

فقیهی در چند سال اخیر در حیطه‌ی روان‌شناسی و هیپنوتیزم فعالیت‌ و سخنرانی‌های انگیزشی داشته است. او در مورد فعالیت‌های خود می‌گوید: «در حال حاضر به عنوان هیپنوتراپیست در زمینه هیپنوتیزم فعالیت دارم و‌ در زمینه‌ی علوم روانشناسی نیز در شهرهای مختلف سخنرانی داشته‌ام که یکی از آن‌ها همین چند ماه قبل در دبی در دانشگاه آزاد امارات بود.»

دکتر عبدالرضا ایزدی، رییس نظام پزشکی گراش، با اشاره به فعالیت هیپنوتیزم‌درمانی فقیهی و کلیپی که او از فعالیتش در اینستاگرام منتشر کرده است، توضیح داد: «مدرک نام‌برده روانشناسی بوده و این رشته جزو حوزه علوم انسانی است و ارتباطی به علوم پزشکی ندارد. اما اگر چنان‌چه مانند آن چه در اینستاگرام‌شان دیده می‌شود، در حوزه سایکوسوماتیک و تسکین و ایجاد بی‌حسی‌های اعمال جراحی و دندان‌پزشکی فعالیت کنند، مداخله در پزشکی محسوب شده و او ملزم به ارائه مدارک و مستندات مربوطه از مراجع ذی‌صلاح و تسلیم آن به نظام پزشکی شهر محل فعالیت و معاونت درمان آن دانشگاه است.»

فقیهی در جواب به این موضوع گفت: «هیپنوتیزم‌درمانی برای کسانی که به دلایلی نمی‌توانند از بی‌حسی یا بی‌هوشی استفاده کنند می‌تواند خیلی موثر باشد. و من خواستار همکاری با نظام پزشکی گراش هستم و در صورت تایید مدرک و موافقت نظام پزشکی، حاضر به همکاری با آن‌ها هستم. و پیگیرم که این موضوع را دنبال و مجوزهای لازم برای فعالیت را دریافت کنم.»

خبرنگار ارشد پایگاه خبری هفت‌برکه آغاز فعالیت روزنامه‌نگاری از سال ۱۳۸۸

15 نظر

  1. حتی دکترای روانشناسی بالینی هم که بیشتر از ده ساله در این حیطه کار میکنند، تا حد امکان از هیبنوتیزم درمانی استفاده نمیکنن و برای این امر خیلی محتاطانه عمل میکنند، عجیبه که ایشون به این راحتی از این عمل استفاده میکنند.بیچاره رشته روانشناسی که بعضی ها بدون داشتن تخصص لازم صرفا برای کسب درآمد وارد این رشته میشن و با زندگی مردم به راحتی بازی میکنند.

    1. در خصوص اطلاق دکترا
      دانشگاه تهران در این چند سال اخیر مبادرت به احداث دورههایی کرده به نام DBA به نام دکترای حرفه ای کسب و کار که برای کسانی است که حداقل کارشناسی ارشد داشته باشند و برای انان مسایل و مباحث مرتبط با مدیریت کسب و کار خودشان اموزش ویژه داده می شود . و همچنین برای کسانی که دوره لیسانس گذرانده باشند دوره NBA گذارده اند که از عموم همشهریان دعوت میکنم در این دورهها شرکت کنند . و سطح اطلاعات خود را افزایش دهند که یقینا میزان اطلاعاتی که کسب میکنند چه بسا بیشتر از دوره اکادمیک در دانشگاهها میباشد . هر انچه این مدارک مورد تایید وزارت علوم میباشد ولی معادل PHD نیست .

  2. باید دید چرا اداره بهزیستی که مجوز این برنامه را داده است روی استفاده از عنوان دکتر در تبلیغات حساسیت به خرج نداده است.چون حق مخاطب است که از اطلاعات صحیح در مورد رزومه و تحصیلات سخنران داشته باشد.

    با این اوصاف هر کسی مدرک ارشد داشت و در کلاس های ازاد شرکت کرد میتواند از عنوان دکتر در تبلیغات خود استفاده کند؟

    اداره بهزیستی همان طور که بر واحدهای تحت نظر خود نظارت فعالی ندارد ظاهرا بر استفاده از عناوین جعلی در حوزه روان شناسی هم نظارتی ندارد.چون از هم شناخت دارند پس مشکلی نیست و دوستانه مسئله را حل می کنند.

  3. اقای فقیهی برای فعالیت درمانی با هیبنوتیزم مجوز از بهزیستی دارند؟دفتر دارند؟

    درمان با هیبنوتیزم ادم رو یاد درمانگران سنتی می اندازد که همه ی بیماری ها را با چند داروی گیاهی می خواهند درمان کنند.
    اقای فقیهی خود هیبنوتیزم امروزه جایگاهی به عنوان روش درمانی قوی دارد؟

    1. در پاسخ به این دوست که در خصوص هیپنوتیزم و کاربردهای خود هیپنوتیزم جویا شدند به عرض برسانم که بنده بمدت سه سال است که مبادرت به برگزاری کلاسهای ماهیت هیپنوتیزم جهت دانشگاهها و کارگاهای خودهیپنوتیزم که بیشتر برای موسسات اموزشی می باشد برگزار میکنم . امروزه کاربردهای هیپنوتیزم روز به روز در حال فزونی است و از حالت شو و نمایش صحنه ای خارج شده است . رفع استرس , رفع فوبیا , اختلالات خواب و حتی برای کودکان مقوله شب ادراری و تمرکز حواس و درد های که منشعب از بار روانی دارد با هیپنوتیزم قابل درمان است که با شرایط خاص و مداومت و مهمتر از همه اعتقاد فردی خود هیپنوتیزم شونده . که باز عرض میکنم در کانال تخصصی هیپنوتیزم در تلگرام مفصل صحبت کرده ام که هم تصاویر و توضیحات مراجعین موجودمیباشد . برنامه های ترک سیگار از طریق هیپنوتیزم برای سیگاریها و همچنین زایمان بی درد در حال کار تحقیقاتی هستم که ان شالله به این زودیها برگزار می کردد . البته موسسه و کلینیکی که باهاشون کار میکنم در تهران و شیراز میباشد . پیشنهاد میدهم که همشهریان نسبت به یادگیری این علوم که از ضمیر ناخوداگاه فرد منشعب می شود اقدام نمایند . همواره شادکام باشین

  4. اقای فقیهی که نگفتن من دکتر ام
    این اموزشگاه کیهان که مسول برگزاری بوده جهت تبلیغات زده دکتر فقیهی
    الان این بنده خدا چ بگه وقتی کیهان شیطنت رسانه ای کرده

  5. با اهدا سلام
    مقوله هیپنوتیزم این نیست که همه روان شناسان این دوره را بگذرانند و حتما بتوانند از این تکنیک استفاده کنند . کسانی که ارشد روان شناسی و یا پزشک عمومی و یا دندانپزشک و همچنین روان پزشک باشند بعد از گذراندن یک دوره یک ساله زیر نظر انجمن علمی هیپنوتیزم بالینی ایران بگذرانند و بعد از یک امتحان میتوانند هیپنوتراپیست بشوند و در روند درمان و مباحثی که به درمان ربط دارد از این تکنیک استفاده کنند . برای اطلاعات بیشتر می توانید در کانال تخصصی هیپنوتیزم در محیط مجازی تلگرام میباشد مراجعه نمایید . در انجا مفصل توضیح داده ام.

    1. اساتید سرشناس کشور بادرجه استاد تمامی و فارغ التحصیل از معتبرترین دانشگاههای دنیا جرات بیان همچون جملاتی را ندارند ولی کارشناس ارشداز دانشگاههای ازاد و پیام نور متاسفانه به راحتی ……..

  6. استاد فقیهی عزیز ضمن احترام به شما به نظرم میرسه واقعا بیایم در مسیر خودمان زندگی کنیم. و در اندازه خودمان صحبت کنیم. شاید بیشتر پیشرفت کنیم. مقداری حبابی زندگی نکنیم. جایگاه خودمان را بشناسیم.

  7. آقای فقیهی جز افرادی هستند که واقعا دلسوز و پشتکار فراوان دارند و در اولین صحبت و هم صحبتی با آن از علم و ادبیات ایشان می توان پی برد.واقعا ایشان فرد بزرگی هستند و نباید بعضی ها اینجور حرف بزنند.احتمالا کسانی که اینجور حرف می زنند پای صحبت ایشان ننشسته اند .من در تمام سخنرانی های ایشان شرکت کرده ام و واقعا جایگاه ایشان بالاتر از اینان هست.

  8. باسلام
    دیده تنگی گراشی ها همیشه بوده وهست.واینکه چشم دیدن ترقی دیگران راندارند.
    تابوده همین بوده وتاهست چنین هست…
    خدا همراه امثال آقای فقیهی باشد .

  9. با سلام
    مهم نیست شما از کجا مدرک گرفتید، فعالیت فرد مهم است.
    کسانی که فعالیت آقای حسین فقیهی را قبل ندارند، دلایل شون را توضیح دهند. چند نفر از آقای فقیهی بعد از هیپنوتیزم شان شکایت داشتند؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 نظر
scroll to top